Vaikea ja rankka raskaus. Alkaa jo niin ahdistaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rv 32 menossa ja alkaa niin jo ahdistaa tämä olo. Alusta asti ollut vaikeaa, kaikki mahdolliset pahoinvoinnit, kivut, vaivat.. Ei ole montaa viikkoa ollut, että olisi ollut edes kohtalaisen hyvä olla, vaan aina kun yhdestä vaivasta pääsee, niin uusi vaiva on jo oven takana odottamassa. Ensimmäinen raskaus oli helppo, enkä mitään tällaista osannut odottaakaan. Öisin ei saa nukuttua, kun mahaa särkee, vessassa saa juosta jatkuvasti, supistelee kipeästi, kun jotain yrittää tehdä. On niin rampa olo. Vaatteet ei tunnu hyviltä, tuntuu, että vaikka kuinka ovat sopivat, niin jostain kohdin puristaa, rintsikoita vaikka ostaa minkä kokoisia, niin nekin vaan ahdistaa ja puristaa. Välillä on niin toivoton olo, tätäkö tämä on vielä melkein pari kuukautta..? Mulla oikeesti on niin väsy jo tähän kaikkeen. Lapsi on todella toivottu ja sen vuoksi kyllä jaksan tämän, kun tiedän, että hänellä kaikki kunnossa. Silti tämä vie mun voimat.. Kiitos kun sain purkaa..

Täällä yksi kohtalotoveri. Itselläni ensimmäinen kolmannes meni suht ok, pahoinvointia kesti vain muutaman viikon, mutta sitten toisella kolmanneksella alkoivat vaivat. Jotenkin surkeaa olla siinä kunnossa, että ei mihinkään pysty liikkumaan, ei pysty nukkumaan ja koko ajan pitää huolehtia, että mitenhän se vauva pärjää siellä mahassa. Alkaa jo olla niin väsynyt, että pieninkin vastoinkäyminen saa ihan pois raiteiltaan.

Mullekin jaksettiin toitottaa että raskaus ei ole sairaus. Nauti...kun mulla siis oli juurikin tuhat erilaista vaivaa. Siskokin sanoi että sun nyt pitää vaan asennoitua toisin, eikä kuulostella. Naama kääntyi toisin päin kun muksu syntyi rv27+1... Eli mä olen miettinyt että josko ne vaivat johtuukin juuri siitä että kroppa kehottaa pysymään levossa, kun masussa kaikki ei ole ehkä ihan täydellisesti, tai niin hyvin että sallis revittelyn. En siis tarkoita että vauvalla suoranaista hätää olisi, mutta "aktiiviraskautta" lapsi tai ennemminkin äidin kroppa ei ketäis.

Voi, voi. Moni lapseton vaihtaisi osia kanssasi vaikka heti.

Voin vielä tunnustaa, että oma raskauteni alkuunsaaminen ei edes käynyt mitenkään helposti, vaan on vuosikausien hoitojen tulos. Eli todella odotettu ja kauan haluttu tapahtuma kyseessä. Mutta silti tämä kuukausia kestänyt jatkuva sairastelu, huoli vauvasta ja unen puute vaatii veronsta siinä määrin, että on vain aivan pakko valittaa.

Voin vielä tunnustaa, että oma raskauteni alkuunsaaminen ei edes käynyt mitenkään helposti, vaan on vuosikausien hoitojen tulos. Eli todella odotettu ja kauan haluttu tapahtuma kyseessä. Mutta silti tämä kuukausia kestänyt jatkuva sairastelu, huoli vauvasta ja unen puute vaatii veronsta siinä määrin, että on vain aivan pakko valittaa.

tottakai saat sanoa kun on mieli maassa kaikesta kivusta ym. saako kysy miten vauva sai sitten lopulta alkunsa?

tottakai saat sanoa kun on mieli maassa kaikesta kivusta ym. saako kysy miten vauva sai sitten lopulta alkunsa?

Ivf-hoidolla. Ja oikeasti en olisi noiden odotusta edeltävien vuosien aikana uskonut, että jos jonain päivänä olen raskaana, niin siitä yhtää mitään ikinä valittaisin, joten välillä oikein hävettää itseänikin tämä valitus, mutta näin se nyt vain näköjään menee...

Mulle tämä ensimmäisen lapsen raskaus oli "vaikea". Heti alusta asti raskauden loppuun todella voimakasta pahoinvointia 24/7 että jouduin työtkin lopettamaan heti raskauden alussa kun ei ollut oikein voimia edes kävellä sängystä vessaan. Olihan niitä muitakin vaivoja, tuli voimakasta vuotoakin, kävely oli tuskaista yms. Mutta helpolla ei päästy. Kyllä mäkin valittelin koko ajan ja mun äitikin jo meinasi hermostua ja vertasi itseensä kun on 8 lastaa odottanut pienillä ikäeroilla.

Kyllä musta saa valittaa. Oli lasta yritetty sitten vuosikausia tai kuten meillä että lapsi sai alkuunsa oikeastaan heti.

Äkkiä se 9kk meni ja nyt oikeastaan on jo ikävä sitä huonoa oloa ja on raskauskuume :D

Ja tuo yhden kommentti että lapseton vaihtaisi osia... niin äääh miten typerä kommentti!!

Yhteistyössä