APUA! Olen raskaana enkä tiennyt, otin lääkkeitä joita ei saa ottaa raskauden aikana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vauva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vauva"

Vieras
Meillä on ollut lapsettomuutta jo parisen vuotta epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi, sain lääkäriltä provera 5 mg jotta kuukautiset tulisivat säännöllisemmin.

Tulin ilmeisesti raskaaksi heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen, tein raskaustestin kun toiset kuukautiset eivät alkaneet ja testi oli negatiivinen.
Otin lääkkeitä uudelleen lääkärin määräämät 7 pv ja odottelin kuukautisia kuukauden jonka jälkeen lääkäri pyysi taas ottamaan 7 pv lääkkeitä.

Otin 2 tablettia jonka jälkeen tein raskaustestin uudelleen koska alkuviikosta oli todella paha olo joka päivä, testi näytti positiivistä.

Olen siis ehkä nyt 4 tai 5 viikolla raskaana ja olen ottanut tuona aikana yhteensä 9 provera tablettia, onkohan se vaarallista? En ole vielä ehtinyt käydä lääkärissä koska sain vasta eilen illalla tietää raskaudesta, testin tein tänään uudelleen.

Olen myöskin ensikertalainen joten ihan pihalla raskaudesta.

Kannattaa ehdottomasti kysyä asiantuntijalta, mutta voi hyvin olla ettei ole mitään hätää. Kuten edellinen jo sanoikin niin alkuviikkoina sikiö elää oman ruskuaispussinsa turvin sillä istukka ei ole vielä kehittynyt. Näin ollen äidistäkin siirtyy vähemmän mitään haitallista sikiöön.

Yhteistyössä