Onko lähipiirissäsi "asustelapsia"?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yleensä asustelapsen tunnistaa siitä että hän on perheen ainoa lappsi.Parhaimmillaan 3-6v ikäsenä.Puettu vaatteisiin jotka trendeillään sopisi 16kesäisille.Ja sopii tietenkin hienostelevan äidin vaatteisiin,sävyihin ja tyyliin.Eilen näin tällaisen n5v POJAN joka vaatteiltaan(lökäfarkut, isoin txt varustettu huppari ja NYlippis vinossa,ranne ja kaulakoru jossa dollarinkuva)
Ällöä!!Lapsi ei näyttänyt viihtyvän vaatteissaan ja nosteli housujaan kokoajan.
Pääasia että lapsi mätsää äidin tyyliin.
 
IhaNainen
Lasketaanko mut kun mä aina katson että pojalla on kivannäköiset ja yhteensopivat vaatteet päällä, vaikka silti niiden mukavuus on tärkein asia mulle? Meillä ei oo vielä kertaakaan puettu pojalle esim. muita housuja ku verkkareita, mutta ne on aina kivan näköiset. :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"niin"
Jaa en tiedä. sellaisia lapsia on paljon joilla joka ikinen vaatekappale on kallista merkkiä, uutena ostettuna ja mielellään viimeisimmästä mallistosta. Yksi kaverini ei voi kuvitellakaan ostavansa lapselleen vaatetta kirpparilta tai ylipäätään käyttävänsä mitään käytettyä lapsillaan. kumma kyllä, nämä lapset on matalapalkkaisten, osa jopa köyhien perheiden lapsia. Suurempituloiset vanhemmat ei niinkään välitä siitä mitä merkkiä tai vuosimallia heidän lasten vaatteet on.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23260161]Se oo kyllä mitenkään hieno asia et lapset on rumissa vaatteissa. Mut tää on tää suomi asenne.[/QUOTE]

Ai kaikki muut vaatteet on rumia paitsi P.Diddyn mallisto kolmevuotiaille? Jotenkin mä arvostan leikki-ikäisen vaatteissa myös mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Onhan ne lökäfarkut ja karvakauluksinen untuvatakki mätsäävän lippiksen kanssa varmaan tosi cool neljävuotiaalla,mut veikkaan että pulkkamäessä palvelee hieman paremmin se tavallinen (ruma?) toppapuku.
 
--
Yhdet siskokset löytyy. Talvipakkasella pillifarkut ja lyhyt takki - napa paljaana tietysti. Aina yhteensointuvat, epämukavat vaatteet päällä :(
Lapset vajaa 3v ja 1,5v

Meillä lapset puetaan kirppisvaatteisiin. Ehjiin, siisteihin ja kauniisiin.Katson että vaatteet sopivat yhteen ja ovat mukavat :)

Rahaa olisi ostaa kaupastakin, mutta kannatan kierrätystä. Kirppikseltää löytää tosi kivoja vaatteita joten uusin tuhlaaminen on turhaa.
 
"vieras"
Joo,vois miettiä että huvittaisko itteensä konttailla ja osallistua juoksukilpailuihin tai lumisotaan pillifarkut jalassa ja joku just tissit peittävä nahkatakki päällä. Varmaan ihan yhtä nautinnollista se on sille lapselle. Käykö ihmiset lenkillä korkkareissa ja farkuissa?
 
Asustevauvojakin olen nähnyt. Mutta ei kuulu lähipiiriin, kaikkien lapsilla on asialliset ja tarkoitukseen sopivat vaatteet, hinnat voivat vaihdella ja muodikkuus, mutta niistä minä en juuri tiedä, kun en ole kovin vaatteista innostunut.
 
[QUOTE="vieras";23260186]Ai kaikki muut vaatteet on rumia paitsi P.Diddyn mallisto kolmevuotiaille? Jotenkin mä arvostan leikki-ikäisen vaatteissa myös mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Onhan ne lökäfarkut ja karvakauluksinen untuvatakki mätsäävän lippiksen kanssa varmaan tosi cool neljävuotiaalla,mut veikkaan että pulkkamäessä palvelee hieman paremmin se tavallinen (ruma?) toppapuku.[/QUOTE]

Mitä käytännön eroa sinusta siis on untuvatakilla ja tavallisella toppatakilla, jos ekalla ei voi mennä pulkkamäkeen? Minä olen pystynyt laskemaan ihan hyvin stigalla untuvatakki päällä.

itse kyllä ihmettelen, miksi aikuiset eivät omista ulkovaatteita ja menevät farkuissa sinne pulkkamäkeen.
 
nakko
Asutaan Sveitsissä ja täällä kaikki lapset puetaan erittäin hyvin. Eivät yhtään ymmärrä pohjoismaisia oloasuja, hassutteluasuja jne. Heistä tuo on huonoa/laiskaa vanhemmuutta.
 
Suzyanne
Enpä ole nähnyt lähipiirissäni. Itse katson lapseni vaatteiden ulkonäköä kun lähdemme johonkin, mutta kyllä vaatteiden mukavuus on yhtä tärkeä asia kuin ulkonäkökin. Farkkuja käytän tuolla kohta 1v. 10 kk pojalla, mutta yleensä sellaisia löysiä joissa on resorit lahkeessa ja vyötärössä. Bändipaitoja on pojalla useita, ja pilottitakki, ja sen kanssa camokuosinen huivi kaulassa. =) Mutta nuo laitetaan päälle vain kun lähdetään jonnekin missä ollaan sisätiloissa, ei ulkoilemaan.
 
"vieras"
Mitä käytännön eroa sinusta siis on untuvatakilla ja tavallisella toppatakilla, jos ekalla ei voi mennä pulkkamäkeen? Minä olen pystynyt laskemaan ihan hyvin stigalla untuvatakki päällä.

itse kyllä ihmettelen, miksi aikuiset eivät omista ulkovaatteita ja menevät farkuissa sinne pulkkamäkeen.
No on sillä mun mielestä eroa,että onko se joku henkkamaukalta ostettu muotitakki vai semmonen kunnollinen ulkoilupuvun takki. Meillä on pojalla parempana takkina semmonen hupullinen untsikka ja onhan se nyt päällä huomattavasti jäykempi kuin vaikka goretex-takki. Tai ainakaan poika itse ei sitä tykkää pitää ulkoleikeissä. En kyllä itekään lähtis lenkille untuvatakissa..siis ihan juoksulenkille. Kävellä nyt voi korkkareissakin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23260414]No on sillä mun mielestä eroa,että onko se joku henkkamaukalta ostettu muotitakki vai semmonen kunnollinen ulkoilupuvun takki. Meillä on pojalla parempana takkina semmonen hupullinen untsikka ja onhan se nyt päällä huomattavasti jäykempi kuin vaikka goretex-takki. Tai ainakaan poika itse ei sitä tykkää pitää ulkoleikeissä. En kyllä itekään lähtis lenkille untuvatakissa..siis ihan juoksulenkille. Kävellä nyt voi korkkareissakin.[/QUOTE]

Ja lisään vielä,että joku kaksi-kolmevuotias on niin pienikokoinen,että se vaatteen istuvuus ja joustavuus on kaikki kaikessa. Untsikan kanssa niin pienet on semmosia tönkkösuolattuja michelinmiehiä,kun ei kädet taivu paksuissa hihoissa.
 
Tuosta on tyylikkyys kaukana
Ap:n kuvailema lapsi menisi kyllä mielestäni kategoriaan "prolelapsi" tai "lähiölapsi", ei mikään asustelapsi. Ja tuohon kuvaukseen jos mätsää äidin vaatteet niin =X
 
[QUOTE="vieras";23260414]No on sillä mun mielestä eroa,että onko se joku henkkamaukalta ostettu muotitakki vai semmonen kunnollinen ulkoilupuvun takki. Meillä on pojalla parempana takkina semmonen hupullinen untsikka ja onhan se nyt päällä huomattavasti jäykempi kuin vaikka goretex-takki. Tai ainakaan poika itse ei sitä tykkää pitää ulkoleikeissä. En kyllä itekään lähtis lenkille untuvatakissa..siis ihan juoksulenkille. Kävellä nyt voi korkkareissakin.[/QUOTE]

Höpö höpö. Untuvatakki (hyvä) on helposti notkeampi ja miellytävämpi kuin paksumpi toppatakki. Goretextakit taas harvemmin on tarkoitettu pakkaskeleille, eihän siellä tarvita lämpöä. Vaatteissa toki on eroa ja luonnollista on toki valita miellyttävä vaate päälle. Mutta sä suoraan väität että untuvatakit ovat epäkäytännöllisiä ja käyttökelvottomia. Henkkamaukan takki ja muotivirtausten mukaan menevät ihmiset taas jotenkin eivät täysin korreloi toisiaan.

Eilen oli ketju, jossa todettiin että lapsi pärjää tasan yhdellä ulkoiluvaatteella ja farkut ovat ihan riittävät kauppareissuille.... Kuka oli ja missä vaatteissa pulkkamäessä? Esimerkin lapsi?
 
Viimeksi muokattu:
Asutaan Sveitsissä ja täällä kaikki lapset puetaan erittäin hyvin. Eivät yhtään ymmärrä pohjoismaisia oloasuja, hassutteluasuja jne. Heistä tuo on huonoa/laiskaa vanhemmuutta.
Kuten myös Ranskassa tai Italiassa. Siellä lapset on kauniisti puettuja. Täällä Suomessa on hienoa jos on haalari päällä ja kypärämyssy päässä. Se on käytännöllistä ja tämä ennen kaikkea. Jos täällä ostat lapselle Burberryn kuteita niin olet äiti joka hienostelee eikä oikeasti välitä lapsestaan.
 
"vieras"
Höpö höpö. Untuvatakki (hyvä) on helposti notkeampi ja miellytävämpi kuin paksumpi toppatakki. Goretextakit taas harvemmin on tarkoitettu pakkaskeleille, eihän siellä tarvita lämpöä. Vaatteissa toki on eroa ja luonnollista on toki valita miellyttävä vaate päälle. Mutta sä suoraan väität että untuvatakit ovat epäkäytännöllisiä ja käyttökelvottomia. Henkkamaukan takki ja muotivirtausten mukaan menevät ihmiset taas jotenkin eivät täysin korreloi toisiaan.

Eilen oli ketju, jossa todettiin että lapsi pärjää tasan yhdellä ulkoiluvaatteella ja farkut ovat ihan riittävät kauppareissuille.... Kuka oli ja missä vaatteissa pulkkamäessä? Esimerkin lapsi?
Aa,no sit jos täällä on todettu.. :D Mä olen erimieltä. Mut mä saan olla :) Ja jos tuo poika sanoo että se takki on tiellä leikeissä,niin sit se varmasti on. Enhän mä ole väittänyt että ne ovat suorastaan käyttökelvottomia,vaan että mun mielestä ne ei tosiaan oo pienelle lapselle helpoin ja mukavin vaatevalinta joihinkin rymyleikkeihin. Ei varmaan esimerkin lapsi ollut pulkkamäessä,mutta keskustelulla on tapana polveilla..ja tosiaan niitäkin näkee jotka yrittävät tuolla mäessä mennä aikuisten vaatteissa.
 
Huom harmaana
Kuten myös Ranskassa tai Italiassa. Siellä lapset on kauniisti puettuja. Täällä Suomessa on hienoa jos on haalari päällä ja kypärämyssy päässä. Se on käytännöllistä ja tämä ennen kaikkea.
Minä en näe näitä toisensa poissulkevina asioina. Näissä pohjoisen keleissä hyvännäköinen toppahaalari ja fiksun näköinen ja kauniin värinen kypärämyssy ovat lapselle ne parhaat vaatteet ulkoiluun.
Vaatetus lähtee minusta ensisijaisesti lapsen mukavuudesta ja tarpeista. Sitten juhliin ja kaupungille jne. lapsen voi pukea kauniimmin, kuten itse teen.
Italiassa ja Ranskassa on hieman eri kelit kuin täällä ja se on hyvä muistaa vaatetuksia vertaillessa myös.
 
Tiedän yhden perheen..mun isommat pojat on Aina käyttäneet farkkuja,ihan vauvasta asti ja verkkareita eivät ole käyttäneet.Käytetään toki maastohousuja jne sen tapasia kankailla olevia housuja.Lapset eivät tykkää edes käyttää verkkareita,mutta laittavat päälle jos on sellainen tarve (liikkatunti/jumppatunti)

Nyt Pienemmälle (eilen 1v) olen ostanut verkkareita pääasiassa ja niitä on tosi kivoja ainakin vauvalle. Muistaakseni ei ollut niin kivoja kun isommat (9&7v) oli pieniä.

Mä olen itse täysin farkkuihminen ja lapsetkin ovat sitten kai tottuneet niihin ja siksi myös vain farkkuja haluavat käyttää.

Kengät pitää aina olla superstarit tms ja käyttävät oikeastaan vaan huppareita,mutta en osta mitään kalliita vaatteita,tykkään kun lapset käyttävät tuon tyylisiä vaatteita joten niitä silloin ostan.

Mun silmään ei miellytä jos isoilla lapsilla on resoriverkkarit tms,mutta useat niitä käyttää ja se on niiden tyyli sitten.
 
[QUOTE="vieras";23260584]Aa,no sit jos täällä on todettu.. :D Mä olen erimieltä. Mut mä saan olla :) Ja jos tuo poika sanoo että se takki on tiellä leikeissä,niin sit se varmasti on. Enhän mä ole väittänyt että ne ovat suorastaan käyttökelvottomia,vaan että mun mielestä ne ei tosiaan oo pienelle lapselle helpoin ja mukavin vaatevalinta joihinkin rymyleikkeihin. Ei varmaan esimerkin lapsi ollut pulkkamäessä,mutta keskustelulla on tapana polveilla..ja tosiaan niitäkin näkee jotka yrittävät tuolla mäessä mennä aikuisten vaatteissa.[/QUOTE]
Vaikea tietää kuka puhuu ja mistä, jos käyttää samaa nimimerkkiä kuin ap, näin off topic.

Jos sä olet ostanut epäkäytännöllisen henkkamaukan unskarin, niin varmasti lapsi ei siitä tykkää. Eikä varmasti tykkää jos äiti ostaa liian isot vaatteet tai liian pienet, jne. Mutta untuvatakkeja myydään muuallakin. Pisti vaan silmää, kun suoraan väitit että untuvatakilla ei voi mennä pulkkamäkeen.
 
"vieras"
Vaikea tietää kuka puhuu ja mistä, jos käyttää samaa nimimerkkiä kuin ap, näin off topic.

Jos sä olet ostanut epäkäytännöllisen henkkamaukan unskarin, niin varmasti lapsi ei siitä tykkää. Eikä varmasti tykkää jos äiti ostaa liian isot vaatteet tai liian pienet, jne. Mutta untuvatakkeja myydään muuallakin. Pisti vaan silmää, kun suoraan väitit että untuvatakilla ei voi mennä pulkkamäkeen.
No niin sen varmaan täytyy olla :) Mut sovitaan että sun takki on hyvä ja kallis ja meillä tuo halpistakki,joka on sopivankokoinen,ajaa asiansa,eli toimii erittäin hyvin kyläilyreissuilla ja kaupoissa. Mutta pulkkamäkeen me ollaan valitettavasti jouduttu ostamaan sit eri kuteet,kun ei ollut varaa laittaa satasta pelkkään untsikkaan :)

Mä ostelen noita kalliimpia ja merkkivaatteita sit mielummin teineille,noilla kaksi kokoa vuodessa kasvavilla leikki-ikäisillä ne menisivät vähän niinkuin kankkulan kaivoon. Ja kesäisin,kun ryömitään hiekkalaatikolla ja kieritään nurmikolla,niin mulle on ihan yks hailee lukeeko housujen lapussa Ciraffe vai Burberry. Pois se kuluu kuitenkin.
 

Yhteistyössä