onko kukaan laihduttanut salaatilla ja keitoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitäs laihtua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitäs laihtua

Vieras
ajattelin kokeilla painon pudotusta syomällä kasviksia,salaattia,tonnikalaa ja lihaa sekä sosekeittoja esim tänään pinaattikeittoa.
Lähinnä turvotusta tullut iltaolusista...5kg kun saisi pois.

Onko kukaan onnistunut keventymään tällälailla?

Hienoa, tsemiä aloitukseen :)

Usein laihduttamisessa käy niin, että laihdutetaan pelkällä ruokavaliolla ja sehän vie vain lihaksia.
Itsekin aloitin puolisen vuotta sitten lenkkeilyn ja eilen marssin kuntosalille, että pääsee bikinikuntoon kesäksi.
Painoa mulla ei ole liikaa mutta kiinteytyä saisin :)

Hienoa, tsemiä aloitukseen :)

Usein laihduttamisessa käy niin, että laihdutetaan pelkällä ruokavaliolla ja sehän vie vain lihaksia.
Itsekin aloitin puolisen vuotta sitten lenkkeilyn ja eilen marssin kuntosalille, että pääsee bikinikuntoon kesäksi.
Painoa mulla ei ole liikaa mutta kiinteytyä saisin :)

Usein? En mä ainakaan tunne ketään joka ei harrastaisi liikuntaa samalla kun laihduttaa.

Liikunnan vaikutus on minimaalinen verrattuna ruokavalioon laihdutuksessa. Mulle ei tule mielenkään liikunnalla laihduttaa, jos isompi kilomäärä pitäisi poistaa. En ole yhtään _lisännyt_ liikuntaa nytkään kun muutama makkara pitäisi pientää. Syömällä järkevästi, keventämällä kohtuudella, niin kyllä se läskeistä poistuu. Liikunta toki on normaalia elämää.

jos haluaa erityisesti lisätä lihaksia ja kiinteytyä, niin toki liikuntaa pitää nykyisestä lisätä.

Mä syön noin ihan normaalistikin. Vuosi sitten tein elämäntaparemontin ja karsin päivittäiset makeat ja turhat viljat pois. Ennen söin siis aika paljon herkkuja ja leipää, muuten ihan normaalisti. Paljon perunapohjaisia ruokia.

Sitten muutin niin, että otin salaatin ja lämpimät kasvikset ruokien pohjaksi. Lihana kalaa ja kanaa, joskus nautaa. Välipalat otin myös mukaan (rahka tai jogurtti+hedelmä), ennen en syönyt niitä. Niin, ja aamupuuron marjoilla, ennen join vain kahvia.

Vuodessa laihduin 13 kiloa. Lähtöpaino oli 70kg ja nyt painan 57 kiloa. Olen 171cm pitkä ja lihaksikas.

Esimerkki mun päivän ruoista, vaihtelee kyllä paljon.

Aamiainen: lautasellinen (40g kuivapaino) kaurapuuroa veteen ja kourallinen mansikoita.

Lounas: keitto. Yleensä joku sosekeitto, johon lisään raejuustoa puolisen purkkia tai kourallisen kanaa.

Välipala: jogurtti ja hedelmä.

Päivällinen: salaatti fetalla ja kanalla. balsamicokastike. kaveriksi ehkä pieni pala patonkia.

Iltapala: jogurtti.

kahvia juon läpi päivän.

Yhteistyössä