Kyr*ii niin että harmittaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja risoo!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

risoo!

Vieras
Rupee ottamaan niin sanotusti pattiin tuo meitin kummilapsen äiti. Heillä on 4 lasta ja me ollaan tokaks vanhimman kummit. Hassu sattuma, mutta heidän kaikki lapset ovat syntyneet peräkkäisinä kuukausina, tammi, helmi, maalis ja huhti. Meidän kummilapsi on syntynyt helmikuussa. Tämä äitee pitää aina koko katraan synttärit samana päivänä, ja toki meidät kummeina on kutsuttu. Kutsussa lukee "Tervetuloa A:n, B:n, C:n ja D:n synttäreille silloin ja silloin".

No, tottavie kaikille pitää ostaa lahjat. Kummilapselle vielä pitää ostaa kalliimpi, vanhempien toivoma lahja. Ottaa hiukan kukkaron päälle! Ja hermon. Meillä on myös neljä lasta, ja yllätysyllätys, tämä pariskunta on meidän nuorimmaisen kummit. Mekin sitten ollaan kutsuttu tätä pariskuntaa muidenkin lasten synttäreille, niin kas vain, aina on joku este etteivät muka voi tulla!

Suututtaa kun me joudutaan aina ostaa kaikille heidän kakaroille lahjat, ja he eivät tule meidän mukuloiden synttäreille. Turhis ehkä, mutta meille taas ajankohtainen, joten purkaampa nyt täällä!!!!!

Päätä sinä niin ettei pidä!
Vie lahja vain kummilapsellenne!
Mulla on yhen siskon kanssa samana päivänä syntymäpäivä ja en edes pienenä odottanut että meille molemmille tuodaan lahjat, vaan mun "vieraat" toi mulle ja siskon "vieraat"(kummit, kaverit) siskolle.
Ja olen kieltäytynyt olemasta toisen siskoni lapsen kummi kun hänelle kummit ovat vaan lahja-automaatteja. Ja kun nykyiset kummit eivät tuoneet lahjoja, sisko otti kolmelle lapselleen uudet kummit.
Eli tiivistettynä; teet juuri niinkuin itse haluat tai sitten järjestä heidän kummilapsensa (sinun lapsesi)synttäreinä samalla miehesi, sinun, mummosi, muiden lapsien synttärit ja vaadi kaveriasi tuomaan myös heille lahjat. Ehkä sitten se tajuaisi.

Mä vaan oon niin kaavoihin kangistunut ja perinteitä noudattava, etten yksinkertaisesti kehtaa mennä synttäreille ilman etten ostaisi kaikille lahjaa. Ja joku karkkipussi tuntuu niin nololta ostaa. Aina mietin pääni puhki, mikä voisi olla kiva lahja, ja edullinen. Jotenkin nyt vaan meni kuppi nurin, kun oikeen rupesin ajattelemalla ajatella, miten epäreilua tämä on! Argh!

[QUOTE="vieras";23220772]Hyvä, käyttäydy lapsellisesti ja ole katkera, kosta kaverin lapsille. Reilu meininki.[/QUOTE]

Just. Hieno neuvo, kiitoksia! Eikö muka tällainen asia saisi ärsyttää? Kyllä tää on epäreilua ja nostaa pintaan niitä parjattuja katkeruuden tunteita. Se on inhimillistä, vai eikö muka?! Miten mä kostan niille lapsille? Menen sinne synttäreille ja haukun pystyyn? Kerrohan nyt, kun alotit.

Meillä on niin, että muutamat lapsista ovat syntyneet esim. 20. ja 24. päivä helmikuuta ja heinäkuussa 2. ja 9. heinäkuuta jne, ja mie oon sukulaisille ja kummeille ilmoittanut, että juhlitaan tän ja tän synttäreitä yhteiskakulla silloin ja silloin... mutta en tietenkään ole olettanut, että jommankumman kummit ois jotenkin velvollisia muistamaan sitä toistakin lasta... saatika sit noita muita, joilla on synttärit sit esim. seuraavana kuukautena.

Jos sinusta tuntuu, ettet halua lahjoa muita kun kummilapsesi, niin et lahjo.
Tai sit viet jotain ihan pientä, esim. just tyyliin karkkipussit niile muille ja kummilapselle jotain oikeaa lahjaakin.
Ei tuossa pitäs sen kummepaa ongelmaa kai olla?

[QUOTE="alkup.";23220867]Yhteinen lahja on kiva idea. Kiitos! :)[/QUOTE]

Ole hyvä vaan. :)

Mä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, et mikä siinä on sillä äidillä takana, et pitää kaikkien synttärit samana päivänä, vaikka ne on syntyny eri kuukausina. Siis muu kuin tuo, että kaikki sais lahjoja kaikilta.

Luulis, että ne lapsetkin haluais olla oman päivänsä sankarina.

Mullakin on kummilapsi ja hänellä pikkuveli syntynyt samassa kuussa mutta pari vuotta väliä, joten synttärit on samaan aikaan. En minä vie kun kummitytölle lahjan ja he kyllä ymmärtävät sen. Ja ei sen pojankaan kummit tuo tytölle lahjaa sitten. Sitäpaitti onko teijän pakko mennä aina näille varsinaisille synttäreille, tehän voisitte vaikka pyörähtää kahvilla joku toinen päivä ja viedä paketin vaan tälle kummilapselle.

Meillä kaikki lapset syntyny peräkkäisinä kuukausina, enkä tod. ala joka kuu pitään synttäreitä, mihin tulee kuitenkin aina suurin piirtein sama porukka, vaan ne kummit aina vaihtuis, siihen sitten päälle vielä kaverisynttärit niin johan tässä vois pitopalvelun perustaa!
Ja en tod oleta että kaikki saa kaikilta lahjan, jokainen saa kumminkin jonkin paketin sinä päivänä!

Yhteistyössä