Meidän 3-vuotias tyttö on 106cm ja 20kg... miltäs kuulostaa?

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"tuulevi"
Oma tyttöni oli 3v 103cm pitkä ja painoi 17 kg.

Sulla on ihan normipainoinen, pitkä lapsi.

Lapsella kuuluukin olla lapsenpyöreyttä, joka kyllä häviää alaluokilla viimeistään.

jarnuska harmaana
Täältä löytyy 3v 8kk Poika, pituutta 107cm ja painoa 20kg. Eikä edes pyöreä, on vaan suuri ihminen. Eli turhaa stressaat, ei kaikki vaan oo siroja keijukaisia :D (isänsä vähän reilu 2m kirjahylly ja minä 175cm kaappi...)

ap.
[QUOTE="vieras";23256919]No kyllä tuo on jo aika tukevaa sorttia, kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon ja karsia ylimääräisiä herkkuja jos on. On kyllä pitkäkin, mutta paino-ongelmia voi silti olla luvassa.

Oletteko itse normaalipainoisia?[/QUOTE]

Me vanhemmat olemme normaalipainoisia, minä 177cm ja 67kg, mies 185cm ja 80kg.

Tyttö syö tosi vähän, ei oikeastaan kotona kelpaa juuri mikään, ehkä yhden lihapullan ja aavistuksen salaattia söi tänäänkin. Herkkuja saa 1-2 kertaa viikossa, tikkarin tai tikkujäätelön yleensä kerralla. Toisinaan mummo ostaa jonkin herkun, jonka sitten syö vaikka ei olisikaan ns. karkkipäivä. Mutta en keksi mitä olisi ravitsemuksessa parannettavaa... enemmänkin lisättävä ruoka-annosten koossa. Tyttö nyt vaan on kasvanut sekä pituutta että painoa, varsinkin kesäaikaan.

"vieras"
Enpä usko että lapsesi on mitenkään lihava :) Tai itsehän sinä se parhaiten tiedät, elä välitä muiden kommenteista!
Oma poikani 5v on 105cm pitkä ja painaa 16 kg. Aika paljon saa kommenttia, kun on niin pieni, ja ihmettelyä että meneekö tosiaan eskariin syksyllä...

N.o
Eihän kaikkien tarttee olla samanlaisia jokainen lapsi olkoon sellainen kuin on...Mulla kaksi poikaa toinen 3 vuotias 94cm ja noin 13 kilo ja 6 vuotias 118cm ja olikohan 20 kiloa

"vieras"
[QUOTE="vieras";23257089]Enpä usko että lapsesi on mitenkään lihava :) Tai itsehän sinä se parhaiten tiedät, elä välitä muiden kommenteista!
Oma poikani 5v on 105cm pitkä ja painaa 16 kg. Aika paljon saa kommenttia, kun on niin pieni, ja ihmettelyä että meneekö tosiaan eskariin syksyllä...[/QUOTE]

16kg ja 102cm on meidän eskariinmenijän mitat. :D On ollut aina pienikokoinen. Kyllä tuota jaksetaan ihmetellä. Varsinkin kun se oppi 3-vuotiaana polkemaan pyörällä ilman apurattaita ja loikkaamaan pompparilta veteen. :D

ihan normaalia kaikki :)
No taas täällä jauhetaan siitä, minkä ikäisenä vasta on painanut ton 20 kiloa... Mulla painoi esikoinen 10 kg jo 5 kk iässä, mutta ei sitä painoa loppuelämää samalla tavalla kerry kuin vauvana/taaperona. Aluksi tulee enempi ja sitten se tasoittuu. Ja helppo se on sanoa, että 20 kiloa on paljon 3-vuotiaalle, jos oma muksu on ollut 3-vuotiaana 90cm pitkä! Minkä esim mun lapset on ollu yli jo 1,5-vuotiaana... Paino suhteessa pituutee on ihan ok ja kerta vanhemmat on noinkin pitkiä niin ymmärrettävää, että lapsi on pitkä. Meilläkin pojat ollut molemmat 105cm 3v neuvolassa, isä on 183, minä 166 eli me ollaan vieläpä ihan normimittaisia...

"vieras"
Mun mielestä on ehkä lihava. Onko sanottu neuvolassa jotain asiasta? En huolestuisi, jos vanhemmat normaalipainoisia ja ruoka terveellistä.

Meidän 3-vuotias on 100 cm ja 15 kg....

...
En olis milläänkään huolissaan. On jotenkin koomista, että tässäkin vastanneissa on paljon tyyppejä, jotka ei katso tota pituutta mitenkään vaan tuijottaa vaan painoa. Paras oli toi, joka nimes oman viisivuotiaansa ylipainoiseksi... :p
Vanhemmatkaan ei oo mitenkään lyhyitä, joten on aika epätodennäköistä, että lapsen aikuispituus olisi sen 150 cm... Kasvupyrähdyksiä on kaikilla, toiset kasvaa aiemmin kun toiset. En mä ainakaan yhtään ihmettele, kun mun kolmevuotias on yli metrinen, koska isänsäkin hipoo kahta metriä ihan kevyesti.

itse näet parhaiten
Mielestäni omaan silmään voi luottaa! Oma vasta 4 v täyttänyt on yhtä pitkä kuin sinun 3 v ja painaa 16 kg. Eskaripoika on 132 cm ja painaa 23 kg MUTTA meidän lapset ovatkin riisikeppejä, erityisesti isommat. Eli eivät mikään paras vertailukohta. Tuo 4 v vielä vähän vauvapyöreä, vaikkei painoa hirveästi olekaan.

ap.
[QUOTE="vieras";23257148]Siitä tulee pitkä ja raamikas mies. Hieno homma. =)[/QUOTE]

Toivottavasti ei kuitenkaan miestä... :D Terkka sanoi vaan, että nykylapset kasvavat isoiksi, jos vanhemmatkin ovat isokokoisia/pitkiä.

vaste
Ihan ok:lle kuulostaa, meillä poika 108cm ja 20kg. Olen laskenut oman lapsen BMI:n; normaali. Päiväkodista on tullut viestiä että urheilullinen pikkumies ja motorisesti taitavampi kuin iso koko 3-vuotiaaksi antaisi olettaa ja olen samaa mieltä :)

"vieras"
En olis milläänkään huolissaan. On jotenkin koomista, että tässäkin vastanneissa on paljon tyyppejä, jotka ei katso tota pituutta mitenkään vaan tuijottaa vaan painoa. Paras oli toi, joka nimes oman viisivuotiaansa ylipainoiseksi... :p
Vanhemmatkaan ei oo mitenkään lyhyitä, joten on aika epätodennäköistä, että lapsen aikuispituus olisi sen 150 cm... Kasvupyrähdyksiä on kaikilla, toiset kasvaa aiemmin kun toiset. En mä ainakaan yhtään ihmettele, kun mun kolmevuotias on yli metrinen, koska isänsäkin hipoo kahta metriä ihan kevyesti.
"Meidän 5-v on 104cm ja 17kg. Ekaluokkalainen painaa 20kg ja on 122cm pitkä.

Mun korvaan tuo kuulostaa lievältä ylipainolta, joka korjaantuu normi liikunnalla ja kasvupyrähdyksellä. Ja kyllä miettisin perheen ruokailutapojakin, koska tuon ikäisellä se liikapaino alkaa vähitellen kehkeytyä, mikäli sitä ei huomata. Lapsen pyöreyteen ikäänkuin sokaistuu ja lapsi näyttää sopusuhtaiselta vanhempiensa mielestä."

Tämä? En kommentoi jälkimmäisessä kappaleessa omaa latani, vaan aloittajan lasta. Outoa, että käsitit noin, mutta samapa tuo.

[QUOTE="vieras";23257220]"Meidän 5-v on 104cm ja 17kg. Ekaluokkalainen painaa 20kg ja on 122cm pitkä.

Mun korvaan tuo kuulostaa lievältä ylipainolta,
---------

Tämä? En kommentoi jälkimmäisessä kappaleessa omaa latani, vaan aloittajan lasta. Outoa, että käsitit noin, mutta samapa tuo.[/QUOTE]

Siis sun mielestä 106 cm 20 kg on lähellä ylipainoa, mutta 104 cm 17 kg sitä ei ole? Toki, jos teille on sanottu että teidän lapsi on (lähes) ylipainoinen niin sitten ymmärrän. Muuten nuohan ovat suhteessa suunnilleen samoissa, 2 cm 3 kg eroa.

Yhteistyössä