Kysymys poikaystävästä+yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tulihan se sieltä...:D
Ootko ikinä aatellut minkä takia on keksitty sellanen sana kuin "nuori" tai "teini",siihen lapsen ja aikuisen väliin?
No mä kerron;koska n.15v. ei ole enää lapsi mutta se ei ole myöskään aikuinen vielä.

Sinänsä aika mielenkiintoinen ajatus, että 16-vuotias ei vielä ole yhteiskunnan silmissä valmis:
- ajamaan autoa
- äänestämään kansanedustajia
- juomaan kaljaa
- polttamaan tupakkaa
- päättämään itsenäisesti omista asioistaan

...mutta seksiä harrastamaan olisi muka täysin valmis. Siitä nyt kuitenkin voi seurata aika paljon suurempia asioita, kuin nyt esim. siitä, äänestääkö keskustaa vai kokoomusta ja henkisellä tasolla huomattavasti suurempi juttu, kuin moni muu.

[QUOTE="mmm";23237642]Te jotka vastaatte, ettette päästä, niin onko teillä perusteluja vastaukseen? (:
Olisi vaan kiva kuulla.[/QUOTE]

16 vuotias ei ole aikuinen, eikä osaa päätää omista asioista. Tiedän sen omasta kokemuksesta, mulle kävi itselle tuon ikäisenä ikäviä asioita ja en halua että tyttäreni joutuisi samaan kuin minä aikoinani. Meillä tulee olemaan rajat tytille tässä asiassa.

Tuossa kyllä puhuttiin kavereista, että silleen. :whistle:

Yksikertaaset, katkerat, kateelliset lehmät taas vauhdissa kun kotona ollaan nyrkin ja hellan välissä oltu jo 20 vuotta sen saman kusipäämiehen kanssa.

Turha narista, vastaan vain samalla mitalla takaasin. Te tässä kilarit veditte mun ekasta vastauksesta tähän ketjuun.

Voisitko edes yhden kerran yrittää keskustella ilman muiden nimittelyä? Jos 16-vuotiaana olit jo niin kypsä ja kehittynyt, niin nyt aikuisena ajattelit taantua sinne teinitasolle?

Sä tässä yksinkertaanen olet ja se on voi voi jos et sitä tajua.

Onko joidenkin noin vaikia tajuta, että kaikki ei ole kakaroota 16-vuotiaana ja omat aivot toimii jo? Ei mua ole tuossa iässä enää tarvinnut paapoa ja olen osannut pitää puoleni. Ei voi mitään jos olette itte kehittyneet hitaasti.

On kuule melko surullista, jos mittaat ihmisen kehitysastetta ja aikuisuutta vain sillä, harrastaako ko. ihminen seksiä. Aikuisuuteen ja nuoren kehitykseen kuuluu kuule paljon enemmän kuin vain seksin harrastaminen.

[QUOTE="vieras";23238352]Sitten seurustellaan kypsästi ja aikuismaisesti salaa jos vanhemmat kieltävät? Vai mikä sinun tapasi olisi ollut?

Jos 28-vuotias aikuinen mies hengailee 16-vuotiaiden teinien kanssa, niin ei sillä ihan kaikki palikat ole kohdillaan.[/QUOTE]

Niin kukaan ei ole ikinä tehnyt mitään salaa vanhemmiltaan. :rolleyes: Aivan varmasti olettekin kertoneet vanhemmille kaiken mitä olette teininä tehneet! :laugh:

Missä mä väitin, että sen miehen kaverit oli kaikki 16v.? Hänellä oli monen ikääsiä kavereita. Ja jatka toki hänen mollaamistaan jos tuntuu hyvältä haukkua tuntematonta kuollutta ihmistä.

[QUOTE="juu";23238375]On kuule melko surullista, jos mittaat ihmisen kehitysastetta ja aikuisuutta vain sillä, harrastaako ko. ihminen seksiä. Aikuisuuteen ja nuoren kehitykseen kuuluu kuule paljon enemmän kuin vain seksin harrastaminen.[/QUOTE]

Ja taas joku todella onneton keittiöpsykologi laittamassa sanoja toisen näppikselle! :laugh: :laugh:

Tuossa kyllä puhuttiin kavereista, että silleen. :whistle:

Yksikertaaset, katkerat, kateelliset lehmät taas vauhdissa kun kotona ollaan nyrkin ja hellan välissä oltu jo 20 vuotta sen saman kusipäämiehen kanssa.

Turha narista, vastaan vain samalla mitalla takaasin. Te tässä kilarit veditte mun ekasta vastauksesta tähän ketjuun.

Anteeksi, mutta kirjoituksesi perusteella kyllä väittäisin, että ihan vieläkään ole saavuttanut toivottavaa kypsyysastetta, vaikka kuvittelit sen jo 16-vuotiaana saavuttaneesi. Terve aikuinen ihminen ei ala haukkumaan toisia "katkeraksi lehmäksi" heti, jos toinen on asioista eri mieltä kuin sinä.

[QUOTE="vieras";23238372]Voisitko edes yhden kerran yrittää keskustella ilman muiden nimittelyä? Jos 16-vuotiaana olit jo niin kypsä ja kehittynyt, niin nyt aikuisena ajattelit taantua sinne teinitasolle?[/QUOTE]

Voisiko harmaat joskus asiallisesti kommentoida mun kirjootuksia? Miettikää vähän mitä helvetti pääsi irti mun ekan vastauksen jälkeen ja ihan kyllä teidän toimesta. Mutta syyttäkää vain mua kun te niin rakastatte tehdä niin. :hug:

[QUOTE="juu";23238397]Anteeksi, mutta kirjoituksesi perusteella kyllä väittäisin, että ihan vieläkään ole saavuttanut toivottavaa kypsyysastetta, vaikka kuvittelit sen jo 16-vuotiaana saavuttaneesi. Terve aikuinen ihminen ei ala haukkumaan toisia "katkeraksi lehmäksi" heti, jos toinen on asioista eri mieltä kuin sinä.[/QUOTE]

Asioista voi olla eri mieltä ilman, että heti rupiaa irvimään mulle. Mutta ettehän te näe mitään väärää teidän omassa kirjootustyylissä. Nih.

Päästäisin. Jos haluaa nukkua vierekkäin niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että haluaa harrastaa seksiä. Mun mielestä olisi ihan hyvä että nuoret voisivat tutustua toisiinsa, nukkua ja oleskella sängyssä lähekkäin ilman että sen tarvii johtaa siihen seksiin.
Mun mielestä oli ihana tuon ikäisenä vain makoilla poikaystävän kainalossa, ja meni ainakin vuosi ennen kuin oltiin yhdynnässä, pikkuhiljaa annettiin asioiden tapahtua..

[QUOTE="juu";23238362]Sinänsä aika mielenkiintoinen ajatus, että 16-vuotias ei vielä ole yhteiskunnan silmissä valmis:
- ajamaan autoa
- äänestämään kansanedustajia
- juomaan kaljaa
- polttamaan tupakkaa
- päättämään itsenäisesti omista asioistaan

...mutta seksiä harrastamaan olisi muka täysin valmis. Siitä nyt kuitenkin voi seurata aika paljon suurempia asioita, kuin nyt esim. siitä, äänestääkö keskustaa vai kokoomusta ja henkisellä tasolla huomattavasti suurempi juttu, kuin moni muu.[/QUOTE]

No väännetään nyt sitten.

Miksi seksin harrastaminen alle 18-vuotiaana ei ole rikos?
Minkä takia koulussa annetaan seksivalistusta jos se ei ole sallittua nuorille?
Miksei siellä opeteta tekemään kotiviiniä ja ajamaan autolla vaikka nekin on vielä kiellettyjä ton ikäisiltä?

[QUOTE="mmm";23237590]Olisin iloinen jos kaikki äidit tai muutkin aikuiset, jotka pystyvät kuvittelemaan omistavansa lapsen vastaavat tähän kysymykseen. (:

Eli päästäisittekö 16-vuotiaan tyttärenne yöksi samanikäisen poikaystävänsä luokse, jonka kanssa on seurustelua takana noin 4 kuukautta? Pojan vanhemmat olisivat kotona.
Entä päästäisittekö pojan teidän kotiinne yöksi?

Kiitos kaikille jotka vastaa![/QUOTE]

joo, laittaisin pojalle vierashuoneeseen pedin.

Niin kukaan ei ole ikinä tehnyt mitään salaa vanhemmiltaan. :rolleyes: Aivan varmasti olettekin kertoneet vanhemmille kaiken mitä olette teininä tehneet! :laugh:

Missä mä väitin, että sen miehen kaverit oli kaikki 16v.? Hänellä oli monen ikääsiä kavereita. Ja jatka toki hänen mollaamistaan jos tuntuu hyvältä haukkua tuntematonta kuollutta ihmistä.

Toki. Se kuuluu teinien käytökseen. Sinähän tosin olit niin kypsä ja aikuinen, ettet olisi sellaisen sortunut?

Kyllä ihan hyvällä omallatunnolla voin sanoa, että aikuinen mies joka paneskelee teinityttöjä on vajaa. Kuolemalla ei tässäkään asiassa saa säälipisteitä.

Voisiko harmaat joskus asiallisesti kommentoida mun kirjootuksia? Miettikää vähän mitä helvetti pääsi irti mun ekan vastauksen jälkeen ja ihan kyllä teidän toimesta. Mutta syyttäkää vain mua kun te niin rakastatte tehdä niin. :hug:

Ööööö. mielestäni kirjoitukseni ei ollut mikään "helvetin iripäästävä", vaan oikeasti aidosti ihmettelevä ja lähinnä täysin pöyristynyt siitä, että vanhemmillesi oikeasti oli ihan ok, että seurustelit 16-vuotiaana jonkun 28-vuotiaan miehen kanssa. Olisin tämän vastauksen antanut kelle tahansa, niin kirjallisena kuin varmaan kasvotuksin jonkun kanssa keskustellessa... tosin jos olisin tiennyt, että siellä onkin kirjoittamassa joku hiukan vainoharhainen psyko, niin olisin varmaan jättänyt kokonaan vastaamatta...

[QUOTE="vieras";23238436]Toki. Se kuuluu teinien käytökseen. Sinähän tosin olit niin kypsä ja aikuinen, ettet olisi sellaisen sortunut?

Kyllä ihan hyvällä omallatunnolla voin sanoa, että aikuinen mies joka paneskelee teinityttöjä on vajaa. Kuolemalla ei tässäkään asiassa saa säälipisteitä.[/QUOTE]

Voi jumalauta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä olin ainoa teini jonka kanssa se mies seurusteli aikuusiällä. Muut olivat samanikääsiä tai vain vähän nuorempia. On se vitun hienoa olettaa taas paskaa ihmisistä joita ei edes tunne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Painukaa vittuun saatana kusipäät! Teillä on pakko olla helvetin tylsä elämä kun täällä teette jotakin vitun analyysejä ihmisistä joita ette edes tunne ja oletatte kaikenlaasta paskaa. Mahtaa teillä olla tooooodella mielenkiintooset elämät kun pitää noin tehdä. Sääliksi käy tuollaaset joiden pitää päteä jollakin mammapalstalla. Ei hyvää päivää.

[QUOTE="vieras";23238451]Aikuinen osaa ohittaa nimittelyt sortumatta itse samaan. Aina. Joka kerta. Yrittäisit edes.[/QUOTE]

Mä en ota haukkumista vastaan irl:kään joten miksi ottaasin täälläkään? Jos sä olet luuserinössö joka ottaa kaiken paskan vastaan niin otan osaa.

No väännetään nyt sitten.

Miksi seksin harrastaminen alle 18-vuotiaana ei ole rikos?
Minkä takia koulussa annetaan seksivalistusta jos se ei ole sallittua nuorille?
Miksei siellä opeteta tekemään kotiviiniä ja ajamaan autolla vaikka nekin on vielä kiellettyjä ton ikäisiltä?

Eikös täällä nyt ole tarkoitus pohtia ja keskustella asioista. Eli ihan yleisellä tasolla aloin miettimään sitä, että on ehkä jossain määrin outoa, että 16-vuotias katsotaan valmiiksi kyllä harrastamaan seksiä, mutta ei esim. äänestämään. Kun oikeasti miettii tuota, niin sehän on aivan hullua. Seksin harrastaminen vaikuttaa huomattavasti enemmän yksilön elämään kuin joka neljäs vuosi äänestäminen. Siitä voi myös seurata aika paljon ongelmia, kuin jostain äänestämisestä. Eli siltä kantilta aika mielenkiintoista, että näin on.

Mitä tulee tuohon seksivalistukseen, niin sehän on vain hyvä juttu. Kyllähän koulussa aika paljon annetaan valistusta tupakanpolton ja viinan vaaroista. Ei se, että jotain asiaa ei pidä soveliaana tai toivottavana, tarkoita sitä, että pitäisi laittaa pää pensaaseen ja olla vain ihan hiljaa ja näin toivoa, että kukaan ei koskaan keksi sitä alkaa harrastamaan.

Voi jumalauta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä olin ainoa teini jonka kanssa se mies seurusteli aikuusiällä. Muut olivat samanikääsiä tai vain vähän nuorempia. On se vitun hienoa olettaa taas paskaa ihmisistä joita ei edes tunne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Painukaa vittuun saatana kusipäät! Teillä on pakko olla helvetin tylsä elämä kun täällä teette jotakin vitun analyysejä ihmisistä joita ette edes tunne ja oletatte kaikenlaasta paskaa. Mahtaa teillä olla tooooodella mielenkiintooset elämät kun pitää noin tehdä. Sääliksi käy tuollaaset joiden pitää päteä jollakin mammapalstalla. Ei hyvää päivää.

Meinaatsä hermostua?

Yksi tai kymmenen, alaikäisiin sekaantuja se mies silti oli.

Minusta on vähän outoa, että jokin teko (tässä tapauksessa 16 vuotiaan seksi elämä) on suvaittavaa, koska itse ollaan tehty samalla tavalla. Juu menetin neitsyyteni 16 vuotiaana ja asuin omillani, ei se silti tarkoita sitä, että antaisin oman lapseni tehdä niin. 16 kesäisen kuuluu vielä olla nuori, eikä mielestäni tarvitse miettiä mitähän huomenna söis, niin kuin itse jouduin tekemään. Joku puolusteli yökyläilyä sillä, että seurustelu oli kestänyt 4 kk, mikä ei sen ikäiselle olisi pitkä aika, reilu pari kymppiset tuntui ikälopuilta ja vuosi pitkältä ajalta... Vanha sanonta "Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin sanon" on mielestäni oikein osuva... Mut jokainen omalla tavallaan.

[QUOTE="vieras";23238534]Mitäs sitten, vaikka seksiä harrastaisivatkin? Jos molemmat osapuolet sitä haluaisivat, ei seksissä olisi tuossa iässä enää mitään laitonta.[/QUOTE]

Mielestäni kyse ei pohjimmiltaan ole siitä, onko se laillista vai ei. Eihän koulun lopettaminenkaan ole 16-vuotiaana laitonta, mutta ei se kyllä järkevääkään ole...