Palautuminen toisen raskauden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hippiäinen..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hippiäinen..

Vieras
Eli esikoinen nyt 9kk ja toista odotan rv 10 nyt.

Oon muutamaa asiaa miettinyt:

Esikoisesta tuli TODELLA paljon pieniä raskausarpia, mahtaakohan niitä tulla "lisää" tälläkertaa?

Muuten palauduin todella hyvin raskaudesta, mut alamaha jäi hieman "lörpsäksi" ja nyt kun olen uudelleen raskaana ja venyy taas, onko se nyt vaikeampi saada pois toisen raskauden jälkeen kun ekan jälkeen en sitä ehtinyt pois saada?

Onko sillä eroa että nyt olen uudelleen suht pian raskaana niin palautuuko siitä huonommin kahden jälkeen kun esim. yhden????

pienin raskausväli lienee kun lapset on 6kk ja 2v. 1,5 en kerennyt saada masua kuntoon, en tällä kertaa yritä tehdä sen eteen mitään, parantukoot milloin parantuu. Eipä romanipuvun alta näy :)

Mulla tuli ensimmäisestä raskaudesta tasan yksi sentin pituinen raskausarpi, raskauduin uudestaan kun esikoinen oli 3kk ja toisesta raskaudesta tuli pitkiä ja leveitä arpia vatsaan ehkä joku kuutisen kappaletta, plus sitten pienempiä kylkiin ja selän puolelle... Toisen jälkeen vatsa jäi "nahkapussiksi" ekan jälkeen kun oli taas ihan silonen...

Mutta, rasvasin tosi ahkerasti "vaaranpaikkoja" kun odotin esikoista, kun taas toisen raskauden kohdalla hoisin vaan vauvaa eikä itsensä rasvaamiset olis voinut vähempää kiinnostaa..

pienin raskausväli lienee kun lapset on 6kk ja 2v. 1,5 en kerennyt saada masua kuntoon, en tällä kertaa yritä tehdä sen eteen mitään, parantukoot milloin parantuu. Eipä romanipuvun alta näy :)

Mä himoitsen sitä teiän ryijyä :P Ne teidän painat on ihanan kevyen ja kauniin näköisiä mutta hameet painaa kuin synti. Tossa ostoskeskusessa näin jotain ihan sikaihanaa, äiti romanipuvussa jossa valkoinen paita ja vauvalla sellaiset pitsipyllysukkikset, just samanlaista pitsiiä kun äidin paidassa. Niiden kanssa oli sellainen musta trikootunika. Sitten sellainen 3v napero, sillä oli puolisääreen vai reiteen kuitenkin polven alapuolella niin musta hame ja valkoinen puuvillapaita johon oli ommeltu pitsiä rintaan ja käsivarsiin. ihania.

Minulla tuli esikoisesta kamalasti raskausarpia reisiin, kylkiin ja vatsaan rv 40-> nyt toista odottaessa niitä on tullut tasaiseen tahtiin lisää rv 30 alkaen, saa nähdä miten käy loppuajan, vielä olisi 3-5vk jäljellä...

Lähi lidlissä just ihastelin et onpas nätti puku, tosin heitti sinne aika ovelasti tavaraa hameenalle.. :D Tuli oikee kunnon myötähäpeä.. Osti sitte jonku pienen ostoksen lähtiessään mut ne oikeet ostokset oli jossain ihan muualla..

rupesin odottamaan toista kun esikoinen oli 10kk ja olin saanut treenattua vatsan samaan kuosiin kuin ennen raskautta.toisen jälkeen treenaaminen olikin kovemman työn takana ja vastakuopuksen ollessa 1.5 vuotiaana alkoi alimmatkin vatsalihakset näkymään.
(niin ja käyn jumpassa 4kertaa vkko)

Hyvä aihe! Mulla sama raskausväli kun aapeellä. Mua kiinnostaa toi raskausarpijuttu. Mut eiks sen pitäis riippua siitä, miten paino kehittyy verrattuna aiempaan raskauteen?

Sen oon kyllä huomannut, että esikosta ei karkaillut virtsa lainkaan ennen eikä jälkeen synnytyksen. Nyt jos yllättäen tulee kova aivastus, niin voi vähän lirahtaa...tosi vaikeaa hyväksyä :/ Niin ja raskausviikkoja 30 eikä ainakaan vielä uusia arpia ole tullut. Tosin esikostakin ainoat tuli vasta 41+1...

Mutta tietenkään toipumisesta en osaa vielä sanoa mitään.

Mulla 1v8kk ja 4kk vanhat mukulat. Ensimmäisessä odotuksessa tuli yläreisiin raskausarpia, ei muuta. Painoa tosin tuli "vain" 11kg jotka lähtivätkin heti parin viikon kuluessa. Toista lasta kun aloin odottaa olin laihtunut vielä 4kg lisää. Raskauden aikana tuli noin 8kg eikä mitään arpia mihinkään. Vatsa on nyt huomattavasti löysempi kuin esikoisesta eli venynyt kahden jälkeen erittäin kovastikin, mutta ei häiritse kyllä itseäni, johtuen siitä että olen muuten hoikka, ylimääräinen löysä rengas vain lanteilla :D Fyysinen palautuminen ainakin minulle oli toisen synnytyksen jälkeen erittäin hidasta ja kivuliasta, johtuen juurikin niin lyhyestä väliajasta... Mutta ulkonäöllisesti säännöllisellä jumpalla kiinteytyy kyllä :) Tsemppiä

Kiva löytää tämmöinen keskustelu =) mulla on tyttö joka täyttää ens ma 1v ja oon raskaana 34 viikolla eli ikä eroa tulee 1v1kk ja ehkä 1 viikko. Mä oon aina ollu vähän pullukka enkä huomannut ekan raskauden yhteydessä oikeestaan minkäänlaisia raskausarpia tms... maha vaan roikku tyhjänä hetken aikaa ennenkuin vähän kerkes kiinteytyä nyt maha on suht samankokoinen kuin esikoista odottaessa enkä ole huomannut raskausarpia mutta mahan iho on kuivanut ja hilseilee johtuu ehkä näistä pakkasista. Nyt olen kuitenkin huomannut virtsankarkailua kun nostelen jatkuvasti esikoista ja iltasin olenkin aika raato ja alapäätä särkee ja jomottaa, mutta tosiaan en osaa vielä sanoa palautumisesta mutta vois olettaa että se hetken kestää kauemmin kuin ekan jälkeen. Ja tosiaan jotku jaksaa vielä käydä jumpassa tms mut luulen et mulla ei aika riitä semmoiseen mutta tuleehan kahden pienen lapsen hoidosta aika paljon hyötyliikuntaa kyykkäilyä yms... =)

palauduin toidesta huomattavasti huonommin! Ikäeroa 2v1kk. Maha ei varmaan palaudu koskaan, tissit on kuin ajokoiran korvat ja laskeumaakin vähän lienee. Raskausarvet ei kyllä lisääntyneet.

Toisesta raskaudesta päsähti mahallinen arpia, esikoisesta ei viirun viirua. Lähtöpaino oli kyllä kymppikilo enempi, kun ei ehtinyt kilot karista, painoa kertyi tokassa vähemmän kuin ekassa.

Esikoisesta ei tullut arpia kuin rintoihin, mutta ne repesikin sitten ihan täysin kun maito nousi. Vaalenivat kyllä todella nopeasti lähes näkymättömiksi.

Kakkosta odottaessa (ikäeroa 1v4kk) tuli alavatsaan jokunen arpi (vanhojen tähystysarpien tikinrei'istä lähti arvet hienosti :D) ja vatsanahka jäi paikoittain vähän eri tuntuiseksi, lähinnä raskausarpien kohdalta.

Mitenkään erilailla ei jäänyt maha pussittamaan tai roikkumaan eikä rintoihinkaan tullut yhtäkään uutta arpea.

Mulla kolme lasta ikäerot 2 vuotta kaikilla. Ikääkin minulla oli esikoisen saadessa 32v. Yhtään arpea ei ole tullut, vaikka joka raskaudessa on 20 kg painoa tullut. 6kk synnytyksen jälkeen omissa mitoissa. Maha ollut timmi vasta n.10kk synnytyksestä. Liikunnallinen olen.

[QUOTE="vieras";23194454]Et kai sää sitä romanipukua käytä miehen kanssa sängyssä? Vai ootko niitä, jotka ei välitä miltä näyttää miehensä edessä?[/QUOTE]

justpa niitä. Vieraisiin sitten laittaudutaan, tai uloskin. kotona sisällä ei mitään väliä.

Ekan lapsen aikana painoa tuli n.15 kiloa,ja kaikki lähti noin 4 kk kuluessa pois.Ei raskausarpia eikä masua.Toista odottaessa tuli ensimmäisen lapsen kanssa touhuttua ja kiloja tuli edellistä vähemmän.Ei raskausarpia.Masun lähtemiseen meni noin 8kk.Tai sanotaan lähtökuntoon.Tällä hetkellä pieni pömppä,mutta läskiä se ei ole.Kohtu hieman pömpällään..lapsi nyt 8kk ikäinen.

Yhteistyössä