Matala verenpaine ja syke, voiko aiheuttaa väsymystä ja päänsärkyä?

Mulla on verenpaine 102/64 ja syke 55. Enkä ole fyysisesti hyvässä kunnossa, että sen takia olisi. Sairastellut siis viime aikoina.

Tänään meinasi jalat pettää alta kun nousin sohvalta ja nyt mietin, että voiko tuo matala verenpaine väsyttää ja aihettaa päänsärkyäkin? Mulla on nyt kyllä flunssakin päällä, etten oikein tiedä mistä tätä jatkuvaa väsymystä ja pääsärkyä voisi syyttää?

"vieras"
Käsittääkseni nuo mielletään mieluummin korkean verenpaineen oireiluiksi - itselläni oli myös näin, jatkuvat päänsäryt loppuivat kun verenpainelääkitys aloitettiin.
Huimaus liittyy matalaan verenpaineeseen.

[QUOTE="vieras";23317105]Käsittääkseni nuo mielletään mieluummin korkean verenpaineen oireiluiksi - itselläni oli myös näin, jatkuvat päänsäryt loppuivat kun verenpainelääkitys aloitettiin.
Huimaus liittyy matalaan verenpaineeseen.[/QUOTE]

Mulla on kyllä selvästi alle oman normaalin tuo verenpaine koko ajan. Sydän tuntuu sykkivän hitaammin ja tulee niitä muljahteluita aina välillä. Vähän tuossa googlasin ja löysin kyllä molemmat väsymyksen ja päänsäryn liian matalankin verenpaineen oireista.

Olisi kiva tietää onko muilla ollut ongelmia matalan verenpaineen kanssa.

mulla on matala verenpaine, matalampi ku sulla, samoin syke ja huimaus on kyllä ainut oire ollu siitä. eikä sekään enää kun on tottunu.
Tuo huimaus on tuttua entuudestaankin. Tapahtui ennenkin aina joskus. Mutta nyt mietin voisiko mulle normaalia matalammat paineet aiheuttaa muitakin oireita.

Hitto mä olen pian yhtä oiretta koko nainen :mad: Mä en enää tiedä mikä johtuu mistäkin.

hypotonia
Nuo oireet sopivat kyllä matalaan verenpaineeseen. Korkeakin verenpaine voi aiheuttaa päänsärkyä joillekin, mutta sekin on ihmiskohtaista.

Huimaus tulee esiin selviten juuri tuolla nousulla pystyasentoon. Ortostaattinen huimaus ja hypotensio tulee siitä, kun elimistö ei ehdi nostaa verenpainetta tarpeeksi korkealle asennon vaihduttua.

Väsymys kuuluu myös matalaan verenpaineeseen, mutta usein syynä on joku muu tekijä joka saa aikaan sen väsymyksen ja matalan verenpaineen.

Kokeile syödä lakritsia/salmiakkia ja suolaa vähän reippaammin.

matala paine
Nuo oireet sopivat kyllä matalaan verenpaineeseen. Korkeakin verenpaine voi aiheuttaa päänsärkyä joillekin, mutta sekin on ihmiskohtaista.

Huimaus tulee esiin selviten juuri tuolla nousulla pystyasentoon. Ortostaattinen huimaus ja hypotensio tulee siitä, kun elimistö ei ehdi nostaa verenpainetta tarpeeksi korkealle asennon vaihduttua.

Väsymys kuuluu myös matalaan verenpaineeseen, mutta usein syynä on joku muu tekijä joka saa aikaan sen väsymyksen ja matalan verenpaineen.

Kokeile syödä lakritsia/salmiakkia ja suolaa vähän reippaammin.

Mä syön jo lakritsia. Täytynee osta sipsipussi viikonlopuksi.

Harmittaa ihan kauheasti, kun aivot jumittaa satasella eikä jaksa tehdä mitään. Kandityö pitäisi saada reippaaseen alkuun, kun olen muista pari kuukautta myöhässä eikä päässä liiku yksikään aivosolu.

vakava sos.tap. harmaana
Mulla just lopetettiin verenohennuslääkitys, et sen verran tiedän, mut koska noi mun paineet ym johtuu just lääkityksestä ni paha sanoo mikä auttas. enkä mä saa syödä esim lakua ja salmiakkia. Kannattas varmaan kysyä ihan lääkäriltä.
Täällä ei tunnu olevan lääkäriä joka tietäisi :mad: Olen käynyt keskussairaalassa ja terveyskeskuksessa kertomassa erilaisista oireista. Nytkin mun nenästä valuu verta kurkkuun, ja tänään terkkalääkärin mukaan ei johdu marevanista, vaan kortisonista.

Pitäisi varata joku yksityinen erikoislääkäri ja löytää samalla sellainen, joka tietäisi edes jotain vatsan alueen laskimotukoksista ja niihin liittyvistä ongelmista. Mistähän sellainen löytyisi?

Täällä ei tunnu olevan lääkäriä joka tietäisi :mad: Olen käynyt keskussairaalassa ja terveyskeskuksessa kertomassa erilaisista oireista. Nytkin mun nenästä valuu verta kurkkuun, ja tänään terkkalääkärin mukaan ei johdu marevanista, vaan kortisonista.

Pitäisi varata joku yksityinen erikoislääkäri ja löytää samalla sellainen, joka tietäisi edes jotain vatsan alueen laskimotukoksista ja niihin liittyvistä ongelmista. Mistähän sellainen löytyisi?
okei, no sit meni hankalaks. :( toi verenvuoto selittys sillä jos INR olis liian korkee, onko sulla hyvin pysyny sillä alueella mikä sulle on asetettu (varmaankin se 2-3).

Edellisestä mittauksesta on yli kolme viikkoa, silloin oli 2,6. Maanantaina on taas viisaampi.
ootko kuinka kauan syöny tota marevania? ja ootko noudattanu sitä ruokavalioo kuinka tarkasti? Se varmaan sais olla aika paljon koholla toi arvo ennen ku voi tulla verenvuoto. Mul ei ollu mitää ongelmia sen kanssa itellä. Sulla on varmaan jatkuva lähete myös, että jos epäilet että se on koholla sähän voit käydä aiemminki verikokeessa. Muuten en osaa neuvoa.

vakava sos.tap. harmaana
ootko kuinka kauan syöny tota marevania? ja ootko noudattanu sitä ruokavalioo kuinka tarkasti? Se varmaan sais olla aika paljon koholla toi arvo ennen ku voi tulla verenvuoto. Mul ei ollu mitää ongelmia sen kanssa itellä. Sulla on varmaan jatkuva lähete myös, että jos epäilet että se on koholla sähän voit käydä aiemminki verikokeessa. Muuten en osaa neuvoa.
Marevania on mennyt pari kuukautta. Ruokavalion kanssa en ole ollut kauhean tarkka. Toi verenvuoto johtuu varmaan pääosin flunssasta, mutta ei mulla ennen näin ole nenän limakalvot vereslihalla olleet. Tämä on just tätä, kun on useampaa vaivaa ja erilaisia lääkityksiä, niin ei enää tiedä mikä johtuu mistäkin.

Mietin vaan, että onko tämä väsymys nyt vain korvien välissä vai todellista.

"vai niin"
Kyllähän sä voit särkyyn ottaa Panadolia, kai sulle on ohjeita annettu lääkityksen alkaessa. Ja alkoholiakin voi ottaa kohtuudella, silloin tällöin. Kortisonista en tiedä mitä oireita voi tulla, mut Marevanista sen verran et se INR täytyy olla tosi paljon koholla et tulee vuotoja. Itellä on ollu korkeimmillaan 4,8 eikä tullu mitään. Tokihan se riippuu ihan yksilöstäki, mut jos se on hoitotasolla ni ei siitä pitäis mitään tulla. Mulla myös matala verenpaine, ollu aina. Joskus vähän huippaa mut onpahan hyvä syy herkutella =D

Yhteistyössä