Ei yhteistä tekemistä/aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksinmuttayksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksinmuttayksin

Vieras
Olen huolissani parisuhteemme kestävyydestä ja omasta jaksamisestani.

Tilanne on seuraava: Olemme olleet yhdessä noin 8kuukautta, minä 37 (mies) ja puolisoni 26. Puolisoni on raskaana (raskauden ensimmäinen kolmannes menossa), yhteen olemme muuttamassa ensi kuun alussa eli kaiken pitäisi olla niin hyvin kun vaan voi olla mutta kun ei ole.

Osan näistä ongelmista/asioista selittää alku raskaus muttei kaikkea. Ensinnäkin suurin ongelma on se ettei meillä juurikaan ole yhteistä aikaa tai tekemistä, tämä ei johdu siitä että molempien työt rasittaisi ja verottaisi sitä yhteistä aikaa koska olemme väliaikaisesti molemmat työttömiä. Aikaa siis on mutta kun puolisoni ei vietä sitä kanssani. Hän menee omia menojaan kavereidensa ja sisarustensa kanssa lähestulkoon joka päivä. Viikosta saan yhteistä aikaa ehkä noin kahtena päivänä ja sekin aika yleensä muodostuu siitä että on hoidettavana jotain asioita missä molempien pitää olla mukana. Olisin itse valmis tekemään kaikkea tuota mitä puolisoni tekee ystäviensä/sisarustensa kanssa (kirpputorit yms.) mutta kun seuraani ei vaan kaivata. Olen suht vieraassa kaupungissa ja tunnen täältä hyvin vähän ihmisiä eli kun puolisoni menee jossain vietän minä aikaani yksin kotona, masennus rupeaa jo pikkuhiljaa iskemään päälle (olen masennukseen taipuvainen mutta en tällä hetkellä käytä lääkkeitä). Tämä aiheuttaa myös aivan turhaa kinaa välillemme. Tämä meneminen ei johdu raskaudesta vaan on muutenkin kausittain juuri tuollainen, lisäksi hän ei kestä olla pelkästään kotona edes yhtä kokonaista päivää. Sitten kun hän päivät huitelee ympäri kyliä ja tulee illalla kotiin on hän ehkä noin tunnin hereillä ja menee nukkumaan, sama toistuu taas seuraavana päivänä. Puolisoni on lisäksi sanonut ettei se vaikuta hänen menemiseen mitenkään sittenkään kun lapsi syntyy eli hän aikoo samalla tavalla mennä ja kärrätä lasta mukanaan joka paikkaan, joka päivä!

Tähän lisätään vielä se että raskaaksi tulon jälkeen (hänellä kyllä muulloinkin ollut näitä kausia) ei meillä ole ollut käytännössä minkäänlaista läheisyyttä. Juuri ja juuri ehkä hyvän yön pusun saa pikaisesti ja siinä kaikki läheisyys koko päivänä, joka päivä sama homma. Seksistä puhumattakaan, se loppui täysin positiivisen raskaustestin jälkeen.

Mitä tämä on minussa aiheuttanut, se on aiheuttanut sen että tunnen itseni täysin ulkopuoliseksi ja hylätyksi. Tunnen että olen niin vastenmielinen ettei minuun voi edes koskea tai minuun ei haluta koskea koska pelätään minun haluavan samantien seksiä. Arvostaisin todella paljon ihan vaan läheisyyttä vaikka toki sitä seksiäkin olisi kiva edes välillä olla. Nyt tämä tilanne on ollut päällä jo kolme viikkoa. Seksin puutteen vielä ymmärrän koska puolisoni on kerran kokenut keskenmenon mutta sitä en ymmärrä ettei minuun voi edes koskea.

Pelkään että suhteemme kuolee tällä tavalla aivan täysin tai oikeastaan se onkin tällä hetkellä kuollut vaikka molemmat sanotaankin toisiamme rakavastavamme ja minä ainakin sitä myös tarkoitan, luulen että puolisoni myös. Ennen raskautta pari kuukautta menikin aivan loistavasti, teimme asioita yhdessä ja tapasimme ihmisiä yhdessä siis myös näitä joita hän nyt tapaa yksin. Läheisyyttä ja seksiä oli molempia aivan riittävästi.

Kysynkin nyt että miten muilla ja onko tälläisessä tilanteessa/suhteessa toivoa tulevaisuudesta? Olen asiasta yrittänyt monta kertaa puhua puolisolleni mutta minä kuulema vain painostan, onpa jopa haukuttu ettei minulla ole päässä kaikki kunnossa koska haluan estää häntä näkemästä kavereitaan/sisaruksiaan jne. Olen myös sanonut ettei tämmöinen ole normaalia parisuhde-elämää ja saanut siihen vastaukseksi että hänen mielestään on.

Teillä on liian suuri ikäero. Vaimolla vielä juoksut juoksematta ja sinä olisit jo valmis vakiintumaan. Olisit valinnut oman ikäisen. Olet lähempänä 4-kymppiä, vaimosi vaikuttaa kakaralta.

Miten tuossa nyt noin kävi?
Ette ehtineet kunnolla tutustua toisiinne ja nyt on nainen raskaana ja yhteen pitäisi muuttaa.

Nainen on valinnoillaan osoittanut, ettei piittaa sinusta pätkääkään. Hänelle kaverit ja sukulaiset ovat paljon tärkeämpiä kuin sinä.

Kannattaako tuollaisen naisen perään haikailla? Asu edelleen yksin. Huolehdi osasi lapsesta ja ole isä hänelle, mutta älä ryhdy mihinkään asumispelleilyihin naisen kanssa, joka ei sinusta välitä.

Asuttiin kyllä jo yhdessä toisessa kaupungissa mutta hän ei viihtynyt siellä ja palattiin takaisin hänen kotiseudulle.

Ja niinkun jo kerroin niin hänellä on tälläisiä kausia ollut ennenkin. Nyt se on vaan kestänyt pidempään mitä aiemmin, ehkä sen takia kun hänkin on työtön (aiemmin ollut töissä). Hän kyllä on osoittanut sen että rakastaa minua todella paljon ja kuten jo mainitsinkin tuossa oli pari kuukautta aivan mahtavaa yhdessäoloa ilman minkäänlaisia ongelmia.
Eli kyllä hän osaa siinä parisuhteessakin olla, ei siis ole siitä kiinni.

Joillekin raskaus aiheuttaa sen, että hormonitoiminta viekin kaiken mielenkiinnon puolisoa kohtaan. Veikkaisin, että naisesi viuhtoo kavereiden kanssa vältelläkseen kahdenkeskistä yhdessäoloa, jotta ei tarvitsisi ryhtyä "puuhiin". Tietysti vaikuttamassa on sekin, jotta hän ottaa nyt oman ajan hallintaansa, kokonaan käyttöön, kun on vapaana työn velvoitteista. Olipa hän mitä mieltä tahansa nyt ajankäytöstä vauvan synnyttyä, ei siitä niin vain lähdetä!

Sinun pitää puhua kumppanisi kanssa vakavasti. Syyttelemättä ja painostamatta. Puhu tunteistasi ja siitä, miltä nykyinen elämänne sinusta tuntuu. Rauhallisesti, kuunnellen. Yrittäkää päästä molempia tyydyttävään kompromissiin.

Kaksvitosen raskaana olevan naisen ei kuulu käyttäytyä enää teinin tavoin. Mitä hän ostaa sieltä kirppareilta? Siellä on kiva katsella vauvantarvikkeita ja odotusajan vaatetusta, tarpeellista kotiin. Kirpparit ovat edullisia "ostareita". Lapsille vastasyntyneistä isomppiin on hyviä ja käytännöllisiä vaatteita pilvin pimein. Vääntäydy välillä mukaan vain, pomppa niskaan ja ilmoitus, jotta nyt lähdetään. Minne, sen ehtii sanoa matkalla.

Masentua sinun ei nyt kannata, sillä tämä on välivaihe, joka muuttuu kyllä aikanaan. Raskaus muuttaa aina naista, toisia suuntaan ja toisia toiseen. Se on miehen vain kestettävä.

Joillekin raskaus aiheuttaa sen, että hormonitoiminta viekin kaiken mielenkiinnon puolisoa kohtaan. Veikkaisin, että naisesi viuhtoo kavereiden kanssa vältelläkseen kahdenkeskistä yhdessäoloa, jotta ei tarvitsisi ryhtyä "puuhiin". Tietysti vaikuttamassa on sekin, jotta hän ottaa nyt oman ajan hallintaansa, kokonaan käyttöön, kun on vapaana työn velvoitteista. Olipa hän mitä mieltä tahansa nyt ajankäytöstä vauvan synnyttyä, ei siitä niin vain lähdetä!

Sinun pitää puhua kumppanisi kanssa vakavasti. Syyttelemättä ja painostamatta. Puhu tunteistasi ja siitä, miltä nykyinen elämänne sinusta tuntuu. Rauhallisesti, kuunnellen. Yrittäkää päästä molempia tyydyttävään kompromissiin.

Kaksvitosen raskaana olevan naisen ei kuulu käyttäytyä enää teinin tavoin. Mitä hän ostaa sieltä kirppareilta? Siellä on kiva katsella vauvantarvikkeita ja odotusajan vaatetusta, tarpeellista kotiin. Kirpparit ovat edullisia "ostareita". Lapsille vastasyntyneistä isomppiin on hyviä ja käytännöllisiä vaatteita pilvin pimein. Vääntäydy välillä mukaan vain, pomppa niskaan ja ilmoitus, jotta nyt lähdetään. Minne, sen ehtii sanoa matkalla.

Masentua sinun ei nyt kannata, sillä tämä on välivaihe, joka muuttuu kyllä aikanaan. Raskaus muuttaa aina naista, toisia suuntaan ja toisia toiseen. Se on miehen vain kestettävä.

Kiitos kivasta vastauksesta!

Ei onnistu tuo puhuminen tällä hetkellä, hän rupeaa vaan syyttelee mua ja haukkumaan epävakaaks ihmiseksi. Mitä ikään tulee niin hän on kohta 27 eli selkeästi jo lähempänä sitä kolmeakymmentä mitä kahtakymmentä.

Viimeksi muokattu:

Ei onnistu tuo puhuminen tällä hetkellä, hän rupeaa vaan syyttelee mua ja haukkumaan epävakaaks ihmiseksi. Mitä ikään tulee niin hän on kohta 27 eli selkeästi jo lähempänä sitä kolmeakymmentä mitä kahtakymmentä.

No sittenpä jätät hänen puheensa ja syytökset omaan arvoonsa eli laitat sen suoran putken toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. On niin mukava päästellä höyryjä ulos syyttelemällä toista, siitä lienee kysymys vaimollasi. Eihän se suurta kypsyyttä osoita, mutta koeta kestää tämä välivaihe, kyllä se siitä vielä tasaantuu. Loppuraskaudesta hän tuskin edes jaksaa liehua, vaan on kiitollinen, kun vierellä on kumppani, joka sieti häntä silloinkin, kun hän oli tahallaan ilkeä. Kyse kun kuitenkin on lopultakin siitä, että hänellä on paha olla itsensä kanssa. Pelottaa tuleva uusi ja täysin tuntematon.

Teitä on kaksi aikuista yhdessä, ikäerolla ei ainakaan ole tässä mitään vaikutusta. Naiset ovat joskus kummallisia otuksia. Heitä heiluttelevat hormonit niin teini-iässä, raskausaikana ja äitinä, keski-iän kriiseissä ja vaihdevuosissa. Toisia enemmän, toisia vähemmän. Teillä ilmeisesti enemmän. Jos pystyt sen näin näkemään, et anna sen vaikuttaa itsetuntoosi. Pääasia nyt on se, että sinä pysyt tasapainoisena ja rauhallisena, kun naistasi heiluttaa, sillä sinua tullaan tarvitsemaan tosi paljon sitten, kun vauva on syntynyt. Otat isän paikkasi vakaasti ja varmasti, olet pylväs ja pilari, joka ei heilu, vaikka äippä väsymyksestä ja imetyksestä itkeä tuhertelisi...ja kävisi välillä siellä kirppareilla rentoutumassa.

Tässähän muistuu mieleen omat odotusajat ja tunteenpurkaukset!!!

Viimeksi muokattu:
No sittenpä jätät hänen puheensa ja syytökset omaan arvoonsa eli laitat sen suoran putken toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. On niin mukava päästellä höyryjä ulos syyttelemällä toista, siitä lienee kysymys vaimollasi. Eihän se suurta kypsyyttä osoita, mutta koeta kestää tämä välivaihe, kyllä se siitä vielä tasaantuu. Loppuraskaudesta hän tuskin edes jaksaa liehua, vaan on kiitollinen, kun vierellä on kumppani, joka sieti häntä silloinkin, kun hän oli tahallaan ilkeä. Kyse kun kuitenkin on lopultakin siitä, että hänellä on paha olla itsensä kanssa. Pelottaa tuleva uusi ja täysin tuntematon.

Teitä on kaksi aikuista yhdessä, ikäerolla ei ainakaan ole tässä mitään vaikutusta. Naiset ovat joskus kummallisia otuksia. Heitä heiluttelevat hormonit niin teini-iässä, raskausaikana ja äitinä, keski-iän kriiseissä ja vaihdevuosissa. Toisia enemmän, toisia vähemmän. Teillä ilmeisesti enemmän. Jos pystyt sen näin näkemään, et anna sen vaikuttaa itsetuntoosi. Pääasia nyt on se, että sinä pysyt tasapainoisena ja rauhallisena, kun naistasi heiluttaa, sillä sinua tullaan tarvitsemaan tosi paljon sitten, kun vauva on syntynyt. Otat isän paikkasi vakaasti ja varmasti, olet pylväs ja pilari, joka ei heilu, vaikka äippä väsymyksestä ja imetyksestä itkeä tuhertelisi...ja kävisi välillä siellä kirppareilla rentoutumassa.

Tässähän muistuu mieleen omat odotusajat ja tunteenpurkaukset!!!

Heh, kiitos! tämä viestisi sai jopa pienen hymyn kasvoilleni ja sitä ei olekkaan juuri viime aikoina tapahtunut.

Viimeksi muokattu:

Oletko varma että lapsi on sinun? Jospa on kanssasi vain sen vuoksi, että sai isän lapselleen?

Viimeksi muokattu:
Oletko varma että lapsi on sinun? Jospa on kanssasi vain sen vuoksi, että sai isän lapselleen?

No sata varma en voi olla mutta olen sitäkin kysynyt ja on sanonut että on mun. Toisekseen ollaan kyllä niin tiiviisti yhdessä nukuttu vaikka ei asutakkaan vielä ns. yhdessä (on mun luona kokoajan ollut) sekä ajankohtana milloin raskaus on alkanut touhuttu paljon et eiköhän toi mun ole. Suunniteltukkin tämä oli eli ei vahinko raskaus.

Viimeksi muokattu:
Mulla tulee ensiksi mieleen, että naisesi ei kestä nyt olla masentuneen ihmisen lähellä. Sä itsekin tiedät, että masentunut ihminen voi "myrkyttää" läheiset vierellänsä negatiivisuudellaan. Hänen on vaan päästävä pois ahdistavasta ilmapiiristä.

Toisekseen tulee sellainen kumma tunne, että naisesi haluaa lapsen, muttei sun kans. Sä olit vaan siittäjä. Tällaisiakon naisia on nähty.

Kolmannekseen te ette oo ehtinyt tutustua toisiinne tarpeeksi paljon ja nyt vaiheessa jossa te molemmat tarvisitte läheisyyttä niin heräätte siihe todellisuuteen että olette erilaisia kaikin tavoin. Naisesi pitää sitä täysin normaalina että ei mennään ja tullaa mitwn sattuu. Ts. Hän ei ole kotihiirikiehnääjä, mutta sinä kenties olet enempi koti-ihmisiä jolle riittää rakastava puoliso joka on läsnä.

Ootteko päässyt puhumaan keskenänne, että mitkä ovat teidän arvot? Viimeistää siinä vaiheessa arvomaailma tulee esille, kun alatte kasvattamaan lasta.

Suunniteltu raskaus ja yhteinen elämä?
Mikä niitä suunnitelmia nyt mutkistaa? Ensin nainen kehräsi luonasi joka yö, nyt hän huitelee ystäviensä luona.
Suunnitteluaikaa oli tosi vähän, samoin tutustumisaikaa. Oletan, että sängyssä ei paljon arvoista juteltu, naitiin vaan.

kuule tekeydyppä sinäkin meneväksi....ns.ovella moikkaat ja lähet kaupungille kierteleen ja kahteleen kulutat aikaa...vastaat ympäri pyöreesti misä oot ollu jne...ja voin sanoa ettei ihminen muutu...se menee niinku on tottunut..ite 23 v suhteessa ja samat ongelmat kuin alussa läheisyys puuttuu jne...lapsi on jo toisella kymmenellä...joudun oleen äiti,isä,kaveri ,talonmies,pyykkäri,korjaaja ja kaikkea...hotellina pitää syödään nukutaa yhesä rupeaa oleen aika kuitti.ja vain rakkautta oisin vailla.mieti 2 kertaa haluatko yksinäisen elämän joskus kaipaa aikuisenkin seuraa.kun ei ystäviä ole niin lähellä.

Nyt ollaan sit enää yksin :( ...tuossa puolitoista viikkoa sitten hän otti ja lähti eikä ole takas tullu. Minua vaan solvaa ettei mulla ole kaikki kunnossa.
Väittää ettei enää muka rakasta (vajaassa kuukaudessa muka rakkaus katosi) ja että nyt vasta näkee millainen oikeasti olen. Viittaa kai siihen kun masennuin ja siihen kun valitin hänelle hänen menemisestään.
Yhteen muuton suhteen mieli vaihtui kahdessa päivässä, tiistaina edellisviikolla hänen tavarat tuotiin mun luo ja torstaina jo otti ja lähti, tavarat jäi tänne odottamaan että löytyy hälle uusi asunto mihin muuttaa.
Ja kyllä olen ollut aivan hajalla tässä.

Yhteistyössä