Paljon ensimmäisellä kerralla sosetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Paljon olette antaneet ekalla kerralle sosetta vauvalle? Neuvolassa sanottiin että jos lapsi tyytyväisenä ottaa niin voi antaa muutamia lusikallisia. Netistä olen monesta paikasta lukenut että vain vähän maistiaista ekaksi. Tuo meidän 5kk ois vetäny vaikka kuinka, suu ammollaan auki tyytyväisema maiskutteli kaiken mitä laitoin suuhun.

Itse annoin ekalla kerralla muutaman lusikallisen. n. 1/4 osa purkkia meni. Jos vauva oli suu auki odottaen uutta annosta niin kyllä sen hälle soin =)
Ensimmäisinä kertoina ei siis vauvan tahdosta mennyt enempää.

Tein yhdestä hyvin pienestä perunasta sosetta ja jatkoin korvikkeella.. Kun soseesta oli mennyt melkein puolet niin lopetin... Täshän näkee käykö mitään... En ees ajatellu kuinka paljon sitä voi antaa ku vast jälki käteen...

Olen antanut vain korkeintaan teelusikallisen ekalla kerralla, toisella vähän enempi jne. Täytyy sen masunkin pikkuhiljaa antaa tottua muuhunkin kuin nesteeseen. Varovaisesti edeten välttää masuvaivoja :)

Olen antanut vain korkeintaan teelusikallisen ekalla kerralla, toisella vähän enempi jne. Täytyy sen masunkin pikkuhiljaa antaa tottua muuhunkin kuin nesteeseen. Varovaisesti edeten välttää masuvaivoja :)

Näin mäkin olen tehnyt. Nyt viikko maisteltu ja makuannoksilla mennään, enintään on mennyt 3 lusikallista. Miten teidän vauvat syö heti noin paljon. :D

Reilu ruokalusikallinen oli tarjolla ekalla kerralla, eikä siitä mennyt kaikkea. Maisteluahan sen ekan kerran on tarkoitus olla ja kun perunalla aloitettiin, niin en vatsanväänteiden vuoksi uskaltanut antaa enempää. Meillä siis lapsella oli muutenkin vatsanväänteitä ja peruna herkästi kovetta vauvan vatsaa.

Tässä sen varmaan vuorokauden sisällä näkee että vaivaako vatsa... En muista yhtään että miten alotin tuolla isommalla.. Mutta muistan että siskoni sanoi että syöpäss se paljon ku kerroin paljon syö soseita.. Siskolla on saman ikäinen ja hänen söi paljon paljon vähemmän...

Yhteistyössä