Onko lähipiirissäsi "asustelapsia"?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
noooh
Tunnen yhden.

Mielestäni lapsilla saa käyttää kauniita vaatteita, en pidä sitä asustelapsena olemisena. Ja on tosiaan kiva että ihmiset kierrättää, mutta todellakin on jokaisen oma valinta ostaako kaupasta vai kirpparilta.

Mutta, tämä yksi tuttu, jonka lapsia pidän asustelapsina... Pukee tosiaan kauniisti heitä ja kuluttaa paljon aikaa ja vaivaa vaatteisiin. Mutta kauhea selittäminen KOKO ajan niistä vaatteista, kuinka muka ne lapset ite haluaa just semmosiin pukeutua(vaikka ne lapset mun kuulleen pyytää niitä haalareita päälle:D). Ja se asusteena oleminen tarkoittaa myös että lapsi otetaan tuntikausiksi mukaan kaupungille, kun äiti näkee kavereitaa joiden kanssa puhutaan aikuisten juttuja(siis kaikkea mikä ei tosiaan sovi lasten korville!!) ja lapsi/lapset kävelevät perässä ja koko ajan vinkuvat leikkipuistoon/kotiin/syömään ym.

Nuo niitä harvoja hetkiä mitä vietetään lasten kanssa. Mukavempi viedä lapset hoitoon illalla mummulaan tai isälle(on myös tarhassa päivät), että itse pääsee kahvittelemaan/baariin.

oma muksu? :D viihdyn itse farkuissa , joten tuolle 2-veellekin olen sellaisia ostellut.. tosin malliltaan löysiä, joissa nyöri vyötäröllä tms. ne ovat kuitenkin lähinnä kyläily & kaupunki-housut, puistoon tyttö saa verkkarit tai kolitsit. samoin ostan tytölle huppareita & tunnustan , että monet vaatteet valitsen minua miellyttävissä väreissä ( lilaa, punaista, joskus jopa mustaa ). sorruinpa vielä ostamaan sellaisen pienen, hopeisen niittirannekkeenkin :saint: en kuitenkaan ymmärrä, miten lapsi voisi tuosta kärsiä kun kyse ei nyt kuitenkaan ole mistään lyhyestä toppatakista paukkupakkasilla tms. neidiltä löytyy myös farkkutakki kaupunkitakiksi , nahkatakkeja en tuon ikäiselle edes ostaisi vaikka itseltäni löytyy jos jonkinlaista nahkarotsin-rutaletta. ..

Viimeksi muokattu:
Meillä on asustelapsi varmaankin ;) Tuo iltatähti tyllerömme, jolle kilvan ostelemme kauniita vaatteita. Vaatteet pyrimme valitsemaan aina sävy-sävyyn ja tarkoituksenmukaisiksi. Niin, ja meille on yks p***an hailee vaikka burberryt sotkuis leikissään...annamme lapselle oikeuden olla lapsi =)

Yhteistyössä