Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

[QUOTE="hmp";23181431]mä mietin aina näitä loistoja lukiessa/katsellesssa et kuinka isot jääkaapit teillä oikeen on :D meiän kaappiin ei mahtuis puoliakaan joistain ostoksista :D[/QUOTE]

Mä en ole tässä ketjussa kuin kerran vai pari, mutta meillä on sekä jääkaappi, että pakastin sellaisia 2-ovisia pystykaappeja. Eli meillä on periaatteessa 2 isoa jääkaappia ja 2 isoa pakastinta :)

Mirva
2x 2-pack Cola
3plo Viccyä
12prk mustikka ja mansikka jugurtteja
3pss makaroneja
1,5kg jauhelihaa
2kg perunoita
2kpl lehtipihvejä
1pkt nakkeja
8 sosetta
3prk maitorahkaa
5dl vispikermaa
2x Juhla Mokka
4prk maitoa
1pss Sirkus Aakkosia
1pkt Minttu-Jäätelöä
2prk Trippejä
1pss ruisleipää
1pkt kinkkuleikkelettä
1pkt vessapaperia

Siinä taisi olla lauantai ostokset:)

[QUOTE="vieras";23181364]jännä että tämä ap ts. äiti täydellinen ostaa marjat kaupan pakastealtaasta!!![/QUOTE]

Sotket minut johonkin toiseen nimimerkkiin, kun mikään täydellinen äiti en todellakaan ole ?

Mitä tulee marjojen ostamiseen pakastealtaasta niin toki niin teen. Osa poimitaan itse, mutta harvoin niin paljoa, että riittäisi koko talveksi.
En myöskään säilö talveksi omenoita vaikka on paljon omenapuita pihalla (ne, mitä ei tule syötyä ja annettua muille, menevät paikalliselle tallille hevosille). Ja vaikka on peltoakin niin en viljele juureksia, perunoita, vihanneksia jne muuta kuin ihan pienessä mittakaavassa.

Aikoinaan tosin oli toinenkin vaihe, jolloin elettiin omavaraisemmin.
Tiedä vaikka vielä joskus...
tai sitten ei.
:)

[QUOTE="hmp";23181431]mä mietin aina näitä loistoja lukiessa/katsellesssa et kuinka isot jääkaapit teillä oikeen on :D meiän kaappiin ei mahtuis puoliakaan joistain ostoksista :D[/QUOTE]

Meillä normaalikokoinen jääviileäkaappi ja vieressä sitten kaksiosainen pakastekaappi.

2x 2-pack Cola
3plo Viccyä
12prk mustikka ja mansikka jugurtteja
3pss makaroneja
1,5kg jauhelihaa
2kg perunoita
2kpl lehtipihvejä
1pkt nakkeja
8 sosetta
3prk maitorahkaa
5dl vispikermaa
2x Juhla Mokka
4prk maitoa
1pss Sirkus Aakkosia
1pkt Minttu-Jäätelöä
2prk Trippejä
1pss ruisleipää
1pkt kinkkuleikkelettä
1pkt vessapaperia

Siinä taisi olla lauantai ostokset:)
Näyttää hyvälle.
Voiko ruokaostoslista olla onnellisen arjen näköinen?

"Ulla"
Tänään tuli hommattu kaupasta

3 kiloa appelsiineja
1plo Punasta Fantaa
2kg omenoita
1kg jauhelihaa
1pkt lasange levyjä+kastike
2tlk maitoa
1pkt paahtoleipää
1pkt kinkkuleikettä

Ei tainnut muuta olla tänään lasangen tekoa=)

Ei kuvaa tänään, mutta ostoslistalla oli

Tomaattia
Kurkkua
Viinirypäleitä
Banaaneja
Yksikyntisiä valkosipuleita
Poutun ohuita kinkkuviipaleita
Vanajan kinkkua
Valkosipulimetwurstia
Tavallista metwurstia
Kermaa puoli litraa
Litra rasvatonta maitoa
2 pussia pakastemustikoita
2 pakettia muffinsivuokia
4 pakettia pekonia
Pussi mannasuurimoita

[QUOTE="hulina";23201773]Mä tässä mietin, että miten hemmetin iso kauppalasku ap:lla on kuukaudessa kun melkoisesti on karkkia yms herkkuja??[/QUOTE]

Se on mainittu täällä moneen otteeseen, mutta sanotaan vielä kerran. Noin 2000 menee kuussa meillä.
Ja syöjiä 6-22 per ateria (Tuokin usein kysytty)

Karkkia ostetaan syötäväksi kerran viikossa mutta toki esim. sitten suklaata leivontaan erikseenkin, jos leivotuttaa. Tänään pienet tehneet suklaacookieita, niin kuin ostoskuvasta voi arvatakin.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä tällaista tänään:

Onko noi sienet siitakkeita. Vieläköhän jostain saa sellaisia siitakesieni-"pölkkyjä", joista sai satoa tosi pitkään. Esim. tyhjässä akvaariossa sienet kasvoivat ihan itsestään. vai olikohan se joku ohimenevä villitys joskus 90-luvulla. Menenkin tästä googlaamaan :)
Alkoi tehdä miéli myös viinirypäleitä ihan kauheesti...

[QUOTE="vieras";23202743]Onko noi sienet siitakkeita. Vieläköhän jostain saa sellaisia siitakesieni-"pölkkyjä", joista sai satoa tosi pitkään. Esim. tyhjässä akvaariossa sienet kasvoivat ihan itsestään. vai olikohan se joku ohimenevä villitys joskus 90-luvulla. Menenkin tästä googlaamaan :)
Alkoi tehdä miéli myös viinirypäleitä ihan kauheesti...[/QUOTE]

Minä en ole kokeillut sellaisia siitakepölkkyjä.
Sen sijaan herkkusienirihmastoja oli joskus jääkaapin yläkaapissa...
Voisi kokeilla kumpaakin jos vain käsiinsä saisi.

[QUOTE="hulina";23202527]Jösses mitä maksaa suurperhe +lapsenlapset. Itse olen tässä kärvistellyt oman perheen ruokalaskujen kanssa 2 +3 mutta nyt tuntuu ihan pikku summalta :)[/QUOTE]

Noh 2+3 on neljännes siitä kuin meillä usein. Minun veikkaukseni on että teillä menee noin 500-700 kauppalaskuun kuussa? (Jos olet tarkka taloudenpitäjä niin vähemmän)
Sellainen palstan mukana lie jonkinlainen keskiarvo ja mitä olen seurannut niin suhteessa samoissa mennään meilläkin.

[QUOTE="vieras";23202901]kiva kattella näitä ostoksia varsinkin kuvina. Mummeliisa osaa hienosti laittaa kaiken ja se ruokaketjukin on aivan super ihana :)[/QUOTE]

Kiitos. Mutta minun pitää kyllä kieltäytyä asettelukunniasta.
Nykyään se on useimmiten tuo neiti 5 v joka päättää, miten ruoat esille laitetaan.
Pienemmät sitten auttavat - tai käyvät "pikkupomon" hermoille, kun eivät osaa tai usko sanaansa.

Yhteistyössä