Oulun Meri-Toppila, millainen paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuku"

Vieras
Ouluun muutto edessä, pienen vauvan kanssa. Meri-Toppila olisi sijainniltaan ja varsinkin hintatasoltaan hyvä vaihtoehto, mutta ainakin 2000-luvun alkupuolella ollut levoton. Muuttaisitko? Emme etsi loppuelämän asuntoa, vaan vuokrakämppää muutamaksi vuodeksi.

Olemme asuneet Meri-Toppilassa 3 vuotta pienten lasten kanssa. Ihan hyvä paikka juuri tuollaiseen "tilapäiseen oleskeluun". Kaippa siellä yöllä levotontakin saattoi olla, mutta meitä ei häirinnyt oikeastaan koskaan mitenkään. Meripuisto on kiva paikka ulkoiluun. Tutuksi tuli myös lähes päivittäin Halpa-Halli :) ja perhekerhosta jäi mukavat muistot (sijaitsee Halpa-Hallin takana). Hyvät yhteydet kaupungille.

[QUOTE="miuku";23232272]Millä tavoin epäviihtyisä? Asunnot ainakin uusia, ja eikö merikin ole aika lähellä?[/QUOTE

Kerrostaloja ja parkkitaloja vieri vieressä, muutenkin jotenkin suttuinen yleisilme. On siinä toki meri lähellä ja varmaan hyvät ulkoilumahdollisuudet.

Me käytiin katsomassa parikin asuntoa ja jotenkin nihkeä olo alueesta jäi. Suttuinen voisi olla hyvinkin kuvaava sana. ihan ok asunto eihan ok taloyhtiö molemmissa, mutta jotenkin se alue vain on hieman ankea. Palveluja ei ole ihan lähistöllä (se Halpa-Hallihan on Toppilassa ja aika kaukanakin, lyhyempi matka keskustaan?) ei kauppoja eikä päiväkoteja.

[QUOTE="koppis";23232168]Olemme asuneet Meri-Toppilassa 3 vuotta pienten lasten kanssa. Ihan hyvä paikka juuri tuollaiseen "tilapäiseen oleskeluun". Kaippa siellä yöllä levotontakin saattoi olla, mutta meitä ei häirinnyt oikeastaan koskaan mitenkään. Meripuisto on kiva paikka ulkoiluun. Tutuksi tuli myös lähes päivittäin Halpa-Halli :) ja perhekerhosta jäi mukavat muistot (sijaitsee Halpa-Hallin takana). Hyvät yhteydet kaupungille.[/QUOTE]

minä en tiennytkään, että siellä on ollu seurakunnan? perhekerhokin. oon käyny lapsen kans mll:n perhekahvilassa samassa paikassa. siellä oli mukavaa porukkaa. =)

[QUOTE="vieras";23232314]Me käytiin katsomassa parikin asuntoa ja jotenkin nihkeä olo alueesta jäi. Suttuinen voisi olla hyvinkin kuvaava sana. ihan ok asunto eihan ok taloyhtiö molemmissa, mutta jotenkin se alue vain on hieman ankea. Palveluja ei ole ihan lähistöllä (se Halpa-Hallihan on Toppilassa ja aika kaukanakin, lyhyempi matka keskustaan?) ei kauppoja eikä päiväkoteja.[/QUOTE]

Ettei aivan valehteluksi menisi... Meri-Toppilassa on 2 kauppaa, H-H ja Siwa. Päiväkoti sijaitsee Halpa-Hallin takana. Palvelut myös lähellä,koulut, kioskit, kirppari, kuntosali, kampaamo, apteekki, koulut, ravintola/grilli, kirjasto koskelan puolella jne. Asunnot aika lailla 2000-luvun kieppeillä rakennettuja. Omasta mielestäni yleisilme mukavahko varsinkin kesällä, jätetty vihreetäkin maisemaan. Harmi että parista talosta nakkelevat roskia pyöräteille ja aukioille. Aina samassa paikassa... SAnoisin kuitenkin että tiiviiksi kaupunkilähiöksi aika siisti paikka. Pitää muuttaa maalle jos pitää olla naapuriin kilometri väliä.

[QUOTE="jee";23248230]Ettei aivan valehteluksi menisi... Meri-Toppilassa on 2 kauppaa, H-H ja Siwa. Päiväkoti sijaitsee Halpa-Hallin takana. Palvelut myös lähellä,koulut, kioskit, kirppari, kuntosali, kampaamo, apteekki, koulut, ravintola/grilli, kirjasto koskelan puolella jne. Asunnot aika lailla 2000-luvun kieppeillä rakennettuja. Omasta mielestäni yleisilme mukavahko varsinkin kesällä, jätetty vihreetäkin maisemaan. Harmi että parista talosta nakkelevat roskia pyöräteille ja aukioille. Aina samassa paikassa... SAnoisin kuitenkin että tiiviiksi kaupunkilähiöksi aika siisti paikka. Pitää muuttaa maalle jos pitää olla naapuriin kilometri väliä.[/QUOTE]

Puhutaankohan me eri paikasta? Meri-Toppila on Hietasaaressa sijaitseva vanha asuntomessualue, se Halpa-Halli sijaitsee Toppilassa.

Hei tänne ei Oulun toppilaan kannata muuttaa kenenkään kun täällä ei saa edes autot olla rauhassa. Meiltä on jo kaks kertaa tään puolen vuoden aikana varastettu auto.Olemme huomanneet että täällä ei saa toisten omaisuudet olla näköjään rauhassa Vois jo autovarkaat lopettaa tuollaset hölmöilyt kokonaan.

En tajua miten oulun poliisit päästää noin vähällä autovarkaat.

kyllä tämä on ihan hyvä alue asua.melko uusia taloja,asun saton talossa,vvolla on kalliit vuokrat.rauhassa olen saanut kävellä vaikka yöllä ei ole ollut mitään pelättävää.täällä asuu paljon lapsiperheitä.saattaa se rajakylä olla se jonne en muuttaisi.ja täällä on vielä tokmanni kauppa.täällä ei narkkarit ainakaan päivällä näy.juopot kyllä näkyy.poliisit ajaa täällä aika usein.lain koura yltää tännekin,hyvä niin.

Ihmiset varokaa sivakkaa sivakan kaikissa vuokrasunnoissa on hometta ja sisäilma ongelmaa.minä ja minun poikakaverini/kihlatuni voidaan sanoa että meillä on kokemusta sivakan vuokraasunnoista että näissä kaikissa on todellakin hometta.me ollaan se huomattu.me ollaan molemmat koko ajan kipeenä oltu tään home vuokraasunnon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaikaistyöttmät;28746234:
Ihmiset varokaa sivakkaa sivakan kaikissa vuokrasunnoissa on hometta ja sisäilma ongelmaa.minä ja minun poikakaverini/kihlatuni voidaan sanoa että meillä on kokemusta sivakan vuokraasunnoista että näissä kaikissa on todellakin hometta.me ollaan se huomattu.me ollaan molemmat koko ajan kipeenä oltu tään home vuokraasunnon takia.

Tietenkin kaikissa asunnoissa on hometta jos teidän kohdalle on osunut ne joissa sitä on. Huoh, anna mun kaikki kestää. Äitini ja muutama kaveri asuu Sivakan asunnoissa, siistejä ja homeettomia kämppiä.

asuttu 8v perheen kanssa, ja ei mitää ongelmia.. riippuu asukista itsestään ne ongelmat. jos liikkuu mm öisin, on jos mitä höröjä ehkä silloin liikkeellä... Ainut ongelma mamut jos asuu esim, ylä puolella! keles!

Yhteistyössä