Mitä mieltä äidin toiminnasta?

Mä en kyllä nyt oikein ymmärrä että miksi sitä lasta ei voi ottaa mukaan kun menee tekemään vuokrasopimusta? Kyllähän yhdessäolevatkin vanhemmat ottaa lapset tuollaisiin tilanteisiin mukaan? Ja samoin en nyt oikein ymmärtänyt mikä ongelma siinä oli, että lapsi menikin mummolaan viikonlopuksi kun isä oli sairas. Ap näkee vain yhden puolen kokonaisuudesta ei koko totuutta. Mistä sitä tietää mitä menoja äidillä on ollut. Ikävää lapsen kannalta että vanhemmilla on erimielisyyksiä hänen hoidostaan, mutta eipä sitä yhtään helpota että utelias kummitäti vielä hämmentää soppaa.

En näe ongelmaa siinä, että laps vietiin mummolaan, ihmettelen vain, että miksi lapsi ei voinut olla äitinsä luona, jos isä on estynyt? Miksi pitää etsiä "varahoitopaikka"? Niin ja lasta tuolle asunnonhakureisulle ei voi ottaa mukaan, koska laps on kipeenä. Ei ole kiva sairaan lapsen kanssa matkustaa bussilla yht. 600km. Muuten varmaan oiskin tyttö päässyt mukaan.

Mitä tarkoittaa sitte moitteeton? Mä rakastan lapsiani yli kaiken ja sydän vuotaa verta joka kerta, kun esikoinen lähtee mummilaan tai joskus harvoin isälleen. Mutta toki annan hänen mennä. Mutta jos mummilan/isän puolelta tulee peruminen, tanssin kotona ripaskaa, kun ei tarvikaan poikaa laittaa matkaan. Ei tulis mieleenkään sanoa pojan isälle että eti sitte hoitaja jostain muualta, minä en ota, koska on sun vuoro.

TÄH? .. sydän vuotaa verta joka kerta, kun esikonen lähtee mummilaan - ja jos tulee peruminen, tanssin ripaskaa.. OHO? Vähän on ristiriitaista. Miksi lähetät lapsen mummilaan, jos se on noin vaikeaa sinulle? Ja jos kyse ei ole vauvasta, niin miksi lapsen mummin hoitoon jättäminen olisi sinulle vaikeaa?

Olisiko nyt niin, että sinulla on itselläsi hieman hankala ex-suhde ja jopa liian symbioottinen suhde lapseesi? Ei millään pahalla, mutta sellainen saattaa vaikuttaa sinun näkemykseesi siitä kuinka joku muu toteuttaa vanhemmuuttaaan.

Luin just lehestä, et alle 3-vuotiasta ei pitäs tolleen pitää heittopussina. Nimenomaan pitäs saaha kiintymys lähivanhempaan, olis yks turvallinen ja tuttu ihminen.

En näe ongelmaa siinä, että laps vietiin mummolaan, ihmettelen vain, että miksi lapsi ei voinut olla äitinsä luona, jos isä on estynyt? Miksi pitää etsiä "varahoitopaikka"? Niin ja lasta tuolle asunnonhakureisulle ei voi ottaa mukaan, koska laps on kipeenä. Ei ole kiva sairaan lapsen kanssa matkustaa bussilla yht. 600km. Muuten varmaan oiskin tyttö päässyt mukaan.

No et kyllä missään maininnut että lapsi on kipeänä. Ja tosiaan mistä tiedät miksi äiti oli estynyt. Äidistäkin voi tuntua tekosyyltä olla ottamatta lapsi jos on kipeä, varsinkin jos hänellä on jokin hyvissä ajoin sovittu tärkeä meno.

Mua äitinä kyllä ärsyttäisi, jos sovituista isän ja lapsen tapaamisista ei pidetä kiinni. Jos isä sairastuu usein juuri silloin, kun hänen pitäisi ottaa lapsi, tai jos suunnitelmat muista syistä muuttuisi suht lyhyellä varoitusajalla.

En minä sitä lapselleni kostaisi, vaan pitäisin lapsen sitten kotona jos vaan mahdollista (joskin ymmärrän senkin että äiti ei tahdo omista suunnitelmistaan luopua, kaipaa omaa hengähdystaukoaan ja vie lapsen vaikka sinne isoäidille), mutta ehkä jossain vaiheessa alkaisin hakemaan muutosta järjestelyyn ja pitäisin kirjaa siitä miten moni suunnitelluista tapaamisista on oikeasti toteutunut kuten kuuluu.

Koska tiedän, että pojan on hyvä olla välillä erossa äidistäkin, ikää kun on pian 5vuotta :) Ja tiedän, että poika viihtyy siellä. Mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että itellä on kova ikävä jätkää jo tunnin päästä. Mähän myönsin, että oon liian kiinni noissa lapsissa. Pitäsi ite oppia vähän irtautumaan koska lapsi menee mielellään, ite täällä sitte kärvistelen.

No et kyllä missään maininnut että lapsi on kipeänä. Ja tosiaan mistä tiedät miksi äiti oli estynyt. Äidistäkin voi tuntua tekosyyltä olla ottamatta lapsi jos on kipeä, varsinkin jos hänellä on jokin hyvissä ajoin sovittu tärkeä meno.

Joo en huomannu tuota sanoa, että laps on kipeenä. Isä ois ottanu lapsen sitte illalla palattuaan tuolta reissulta, mutta äiti ilmoitti vievänsä tytön mummulaan klo 15 koska silloin alkaa isän tapaamisvuoro. Niin ja isä ja tytön äiti asuu alle 10km päässä toisistaan. Jos tää mitenkään asiaan liittyy =D

Ihmettelen suuresti, että äiti vapaaehtoisesti antaa lapsen vatsatautiselle isälle. Mutta muuten ihan ok, että lapsi on mummollassa hoidossa, jos isälle tulee yllättäviä menoja.

Kyllä mä ymmärrän molempien osapuolien näkökulman. Äiti voi esim. olla sopinut juuri noiksi viikonlopuiksi treffejä uuden miehen kanssa, ja on tosi näreissään jos exä onkin usein kipeänä juuri silloin...

[QUOTE="eee";23223479]Kyllä mä ymmärrän molempien osapuolien näkökulman. Äiti voi esim. olla sopinut juuri noiksi viikonlopuiksi treffejä uuden miehen kanssa, ja on tosi näreissään jos exä onkin usein kipeänä juuri silloin...[/QUOTE]

Juuh, tai äidillä voi olla torstai-iltaisin zumbatunti ja perjantaisin espanjan kurssi, joille on ilmoittautunut ja jotka on maksanut sillä oletuksella että pääsee niille edes joka toinen viikko. Ja kun sitten ei pääsekään, kun isä on kipeä, vuokrasopparia tekemässä tai toisella paikkakunnalla kurssilla niin ymmärrän täysin että vituttaa!

Molempien vanhempien täytyisi pitää sopimuksista kiinni. Ja hoitaahan äitikin kipeänä oman lapsensa, eikö, joten miksei sitten isäkin.....itse en kyllä veisi lasta vatsatautiselle isälle, mutta joku toinen taas voi viedä.

Musta kyllä kuulostais vähintäänkin tekosyyltä, jos mun lapsen isä ilmoittaisi ettei voi ottaa lasta kun on menossa tekemään vuokrasopimusta...

Mitäpä jos ap jätät heidät ihan omaan rauhaansa...

Kannattaa keksittyä omiina asioihin. Veli hoitakoon omat sotkunsa. Tämä akuutti tilannehan on nyt tämä - eronnut ihminen ilmoittautuu kurssille, mikä vaikuttaa mahdollisuuteen tavata lasta alkuperäisen sopimuksen mukaan. Veljesi pitää sopia asioista exänsä kanssa etukäteen ja jos muutokset eivät sovi exälle, hän on valintatilanteessa. Ei sen kummempaa.

Asia ei kuulu sinulle sen enempää kuin, että toivottavasti veljesi saa sinusta kuuntelijan ja tarvittaessa lapselleen hoitajan, jos hänelle sattuu tärkeitä menoja silloin kun lapsi on hänen luonaan.

[QUOTE="vieras";23223524]Musta kyllä kuulostais vähintäänkin tekosyyltä, jos mun lapsen isä ilmoittaisi ettei voi ottaa lasta kun on menossa tekemään vuokrasopimusta...

Mitäpä jos ap jätät heidät ihan omaan rauhaansa...[/QUOTE]

Oiskin niin helppoa, muttta oon ite tässä välikädessä, koska mulle mun veli aina sitte vitutustaan purkaa. Eikä tosiaan oo kyse nyt siitä, että hän ois jokavälissä estynyt ottamasta likkaa luokseen. Harvoin sitä sattuu. Mutta ne harvat kerrat sitte tietty vituttaa, koska äidin puolelta ei löydy joustoa, vaikka isä ottaa lasta kyllä, jos äidille tulee ylimääräistä menoa. Ja tosiaan aika tarkasti tiedän heidän kuviot, koska mun veli rutisee mulle, ja likan äiti rutisee mun äidille... Eli molempien näkökannat on jotensakin tiedossa.

Tietty on hyvä osata olla joustava ja tulla vastaan, mutta ainahan se ei ole niin helpoa eron jälkeen. Jos ero ja koko parisuhde on olleet riitaisia ja asioista on vaikea sopia, luotto toiseen ei pelaa jne niin nuo jatkuvat joustamiset eivät ehkä ole ihan hyvästä. Meinaan että silloin voi kaikille osapuolille olla helpompi että pidetään kiinni sovituista tapaamisajoista ja jos jostain syystä on silloin itse estynyt niin voi hankkia sitä lastenhoitoapua vaikka siltä mummolta. Varmaan moni yh-äitikin vie joskus lapsen mummolle kun itselle tulee jotain menoa, miksei sitten se etäisä joka kuitenkin näkee lasta usein voi tehdä myös samoin? Mutta siis lähinnä meinasin että jos ne joustot on tuollaista kädenvääntöä missä lapsikin alkaa tuntea jo olevansa ei-toivottu niin silloin tosissaan voi olla parempi pitäytyä niissä kirjallisesti sovituissa tapaamisissa.

Mitä niihin veljen pakollisiin menoihin, kursseihin sun muihin tulee niin nehän on asioita joiden kanssa äiditkin joutuvat painimaan. Mitä pystyy tekemään kun on lapsia ja mitä ei, hankkimaan lapsille hoitajia ja järjestelemään töitään ja asioitaan. Ap taisi sanoa tuohon lapsen äitiin vedoten ettei itse keksisi mitään menoja mitkä olisivat niin tärkeitä että menisivät lapsen edelle. Veljellä sellaisia menoja kuitenkin näkyy löytyvän.

ja sit viel , että vaikka itse joustaskin, niin ei voi automaattisesti odottaa, että toinen tekee samoin. vaikka se onkin kurjaa ja "epistä".
mutta kai toivottavasti veli on ihan muista syistä lapsensa kanssa "ylimääräistä" aikaa kuin vain siksi, että äitikin sitte joustaisi.

Tietty on hyvä osata olla joustava ja tulla vastaan, mutta ainahan se ei ole niin helpoa eron jälkeen. Jos ero ja koko parisuhde on olleet riitaisia ja asioista on vaikea sopia, luotto toiseen ei pelaa jne niin nuo jatkuvat joustamiset eivät ehkä ole ihan hyvästä. Meinaan että silloin voi kaikille osapuolille olla helpompi että pidetään kiinni sovituista tapaamisajoista ja jos jostain syystä on silloin itse estynyt niin voi hankkia sitä lastenhoitoapua vaikka siltä mummolta. Varmaan moni yh-äitikin vie joskus lapsen mummolle kun itselle tulee jotain menoa, miksei sitten se etäisä joka kuitenkin näkee lasta usein voi tehdä myös samoin? Mutta siis lähinnä meinasin että jos ne joustot on tuollaista kädenvääntöä missä lapsikin alkaa tuntea jo olevansa ei-toivottu niin silloin tosissaan voi olla parempi pitäytyä niissä kirjallisesti sovituissa tapaamisissa.

Mitä niihin veljen pakollisiin menoihin, kursseihin sun muihin tulee niin nehän on asioita joiden kanssa äiditkin joutuvat painimaan. Mitä pystyy tekemään kun on lapsia ja mitä ei, hankkimaan lapsille hoitajia ja järjestelemään töitään ja asioitaan. Ap taisi sanoa tuohon lapsen äitiin vedoten ettei itse keksisi mitään menoja mitkä olisivat niin tärkeitä että menisivät lapsen edelle. Veljellä sellaisia menoja kuitenkin näkyy löytyvän.

No musta asunnon hankkiminen on aika hyvä syy. Eikä nyt ollu kyse ees koko tapaamisen perumisesta, vaan siitä, että tyttö menis isälleen vasta illalla, kun isä on tullu takaisin. Mutta se ei käynyt.

ja sit viel , että vaikka itse joustaskin, niin ei voi automaattisesti odottaa, että toinen tekee samoin. vaikka se onkin kurjaa ja "epistä".
mutta kai toivottavasti veli on ihan muista syistä lapsensa kanssa "ylimääräistä" aikaa kuin vain siksi, että äitikin sitte joustaisi.

Joo siis siksi on tosi paljon pitänyt tyttöä, koska tietää, että sitte kun asuu viikot 300km päässä, ei tyttöä niin usein näe.

Oiskin niin helppoa, muttta oon ite tässä välikädessä, koska mulle mun veli aina sitte vitutustaan purkaa. Eikä tosiaan oo kyse nyt siitä, että hän ois jokavälissä estynyt ottamasta likkaa luokseen. Harvoin sitä sattuu. Mutta ne harvat kerrat sitte tietty vituttaa, koska äidin puolelta ei löydy joustoa, vaikka isä ottaa lasta kyllä, jos äidille tulee ylimääräistä menoa. Ja tosiaan aika tarkasti tiedän heidän kuviot, koska mun veli rutisee mulle, ja likan äiti rutisee mun äidille... Eli molempien näkökannat on jotensakin tiedossa.

Tosi ikävää jos riitelevät erovanhemmat marisevat teille jatkuvasti. Veljeä ehkä pitää jonkin verran kuulla ja olla olkapäänä - varsinkin jos teidnän suhteenne on kokonaisuudessaan ollut edes jotenkin lämmin ja vastavuroinen. Rajansa kuitenkin kaikella. Jos kuunteleminen käy sinulle liian raskaaksi, kerro se veljellesi. Sano että rakastat ja välität hänestä, mutta et jaksa enää kuunnella. Kun erosta on yli vuosi, pitää pystyä kokoamaan itsensä ja järjestämään elämänsä uuden tilanteen mukaiseksi. Sinun äitisi taas ei tarvitse kuunnella poikansa exän rutinota ollenkaan. Hän voi sanoa, että hotaa miellään lasta ja on hyvissä väleissä ex-miniän kanssa. Mutta eroa ja uutta tilannetta ex-miniän täytyy työstää jonkun muun kanssa.

No musta asunnon hankkiminen on aika hyvä syy. Eikä nyt ollu kyse ees koko tapaamisen perumisesta, vaan siitä, että tyttö menis isälleen vasta illalla, kun isä on tullu takaisin. Mutta se ei käynyt.

Juu, niin minustakin. Jos se siis on sellainen paikka minne ei voi ottaa lasta mukaan. keksin kyllä itse useitakin syitä miksi tarvitsen/tarvitsisin lapsille hoitajaa, sellaisiakin joita ei voi perua tai joiden peruminen on hyvin hankalaa.

Viittasin vaan siihen kun itse kirjoitit että sinun on hyvin vaikea keksiä sellaisia asioita joita et olisi valmis lapsen vuoksi perumaan tms. Ilmeisesti näitä asioita kuitenkin löytyy niin veljeltäsi kuin varmaan sinultakin joten miksei sitten veljen ex:ltäkin?

Juu, niin minustakin. Jos se siis on sellainen paikka minne ei voi ottaa lasta mukaan. keksin kyllä itse useitakin syitä miksi tarvitsen/tarvitsisin lapsille hoitajaa, sellaisiakin joita ei voi perua tai joiden peruminen on hyvin hankalaa.

Viittasin vaan siihen kun itse kirjoitit että sinun on hyvin vaikea keksiä sellaisia asioita joita et olisi valmis lapsen vuoksi perumaan tms. Ilmeisesti näitä asioita kuitenkin löytyy niin veljeltäsi kuin varmaan sinultakin joten miksei sitten veljen ex:ltäkin?

Voi olla tosiaan että hällä on hyvä syy. Toivottavasti ois, koska tuntuu tytön puolesta pahalta tuo, että äiti tyrkkää lapsen pois jaloista tasan klo 15 koska niin on sovittu, eikä joustovaraa ole ees muutamaa tuntia. Mä vaan toivon, että mun veli osais tehdä sitte saman seuraavan kerran, kun tytön äiti pyytää ottamaan likkaa jostain syystä aiemmin.

Jos isällä on lapsenhoitopäivinään jotain menoa minne ei voi ottaa lasta mukaan, niin miksi hän ei järjestä lapselle hoitajaa? Miksi äidin pitäisi muuttaa suunnitelmansa? Voi olla että hänellä on jotain muuta jota ei halua teille kertoa.

Ihmeellistä jos isä sairastaa niin lapsi viedään mummolaan. On sitä ennenkin sairastettu perheissä joissa on lapsia.

Tulee mieleen, että onko isä ollut kovinkin paljon pois kotoa kun he olivat vielä yhdessä ex-vaimonsa kanssa. Nyt ex-vaimo antaa hänen kokea miten vaikeaa on joskus järjestää lapsen hoito kun on menoa tai miltä tuntuu sairastaa ja hoitaa pientä.

Musta tuntuu ihan kamalalta aina tällaisissa keskusteluissa se, miten lapsi on ihan toissijainen juttu. Pääasia on se että vanhemmat saa vapaa-aikansa ja saa kostaa toisilleen kaiken mikä suhteesta ja erosta on jäänyt hampaankoloon ja lapsi/lapset pyörii heittopusseina välissä ja saa kaiken skeidan niskoilleen. Tämä kuva tulee siis monenkin kommentoijan viesteistä, että näin sen pitäisi mennä, vanhemmat ja heidän halunsa ensin. Onko oikeasti vaikea muistaa että siinä välissä on pieni ihminen joka ei ole syyllinen tilanteeseen ja jonka pitäisi joutua vanhempiensa lapsellisuudesta mahdollisimman vähän kärsimään :(

Yhteistyössä