HEH; sainpas pojan kengistä 16e alennusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23202849]Siitä, että tosiaan lieneekö kuukauttakaan kun taloon tuli taulutv isolla hehkutuksella, ja nyt sitten kenkiä
ei ole lapsille.

[/QUOTE]

11 päivää.

Kyllä, katsoin haulla :ashamed:

Minä oon ennenkin kritisoinut, ja kritisoin jatkossakin sitä, että heti jos on ylimääräistä rahaa vähänkin niin se pistetään leviäksi (yleensä verukkeella "kun kerrankin on rahaa johonkin ekstraan" tai "kyllä köyhäkin saa joskus ostaa...") ja hetken päästä (seuraavana päivänä, viikon tai kahden kuluttua, pian kuitenkin) ei olekaan varaa johonkin tarpeelliseen. En nyt puhu sinänsä Rollosta, vaan tuo sama tapa on monella muullakin. Ei ennakoida, ei olla oman kukkaron herroja.

Asia ei ehkä ole mun ongelmani, mutta jos tällainen julkisella keskustelupalstalla kaikelle kansalle jaetaan niin minäkin saan siihen mielipiteeni esittää.

[QUOTE="vieras";23202849]
ja hei, en todella usko, että ihan varoittamatta kuukauden sisään kengät voi ihan yhdenäkin mennä juurikin yhtenä päivänä pieneksi..[/QUOTE]

Ei ehkä päivässä, mutta se koska lapsi sen sanoo onkin eri juttu (ja etenkin jos on lempikengät ja meinaa ettei samanlaisia saa)
_____
Saarikosken mukaan liian pienet kengät voivat tuntua lapsesta itsestään jopa mukavilta, sillä hänen hermostonsa ei ole vielä täysin kehittynyt.

[QUOTE="vieras";23202849]Nyt kyllä täytyy sanoa, että ihan ilman sarvia ja hampaita min olen pahoillani ap:n puolesta. Siitä, että tosiaan lieneekö kuukauttakaan kun taloon tuli taulutv isolla hehkutuksella, ja nyt sitten kenkiä
ei ole lapsille.
Olikohan niin, ettei pikasuutaria /suutariakaan löytynyt, että kengät olisi saatu kuntoon halvemmalla.
Mukava, että kauppias kuitenkin koki sympatiaa lapsesi puolesta.

ja hei, en todella usko, että ihan varoittamatta kuukauden sisään kengät voi ihan yhdenäkin mennä juurikin yhtenä päivänä pieneksi..[/QUOTE]

täälä on suutari, mutta tuskin olsiiin kenkiä tänään saanut, aika täyttä oli viimeksikin kun suutarin palveliuita tarvitsin, vikon sain odottaa kenkiä silloinkin. Ja onhan se aika kallista jos parin sauman ompelu maksaa noin 13e. sain kuitenkin nyt kengät jotka sopii sit ens vuonnakin ja kuitenkin ne kengät olsi kohta pitänyt ostaa, oli jo siisnä rajalla että ovat pienet.
iso poika vois käyttää ihan hyvin noita iskän talvikenkiä , kun ovat kokoa 39, mutta ei halua ( isi on kulkenut lenkkareilla , kun tykää niistä)

[QUOTE="vieras";23202867]voi pyhjä yksinkertaisuus. piilota sitten ne pienet kengätkin, teillä varmaan on siellä kans 40 pakkasta, ja liian pienet kengät on, sen lisäksi että epämukavat, valtavan kylmät.
et sit saa teinille ostettua vaikka samanlaista lempivaatetta isommassa koossa?[/QUOTE]

ei se oo sama paita, mitei vähän, ja teinilä on kyllä nyt sopivia vaattteita kun käskin ostamaan. sanoin että jos ykiskin vate on alle 170 cm viet ne takain kauppaan. oikean kokoiset tuli heti.

ensinnäkään ne kengät ei olleet rikki, kun telkku hankittiin. Toiseksi ne olivat miehen AMMATTITUTKINTOSTIPENDIRAHOJA, joten hän saa käyttää ne miten haluaa. vai pakottaisitko nuoren ostamaan OMILLA STIPENDIRAHOILLAAN kengät.

Pakko tähän kommentoida, että perheellinen kyllä ensin ostaa sen mitä perhe tarvittee ja jos rahaa jää niin sitten ostetaan muuta. Vaikka kuinka kyse olisi stipendirahoista. Lapseton nuori joka saa stipendin on eri asia kuin perheellinen.

Mutta hyvä juttu kun sait alennusta ja poika hyvät kengät.

[QUOTE="vieras";23202893]Lapsihan sai kengät? mikä on ongelma? niihin oli siis varaa[/QUOTE]
ja jos olisin löytänyt halpiskenkiä olisin ostanut myös tuolle isolle pojalle. 35 oli budjetti, siitä ei voinut mitenkään joustaa. ruuatta ei silti tarvii olla, sitä se ei tarkoita.

Sä vertaat sun miestä=perheen päätä ja elättäjää opiskelevaan nuoreen... Kyllä se on vähän eri asia jos lapsi saa stipdendin opiskeluistaan ja ostaa sillä hömppää kuin että elastusvelvollinen saa satasia ja pistää ne hömppään kun tarpeellisempaakin olis ostettavana..

[QUOTE="vieras";23202893]Lapsihan sai kengät? mikä on ongelma? niihin oli siis varaa[/QUOTE]

Toinen lapsi ei saanut kenkiä. Se, jonka kengät on liian pienet. Saa vasta perjantaina, eli lapsilisäpäivänä. Se on se asia joka mun korvaan pahasti särähti tässä...ei suinkaan se, että toinen lapsi sai uudet kengät rikkoontuneiden tilalle :)

ensinnäkään ne kengät ei olleet rikki, kun telkku hankittiin. Toiseksi ne olivat miehen AMMATTITUTKINTOSTIPENDIRAHOJA, joten hän saa käyttää ne miten haluaa. vai pakottaisitko nuoren ostamaan OMILLA STIPENDIRAHOILLAAN kengät.
Telkku olis kuitenkin pitänuyt ostaa, koska tuossa telkussa ei ollut nitä juttuja että vois pelata.a mitä järkeä on olla pleikkaripelejä, jos niitä ei voi pelöata. keräävät vaan pölyä. Ei toiminut edes lisälaitteella, kokeiltiin kyllä ja osataan kyllä säätää kanavat ym. ja pojan kaverikin auttoieikä hänkään saanut toimimaan ( tää poika osaa tosi hyvin tällaiset asiat) tuo telkku on joku sellainen malli jolla ei voi pelata.

No tuota..sun mies on ISÄ, eli velvollinen huolehtimaan lastensa vaatteista. Se ero siihen nuoreen nähden. Ja pelaaminen ei ole välttämätöntä silloin, kun on tärkeämpiä hankintoja tehtävä.

Onneks mun mies ostaisi ylimääräisillä extrana hankituilla rahoilla ihan vapaaehtoisesti lapsille vaatetta eikä mieluummin pelikonetta tai sen tarvikkeita itselleen. Jos kaikki tarpeellinen olisi lapsilla, ostais varmaan ensin vielä ruokaa ja sit vasta viihdelaitteita.

Pakko tähän kommentoida, että perheellinen kyllä ensin ostaa sen mitä perhe tarvittee ja jos rahaa jää niin sitten ostetaan muuta. Vaikka kuinka kyse olisi stipendirahoista. Lapseton nuori joka saa stipendin on eri asia kuin perheellinen.

Mutta hyvä juttu kun sait alennusta ja poika hyvät kengät.

sinuna en kyllä sanoisi mitään. Mieti sinäkin hiukan välillä omaa rahankäyttöäsi. Meillä ei kuitenkaan kukaan ole nälässä , ruokaa on ja iso poika ei halua isin talvikenkiä käyttää niin kulkekoon sitten pienissä perjantaihin asti. ja hänellä oli viimevikonlopuna shoppailupäivä, olsi voinut silloin ostaa ne kengät mutta ei halunnut, sitä paitsi HÄN EI MYÖNNÄ niden olevan pienet ja mun pitää salaa viedä ne roskiin ja laitttaa ne uudet tilalle,sit suostuu laittamaan ne.

[QUOTE="vieras";23202935]Onneks mun mies ostaisi ylimääräisillä extrana hankituilla rahoilla ihan vapaaehtoisesti lapsille vaatetta eikä mieluummin pelikonetta tai sen tarvikkeita itselleen. Jos kaikki tarpeellinen olisi lapsilla, ostais varmaan ensin vielä ruokaa ja sit vasta viihdelaitteita.[/QUOTE]

tuo pelikone meillä on jo ollut jo pain 6 vuotta ja sitä on kyllä LAPSET käyttäneet. mies ei silä juurikaan pelaa. Pleikkarilla ollaan katsottu myös elokuvia.

Kyllä mäkin joskus arvostelen Rollon tekemisiä, mutta tää ei musta ollut sellainen voi-säälin-sun-perhettäsi-kommentteja kaipaava aloitus. Vaan musta voi olla ihan rehellisesti tyytyväinen että Rollo teki hyvät kaupat. Ja myönnät varmasti itsekin että Riepulla on tapana arvostella hyvinkin kärkkäin sanoin ap:tä. Ja varsinkin tuollainen kiertäminen on varsinaista kiusaamista. Antaa ymmärtää selvästi että halveksii mutta valitsee sanansa niin ettei jää kiinni mistään. Sinä sentään olit reilusti eri mieltä ja sanoit sen suoraan.

Ylitulkintaa. Jos mulle tulee paha mieli jostakin, millä tavalla se osoittaa halveksuntaa ap:ta kohtaan?

Toinen lapsi ei saanut kenkiä. Se, jonka kengät on liian pienet. Saa vasta perjantaina, eli lapsilisäpäivänä. Se on se asia joka mun korvaan pahasti särähti tässä...ei suinkaan se, että toinen lapsi sai uudet kengät rikkoontuneiden tilalle :)

olis isompikin kengät saanut ,mutta ei ostanut silloin lauantaian kun oli shoppailemassa ( vanhemmilta saaduilla rahoilla kävi ostoksilla) rahat olis riittäneet kenkiin. kummatkin pojat olis saaneet kengät vasta perjantaian, mutta kun sattumalta toisella hajos kengät ennen ( kyllä nekin oli ihan sillä rajalla etä kohta käyvät pieniksi)

[QUOTE="vieras";23202932]No tuota..sun mies on ISÄ, eli velvollinen huolehtimaan lastensa vaatteista. Se ero siihen nuoreen nähden. Ja pelaaminen ei ole välttämätöntä silloin, kun on tärkeämpiä hankintoja tehtävä.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

[QUOTE="Vieras";23202952]No voi herranduudeli, joutuu odottamaan uusia kenkiä huikeat 3 päivää, miksei kukaan tee jo lastensuojeluilmoitusta?[/QUOTE]

eikä sen tarttis, iskän kengät o sopis, mutta ku tää nuorimies ei halu käytää niitä, hän HALUAA pitää pieniä kenkiään

Siis se toinen lapsi jolla on pienet kengät oli ollut itse ostoksilla, mutta ei ollut ostanut kenkiä. Oli siis käyttänyt kenkärahat muuhun, joten ihan oikein jos joutuu muutaman päivän odottamaan. Muistaahan ensi kerralla ostaa tarpeen mukaan kun ostoksille lähtee.

Jos mä annan omilleni rahaa ja on tiedossa mitä tarvitsevat niin oletan että ne rahat siihen tarkoitukseen käytetään (ja on kyllä käytettykin)

olis isompikin kengät saanut ,mutta ei ostanut silloin lauantaian kun oli shoppailemassa ( vanhemmilta saaduilla rahoilla kävi ostoksilla) rahat olis riittäneet kenkiin. kummatkin pojat olis saaneet kengät vasta perjantaian, mutta kun sattumalta toisella hajos kengät ennen ( kyllä nekin oli ihan sillä rajalla etä kohta käyvät pieniksi)

mihin ne kenkärahat sit meni :)

varmasti nuo kengät ovat olet jo aiemmin rikki, poika van ei ole kertonut sitä aiemmin. kantapäästä saumat auenneet, joten kylä ne jalassa pysyivät , mutta kylmä ja lumi meni varmasti sisään. oletan että 11v osaa sanoa jos kengissä on joku vika. tai sit hän ei oo ittekään hoksannut. Mä kyllä ihmettelen että miten voi KELKKAKENGÄT mennä rikki just tuosta kojhtaa, sitä myyjäkin ihmetteli ja kumpikin.

[QUOTE="Vieras";23202952]No voi herranduudeli, joutuu odottamaan uusia kenkiä huikeat 3 päivää, miksei kukaan tee jo lastensuojeluilmoitusta?[/QUOTE]

ja vieläpä lapsilisällä maksavat kengät.aivan uskomatonta.
autohan lapsilisillä pitäisi huoltaa,viikonloppu juomat ostaa,talolainat maksaa jne