Lomamatkoista, hinnat ja minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "PIITU"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"PIITU"

Vieras
ennen en ole ulkomailla käynyt. nyt tänä kesänä olis tarkotus lähtee miehen kanssa reissuun. matkakohde auki ja mies on "poikakaveri" ei asuta yhdessä vielä eli molemmat maksaa omat kulunsa.

minne kannattais lähtee? halutaan lämmintä/kuumaa ilmaa,meri, hyvät shoppailu ja biletyspaikkoja. myös jotaki nähtävyyksiä yms vois olla mut sellanen ihan perus löhöloma pääosin. ja tuo shoppailu ois kiva jos ois halvempaa ku täällä. :D

aasia thaimaa houkuttelis hirveesti mutta kun ei olla mitään tottuneita reissaajia niin mietin pitäiskö alottaa jostain etelä-euroopan kohteesta?

niin ja niitä hintoja? millä hinnoilla suunnillee olette saaneet lennot+hotellin. ja paljon nuihi shoppailuihi ja syömisiin kannataa varata rahaa :D

No nyrkkisääntönä voin sanoa, että Aasia, Thaimaa, Meksiko, yms. kaukomatkakohteet ovat ennemminkin talven matkakohteita. Kesällä siellä on sadekausi ;) Kesämatkakohteista hyviä on Välimeren maat ja niistä on myös hyvä aloittaa. Kannattaa selata netistä matkaesitteitä ja lukea kohdetietoja, niin löytää ne mieleisimmät kohteet. Hotellin taso ja se mitä kuuluu pakettiin vaikuttaa hintaan tosi paljon. Joten voi sanoa, että viikon matka Välimeren alueella maksaa 500-1500€ ;) Matkalla kuluvan rahamääräkin on vaikea arvioida, kun esim se onko hotellissanne aterioita-All Inclusive, vaikuttaa useiden satojen eurojen verran. Kannattaa kahlata netin matkailupalstoja ja käyttää hakuja, niin saa kokemuksia eri matkakohteista ja myös vinkkejä noihin kuluihin. Itse olen käyttänyt seuraavia:
Plaza - matkalaukku
Suomi24 - matkailu
Kreikka.net

[QUOTE="aloittaja";23282730]heheh. joo oon kyllä matkatoimistojen sivuilta katellu mutta suositelkaa jotaki!!

en jaksa keskittyä niitä selaamaan ku kai ne saa kaikista kohteista ylistettyä kaikille sopivan ihanan paratiisin ja kuvatki näyttää niin samalta joka paikasta.[/QUOTE]

No jos haet edullisia kohteita, niin Bulgaria ja Turkki ovat siihen tarkoitukseen sopivia. Kreikasta tykkään itse yli kaiken ja sitä tunnelmaa ei voita mikään :heart: Esim. Rodos tai Kreeta voisi olla mukavia peruspaikkoja aloittaa ;) Portugalin Algarvessa voi viettää mukavaa lomaa, hyvät rannat ja shoppailupaikat (ostoskeskukset Guiassa). Kyproksen Agia Napa on hyvä mebopaikka upeilla rannoilla, mutta siellä on kaikki aika kallista...

kiitos vinkeista ja linkeistä.:) täytyy alkaa selaamaan ja haaveilemaan.
mä oon itsekin tuota bulgariaa ja sitten toisena turkkia miettiny.niissä varmaan on edullista?
sitten taas kreikka kiinnostais kun siellä olis niitä nähtävyyksiäkin :D hah. mutta hintataso taitaa olla aika sama kuin suomessakin?

[QUOTE="aloittaja";23282804]kiitos vinkeista ja linkeistä.:) täytyy alkaa selaamaan ja haaveilemaan.
mä oon itsekin tuota bulgariaa ja sitten toisena turkkia miettiny.niissä varmaan on edullista?
sitten taas kreikka kiinnostais kun siellä olis niitä nähtävyyksiäkin :D hah. mutta hintataso taitaa olla aika sama kuin suomessakin?[/QUOTE]

Kyllä Kreikasta kohtuuhintaisiakin ostospaikkoja löytyy ;) Miksi ette antaisi ajan kulua ja ottaisi odotellessanne selvää eri matkakohteista? lomanne lähestyessä matkojen hinnat laskevat huomattavasti ja säästätte näin ison summan ;) Tietty jos teillä on joku tietty paikka minne haluatte, niin sitten ai kannata jäädä odottelemaan. Mutta jos teillä on vaikka pari kolme hyvältä vaikuttavaa kohdetta, niin ottakaahan äkkilähtö, niin vedätte pitkän korren ;)

Mielestäni Kreikka ja Turkki ovat mielenkiintoisempia lomakohteita kuin Bulgaria. Bulgarian lomakohteet on pääasiassa turistikyliä, joissa ei ole mitään muuta kuin rantaa ja hotelleja. Itse suosittelisin menemään jonnekin, jossa näkee vähän enemmän myös paikallista elämää ja kulttuuria. Esimerkiksi Bulgarian Sunny Beach on lähinnä nuorison suosima juhlimiskohde, toki siellä käy muitakin, mutta yöelämästään on tunnettu.

Kreetalla Rethymnon on tosi kiva paikka, ranta ihan keskustan vieressä, tunnelmallinen vanha kaupunki, kauppoja, ravintoloita ja on aito kreetalainen kaupunki. Hania on myös kiva, mutta siellä huonoa on se, että rantahotellit on lyhyehkön bussimatkan päässä lomakylissä. Rodosta on moni kehunut samoin Turkin rantakohteita. Kannattaa tutustua matkatoimistojen sivuilla.

Yhteistyössä