Jos laitan paketin postiennakkona eikä vastaanottaja lunasta sitä niin pitääkö mun silloin maksaa postikulut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmkm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmkm

Vieras
Mietin vaan kun huutiksessa joku kysyi laittaisinko postiennakkona myymäni tavaran. Kyseessä uus käyttäjä jolla ei vielä palautteita. En halua vaikuttaa skeptiseltä, mutta mietin vain että entä jos se ei sitten lunastakaan sitä tavaraa niin kuka maksaa?

sinä maksat, enkä ikinä lähettäisi huutiksessa postiennakkona...
nettikauppapuolelta sen verran kokemusta, että siitä tulee isot miinukset firmalle, jos postiennakon jättää lunastamatta....

Mietin vaan kun huutiksessa joku kysyi laittaisinko postiennakkona myymäni tavaran. Kyseessä uus käyttäjä jolla ei vielä palautteita. En halua vaikuttaa skeptiseltä, mutta mietin vain että entä jos se ei sitten lunastakaan sitä tavaraa niin kuka maksaa?

Älä laita postiennakkona vaan vaadi normitavan mukaisesti etukäteismaksu. Jos ei se käy, niin ei käy. Uusi käyttäjä on turhan iso riski. Tulee postimaksut mennen ja tullen joten tulee turhan kalliiksi jos ei lunastakaan

Siinä maksat kahdet postikulut (palauttamisesta tulee toiset) + sen postiennakon käytöstä menevän maksun.

Itse en suostu lähettämään postiennakolla muutoin kun saan tuplapostarit ja ennakonkäytöstä menevän maksun etukäteen. Saajan maksama postiennakko olisi sitten noita yksiä ylimääräisiä postareita pienemmät eli mitään varsinaista ylimääräistä ei joutuisi maksamaan.

[QUOTE="vieras";23236085]Älä laita postiennakkona vaan vaadi normitavan mukaisesti etukäteismaksu. Jos ei se käy, niin ei käy. Uusi käyttäjä on turhan iso riski. Tulee postimaksut mennen ja tullen joten tulee turhan kalliiksi jos ei lunastakaan[/QUOTE]

Tätä minä aattelinkin. jos ois käyttäjä jolla paljon hyvää palautetta nii voisin harkita, mutta uusi käyttäjä - mistä sen tietää jos se on joku huijari joka rekisteröityy aina uusilla ja uusilla nimimerkeillä?