monta silmukkaa lapsen villasukkaan? koko n. 27.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
menin noista ohjeista ihan sekasin... omaan 37 sukkaani olen tehnyt 48 silmukasta, noiden ohjeiden mukaan lapsen sukkaan tehtäisiin 44 silmukkaa? hirmu vähän eroa kun koko eroa on kuitenkin yli kymmenen numeroa?

[QUOTE="aapee";23236391]menin noista ohjeista ihan sekasin... omaan 37 sukkaani olen tehnyt 48 silmukasta, noiden ohjeiden mukaan lapsen sukkaan tehtäisiin 44 silmukkaa? hirmu vähän eroa kun koko eroa on kuitenkin yli kymmenen numeroa?[/QUOTE]

ja nalle-lanka kyseessä.

[QUOTE="aapee";23236391]menin noista ohjeista ihan sekasin... omaan 37 sukkaani olen tehnyt 48 silmukasta, noiden ohjeiden mukaan lapsen sukkaan tehtäisiin 44 silmukkaa? hirmu vähän eroa kun koko eroa on kuitenkin yli kymmenen numeroa?[/QUOTE]

Ainakin Nalle-langan naisten ohjeessa lukee 56 silmukkaa. ja siinä koko on 38. Millä puikoilla oot tehnyt? Itse neulon aina 7veljeksestä ja luon omaan 37 sukkaan sen 48 ja käytän puikkoja nro 4.

Ainakin Nalle-langan naisten ohjeessa lukee 56 silmukkaa. ja siinä koko on 38. Millä puikoilla oot tehnyt? Itse neulon aina 7veljeksestä ja luon omaan 37 sukkaan sen 48 ja käytän puikkoja nro 4.

omani neuloin vähän paksummasta kuin tämä nalle-lanka josta nyt tekisin lapselle sukat. puikkonen kokoa en tiedä, aloittelen vasta tätä kutomista ja puikot on kaverilta lainassa :)

Tein just lapselle 7 veljeksestä koon 22 sukkia tolla novitan ohjeella, ja on kyllä niin hanurista koko ohje. Silmukoita tein 32. Joten vastaava ois nallessa tolle koolle 40, eli 44 voi pitää paikkaansa kokoon 27.
Mutta sen sanon että kantapää on ihan sairaan iso tossa ohjeessa. Kannattaa jättää kantalapun korkeus vaikka puoleen siitä mitä ohjeessa. (itse varmaan tekisin kantalappuun 20 kerrosta)
Eli siis tein koon 22 sukkia 7 veljestä langasta, novitan ohjeella, ja tuli ehkä kokoa 27. Perseestä sanon minä.

hei vielä kysyttävää! tässähän on puikolla pariton määrä, (11 s.) niin miten neulon varren? kun parillisella olen siis aiemmin aina aloittanut puikon kahdella oikealla ja lopettanut kahdella nurjalla. oon ihan toivoton, auttakaa :D

Neulot vaan 2 oikein 2 nurin. Eli eka puikko 2 o 2 n 2 o 2 n 2o 1 n ja seuraava puikko 1 n 2 o 2n.... Tai vaihtoehtoisesti otat eka puikolle 12 silmukkaa, tokalle 10 jne... Mutta silloinkin joudut aloittamaan osalla puikoista nurjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee vielä pinteessä;23236545:
hei vielä kysyttävää! tässähän on puikolla pariton määrä, (11 s.) niin miten neulon varren? kun parillisella olen siis aiemmin aina aloittanut puikon kahdella oikealla ja lopettanut kahdella nurjalla. oon ihan toivoton, auttakaa :D

Siis pistät puikoille näin 12+12+12+8, sähän teet vaan joustinta kuitenkin, siirrä sit takas 11+11+11+11 kun alotat sen kantalapun.

Yhteistyössä