jos lähden opiskelemaan mistä saan rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuloton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuloton

Vieras
tällä hetkellä tulee elarit,lapsilisät, kotihoidontuki mikä loppuu lokakuussa, soskusta noin 300e kuussa ja asumistuki.. kahden lapsen yh ... mieli tekisi opiskelemaan mutta lainaa en haluisi ottaa :(

[QUOTE="noh";23269349]Saat elarit, lapsilisät, yleisen asumistuen sekä opintorahan + opintolainalle valtion takauksen. Jos nuo eivät riitä, sossu auttaa.[/QUOTE]

paljon se opintolaina on`?

oletko sä tehnyt töitä koulun lisäksi,kun olet ollut kahden alle 4v lapsen yh äiti.. eikä juuri ole tukiverkkoja? mä en alkais vielä töitäki samalla tekee ja vieda heti alkuun itteni loppuun no way

Sitten et varmaankaan voi opiskella jos talous ei kestä eikä työtä voi tehdä.
Mä lähinnä ajattelin että opiskelisit esim. monimuotona, jolloin jäisi aikaa tehdä töitäkin.

oletko sä tehnyt töitä koulun lisäksi,kun olet ollut kahden alle 4v lapsen yh äiti.. eikä juuri ole tukiverkkoja? mä en alkais vielä töitäki samalla tekee ja vieda heti alkuun itteni loppuun no way

Meillä 3 noin pientä ja samassa tilanteessa, mutta ei edes nosteta opintotukea, vaan pelkästään työtä tekemällä meidän perhe elätetään ja opiskellaan. Ei tukiverkkoja.

[QUOTE="noh";23269453]Miksi ihmeessä ap:n pitäisi mennä töihin kokopäiväisen opiskelun ohella? :O Eiköhän lapsissa + opiskelussa ole jo ihan riittävästi projektia yhdelle ihmiselle.[/QUOTE]

Enkös mä tuossa ehdota monimuoto- opiskelua?
Riippuu toki alasta, opiskelua ja opinahjoa on niin monenlaista..

Enkös mä tuossa ehdota monimuoto- opiskelua?
Riippuu toki alasta, opiskelua ja opinahjoa on niin monenlaista..
Mä tein aikoinaan jonkin aikaa osa-aikatyötä ja opiskelin monimuotona. Tein 20 h viikossa siten, että joka toinen viikko 2 päivää töitä ja joka toinen viikko 3 päivää töitä. Jäi riittävästi aikaa myös opiskelulle ilman, että tarvitsi vielä opiskeluun öitä käyttää.

Yhteistyössä