kummilapsen perheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt kummi

Vieras
meillä on 7 v kummityttö. ekoina vuosina hän kävi perheineen meillä kylässä ja me heillä. pidettiin yhteyttä jne. vaihdettiin ekoina jouluina paketteja ja muistettiin myös perheen muista lapsia. olemme saaneet tytöstä 1-vuotis kuvan, emme muita kuvia paitsi itseottamamme. kuvia emme ole saaneet, vaikka tyttö on käynyt kerhossa ja eskarissakin ja kuvat on otettu varmasti kun oli heidän kodin seinällä.

vanhemmilla tuli ero, käytiin edelleen kylässä. kummityttö vanhempansa kanssa on käynyt viimeksi meillä vuonna 2005. ollaan silti käyty heillä kylässä. no, emme saaneet kutsua tytön 5 v synttäreille, pitävät aina viikolla ja sitten kun aloimme kyselemään koska juhlia pidetään, oli vastausta, että ne on pidetty jo ja ettei meitä kutsuttu siitä syystä kun arvelivat ettemme olisi kuitenkaan päässeet tulemaan töiden jälkeen. viime vuonna saimme kutsun ja kävimme. tänä vuonna emme ole saaneet kutsua.

päätettiin sitten, ettemme osta joululahjaa lapselle, josta emme kuule mitään. kummitytön perhe ei ilmeisestikään halua pitää yhteyttä...en tiedä juurtaako jutun juoni siihen, että yhtenä jouluna lahjatoiveena oli jokin kävelevä koira-hässäkkä mikä maksoi mansikoita ja enemmän kuin omille lapsille ostetut lahjat kappalehinnaltaan. emme todellakaan ostaneet likalle sitä vaan jotain muuta, tais olla jotain brazt-juttuja...muutenkin ne ihmiset ovat sellaisia, että vaikka veisit ferrarin pihaan niin paskaa saisit niskaan...:(

olen tykännyt laittaa lasteni kummeille kuukausittain kuvia, mutta nyt alkaa nyppimään kun vastaavasti en saa itse kuvia kummitytöstäni saati sitten kuulumisia....

No minusta on aika typperää taas sinultakin hyljätä kummilapsi sen takia että et miellytä tai pidä itse lapsen vanhemmista :headwall:

Osta joululahjaksi se mitä haluat, etkä kysele.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Ikäävähän tuo on. Mutta onko oikein sitten näpäyttää lapsen kautta vanhempia?

No lapsi tuskin edes muistaa kummejaan. En minäkään olisi tekemisissä.

7v. muistaakseen kummejaan tarvitsee ehkä vanhemman apua. Mä voin kyllä kuvitella että omani ei osaisi muistaa kummejaan, jos me emme sitä opeta ja auta siinä.

kuinka se lapsi voi muistaa kumminsa jos yhteydenpito on yksisuuntaista? onko kummien tehtävä olla lahjaautomaatteja eli antaa, antaa eikä saada edes kuvaa? kyllä omista lapsista laitan kummeille kuvia ja muistan muutenkin ja pidetään yhteyttä. EI tässä mitään lapsen kautta näpäytyksestä ole kysymys vaan siitä, että lapsen vanhemmat eivät ilmiselvästi halua pitää yhteyttä. uusi puoliso ja perhe kun on löytynyt rinnalle. kurjaa tuollainen. :(

tämä kummijuttu on muutenkin hieman hämärä. puolisoani kysyttiin asiallisesti kummiksi. hän suostui. kastajaisissa sitten ilmeni, että minusta tulee myös kummi. kukaan ei ollut missään vaiheessa kysynyt mitään...vähän oli ihmeissäni, mutta luonnollisestikaan en alkanut tilaisuudessa tivaamaan, että mitä ihmettä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuinka se lapsi voi muistaa kumminsa jos yhteydenpito on yksisuuntaista? onko kummien tehtävä olla lahjaautomaatteja eli antaa, antaa eikä saada edes kuvaa? kyllä omista lapsista laitan kummeille kuvia ja muistan muutenkin ja pidetään yhteyttä. EI tässä mitään lapsen kautta näpäytyksestä ole kysymys vaan siitä, että lapsen vanhemmat eivät ilmiselvästi halua pitää yhteyttä. uusi puoliso ja perhe kun on löytynyt rinnalle. kurjaa tuollainen. :(

No en minäkään tuollaisesta tykkäisi, mutta tuskin jättäisin lahjan antamatta lapselle. Yrittäisin löytää jonkin keskitien. Ei kummin tarvitse olla lahja automaatti. Mutta asia selvästikin sua vaivaa, niin miksi et siitä keskustelisi vanhempien kanssa tai ilmaise asiasi. Monesti tälläiset asiat kuitenkin on sellaisia että toinen (vanhemmat) ei ole tullut asiaa ajattelleeksi, ennen kuin joku herättää maanpinnalle.

Kummi on ihan kelvoton jos ei lahjaa osta. Lahjat on kaikista tärkeintä kummiudessa. Vain lahjan arvo/määrä kertoo kuinka hyvä kummi olet. Näinkö pitäis ajatella?

tämä on kuule sellainen suku, että jos erehdyt sanoon väärän sanan niin sitä ruoditaan koko suvun kanssa ja paskaa saa niskaan. huoh..ei oo helppoa...kyllä mä meinasin tilanteesta puhua, kun oletin että menemme lapsen synttäreille joihin ei sitten kutsuttukaan...

enkä minä ainakaan kilareita siitä vedä kun keskimmäinen lapsi ei saanut joululahjaa kummiltaan. sai sitten synttäreinä joulupaperiin käärityn lahjan.. ;)

Ymmärrän oikein todella hyvin!
Minulla vastaavanlainen tilanne. Lapsi tosin oli jo 6v, kun perhe vaihtoi kaupunkia. Soitin säännöllisesti alkuun, mutta alkoi risomaan kun lapsen äiti ei koskaa itse ottanut yhteyttä. Soitti kyllä, nakkasi luurin korvaan ja kun soitin takasi, sanoi et hänellä puheaika loppu. Monesti pyysin et laita sit vaikka s.postia koulun koneelta (hällä ei ollut omaa) tai kirjoita ihan perinteinen kirje, postimerkkiin luulisi olevan rahaa. Itse kirjoitin kirjietä aikani, kunnes lopetin.
Pyynnöistä huolimatta en myöskään saanut minkäänlaista kuvaa lapsesta.
Kolmisen vuotta meni niin, etten kuullut heistä yhtään mitään, kunnes tuli ihanan suloinen kirje, minkä lapsi oli itse kirjoittanut. Luettuani kyllä petyin huomattuani et kirje postitettu liian myöhään: Siinä kun oli lueteltu lahjatoiveet jouluksi ja kirje tuli joulun jälkeen..
Toki tunsin huonoa omaatuntoa lapsen puolesta. emme kuitenkaan olleet hirmuisen läheisiä, joten yhteydenpito jäi.

Yllättäin viime vuonna tuli kutsu rippijuhliin, minne tietysti menin. Olikin mukavaa nähdä pitkästä aikaa, olemme pari kertaa viestineet jotain pientä, mutta emme ole mitenkään oikeastaan tekemisissä.

Totta, lapsi tarvitsee opastusta ja ohjausta toisten huomioimiseen, mutta ei ole vain kummitädin vastuulla pitää yhteyttä. Kummitädin lisäksi huonoa omaatuntoa voisi potea myös lapsen omat vanhemmat..

Sori, tuli pitkä sepustus..

^aattelinkin, ettei voida olla ainoita jolla on tälläinen tilanne. meillä kun sellainen tilanne, että ollaan molemmat töissä. tämä kummilapsen perhe on varakas, eivätkä käy töissä kodin ulkopuolella. luulis, että silloin pääsis edes joskus käymään meilläkin...varmasti heillä on kotona tekemistä, en sillä sitä sano..mutta itse voisin kuvitella kyläreissujen olevan helpompia jos ei tarvis käydä töissä...

^aattelinkin, ettei voida olla ainoita jolla on tälläinen tilanne. meillä kun sellainen tilanne, että ollaan molemmat töissä. tämä kummilapsen perhe on varakas, eivätkä käy töissä kodin ulkopuolella. luulis, että silloin pääsis edes joskus käymään meilläkin...varmasti heillä on kotona tekemistä, en sillä sitä sano..mutta itse voisin kuvitella kyläreissujen olevan helpompia jos ei tarvis käydä töissä...

Kumpi lapsen vanhemmista on miehesi ystävä/sukulainen?

unohdin, etten jaksanut alunperinkään kirjautua...siis tämä on minun:
lapsen isä on isän tuttavia..ja lapsi asuu siis isällään. :)

Kuinka niin?

Arvelin lapsen olevan äidillään ja miehesi olevan isän ystävän. Näin ollen synttäreille ei isän ystäviä olisi kutsuttu.

juu, ei siis ole mitään sellaista takana...en vaan ymmärrä. noh, ehkäpä sitten kun tyttö kasvaa niin voi olla tekemisissä pelkästään hänen kanssaan. haluisin kovasti viedä esim jonnekin eläinpuistoon tai huvipuistoon kummilasta, mutta josko sitte muutaman vuoden päästä...

juu, ei siis ole mitään sellaista takana...en vaan ymmärrä. noh, ehkäpä sitten kun tyttö kasvaa niin voi olla tekemisissä pelkästään hänen kanssaan. haluisin kovasti viedä esim jonnekin eläinpuistoon tai huvipuistoon kummilasta, mutta josko sitte muutaman vuoden päästä...

Eikö 7 vuotiasta voi viedä jo huvipuistoon??meillä käyty 2 vuotiaasta asti :)
mene itseesi...

tottakai voi viedä 7 vuotiaan huvipuistoon, ainoa ongelma on että lapsi ujostelee meitä kun ei TUNNE kummejansa. joten en ainakaan itse omia lapsia päästäisi vastaavassa tilanteessa huvipuistoon ihmisen kanssa jota ei tunne. ehkä teillä päästetään, mutta meillä ei. kyse ei ole mistään reippaasta lapsesta...

Yhteistyössä