Mummeliisalle Kiitos

Erehdyimpä eilen jonkun viestin kautta täältä palstalta eksymään blogiisi.

Selailin arkistoista aloituspäivääsi. Ja siinä sitä sitten oltiin. Koukussa. Kirjoitustyylisi on niin aito ja mainio. Ja tekstin rehellisyys.

Välillä tuntuu luvattomalta "tirkistellä" toisten elämää. Vaikka se onkin julkaistu kaikkien luettavaksi.

Eilen kotityöt odottivat iltaan, kun en vaan malttanut lopettaa lukemista. Samoin tänään, pienen miehen pitkät päiväunet hupenivat siihen, että äiti istui kahvikupin kanssa koneella, tirkistelemässä toisten elämää.

Joulukuuhun 2005 päästiin. Ja innolla odotan jatkoa (siis tilaisuutta taas jatkaa lukemista). Niinkuin hyvää kirjaa jota ei malta kädestään laskea.

Kyllä olen utelias, mutta tässä tilanteessa se sallittakoon.

Ja lämpimästi suosittelen kyllä muillekin vilkaisua Mummeliisan blokiin. Kaipa blokeja saa täällä mainostaakkin. Kun niitä ennenkin täällä mainostettu.

Viimeksi muokattu:
Kiitos
Minäkin haluaisin löytää aloituspäivän ja aloittaa sieltä lukemaan, olen huono tämmösten kanssa, joten voisiko tähän linkittää sen ihan ekan blogipäivityksen??

"Sirkkeli"
Mä kans jäin koukkuun muuta kuukausi sitten :) Ihana perhe, ihana yhteisöllisyys. Mutta yhtä olen miettinyt kovasti. Köyhänä sitä pistää kaiken silmälle :) Joudutko Mummeliisa joka päivä kustantamaan koko köörin syömiset? Eikö sun lapset siis osallistu ollenkaan ruokakuluihin?

[QUOTE="Sirkkeli";23217714]Mä kans jäin koukkuun muuta kuukausi sitten :) Ihana perhe, ihana yhteisöllisyys. Mutta yhtä olen miettinyt kovasti. Köyhänä sitä pistää kaiken silmälle :) Joudutko Mummeliisa joka päivä kustantamaan koko köörin syömiset? Eikö sun lapset siis osallistu ollenkaan ruokakuluihin?[/QUOTE]

Tuo vaihtelee, miten paljon kukin maksaa.
Ihan kunkin talouden ja muun tilanteen mukaan.

Meillä tällä hetkellä taloudellisesti helpompi vaihe miehen kanssa joten olen yrittänyt rajoittaa sitä missä määrin muksut osallistuvat niihin ruokiin mitä meillä syödään ajatuksella että apu se on pienikin apu.
Toisissa vaiheissa sitten osallistuneet enemmän.
Ja sitten on vaiheita jolloin osallistuneet toisin tavoin: Oskari, Pietari, Adreas, Marko ja Tanja remppasivat Tönön pari vuotta sitten - talkoilla. Se vei käytännössä kaiken vapaa-ajan ja osan siiäkin minkä olisi pitänyt olal heidän omaa työaikaansa yhden kokonaisen talven ajan.

Jos olisivat laskuttaneet niin oltaisin puhuttu monista kymmenistä tuhansista: Siihen rahaan joutaa mamma muutaman sämpylän tarjoamaankin.. ;)

Tosin käyn minä nytkin ajoittain muualla (lapsilla) syömässä. Tänäänkin pojanpojan kanssa Tandelassa. Eli kuten sanottua, riippuu ihan tilanteesta.

[QUOTE="vieras";23217776]Voi ei! :D Kohta minäki oon koukussa. Minä joka en koskaan oo välittäny blogeja lukea. :D Ihana blogi! :)[/QUOTE]

Kiitos.
On tietenkin mukava saada kehuja, mutta luulen, että se silti varsin "tavallinen" blogi.
Muita vastaavia on netissä paljon - ja hyvä niin.
:)

"Hei"
Mäki olen seurannu :D öisin töissä on hyvää aikaa lukea. ja erilaisen muihin verrattuna siitä tekee se, että olet mummeliisa tavallaan 'tuttu' palstan kautta vaikken sun kans koskaan ole edes jutellu. :)

[QUOTE="Hei";23218379]Mäki olen seurannu :D öisin töissä on hyvää aikaa lukea. ja erilaisen muihin verrattuna siitä tekee se, että olet mummeliisa tavallaan 'tuttu' palstan kautta vaikken sun kans koskaan ole edes jutellu. :)[/QUOTE]

Joo oon samaa mieltä tuosta tuttu jutusta :). Ei ainakaan vielä edes kiinnosta etsiä toisia vastaavia blogeja.

[QUOTE="Hei";23218379]Mäki olen seurannu :D öisin töissä on hyvää aikaa lukea. ja erilaisen muihin verrattuna siitä tekee se, että olet mummeliisa tavallaan 'tuttu' palstan kautta vaikken sun kans koskaan ole edes jutellu. :)[/QUOTE]

Joo. Tuo tuttuus vaikuttaa.
Niissä blogeissa, joita itse seuraan vähän sama aspekti eli kun on jämähtänyt "alkuun" niin sitten se kiinnostuskin kasvaa.

jehnaa
Minen taas ymmärrä yhtään mikä siinä blogissa on niin koukuttavaa?!En jaksa lukea yhtään.Tykkään rivakoista ja sanarikkaista,railakkaista blogeista mut hyvä et jokaiselle on jotain :)

Kotityöt tehty tältä erää ja kahviakin taitaa viel olla. Ja pikku miehel päikkisaika. Isoin on vpk:n harkoissa ja keskimmäinen taiteilee. Joten puol tuntii aikaa ennen kun emmerdale alkaa :)
Heh.

Minä olen jo parin vuoden ajan yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni että saisi skannattua arkistoihin niitä päiväkirjoja joita kirjoitin ennen blogin "alkua". Ehkä nyt kun uusia kiinnostuneita saan sen alkusysäyksen...

Viimeksi muokattu:
Minen taas ymmärrä yhtään mikä siinä blogissa on niin koukuttavaa?!En jaksa lukea yhtään.Tykkään rivakoista ja sanarikkaista,railakkaista blogeista mut hyvä et jokaiselle on jotain :)
Juuri tuo on blogimaailmassa niin hienoa. Siellä todellakin on jokaiselle jotain ja helppo valita mieleisensä seurattavaksi tai vaikka surffata vapaasti blogista toiseen.

"juu"
mä alotin lukeen blogia ja taisin päästä sun nuorimman lapsen ristiäisiin :D mulla on sivuhistoria hukkunut ja en muista millä sivulla olin :D alotin ihan lopusta lukeen. KOUKUTTUNUT SIIS MINÄKIN :D :D

Yhteistyössä