Yhden äiti
Mun äiti on yllättänyt mut todellakin haluttomuudellaan ottaa lastani yökylään/hoitaa muuten. Tiedän, että lapsi on hänelle todella rakas ja tärkeä, mutta ilmeisesti ei vain kovin paljon jaksaisi hoitaa häntä (lapsi on kyllä hyvin paljon huomiota tarvitseva). Kerran tai kaksi vuodessa on lapsi ollut yökylässä tai muuten useamman tunni hoidossa, kertaakaan tätä ei ole tapahtunut äitini aloitteesta/pyynnöstä. Olen ollut tästä hyvin surullinen ja pettynyt, koska ole kuitenkin lapseni yksinhuoltaja (totaali) ja apu tulisi todellakin tarpeeseen. Nyt olen kuitenkin päättänyt vain hyväksyä tilanteen ja tarvittaessa kysynkin mieluummin lapsen kummeilta tai ystäviltämme apua. Niin ja äitini on vielä työelämässä.Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;23214402:Kiits, Peppari Sä ymmärsit mistä oli kyse ja noin mäkin olen nyt alkanut ajatella. Sillä kyselin mielipiteitä, että otanko asian nyt puheeksi anopin kanssa. Jos ei kerta tykätä, niin ei tupata. Kyllä musta sen lastenlapsien kanssa ajan viettämisen halun pitäisi myös joskus tulla isovanhemmalta päin. Tylsäähän se on lapsellekin, kun mummo aina kieltäytyy ja ehtoja tulee joka kerta lisää. Esim. tuo nyt vain toinen lapsi kerrallaan. Ja toinen lapsi odottaa sitten vuoden sinne pääsyä..