Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Kävin aamulla pikapikaa hakemassa grillimakkaraa ja pillimehuja. (Kerhoissa retkipäivä, paistavat makkaraa nuotiolla)

Ja uudestaan en mene, ellei nyt jokin pakko iske.
Riittää kun pitää ajaa muita kuskauksia.
H i r v i t t ä v ä n holotna!

:)

[QUOTE="Vieras";23209376]1l hyla-maito
1 prk viiliä
1 pkt (6 pikkupurkkia) herkkumonsterirahkaa
1 pkt juustoa
tuorekurkku
tomaattia
kaurahiutaleita
kahvipaketti[/QUOTE]

Meillä ostetaan myös tuota herkkumonsterirahkaa. Niitä on mielestäni mukava laittaa mukaan lasten kerhoeväisiin : sopivan pieniä, niin että jaksaa syödä niitä muitakin eväitä.

Nää on jo mun penninvenytysketjussa, mutta tätä ketjua varten mä nää lähinnä kuvasin :D
Miten se penninvenytys etenee?
Mietin sitä aamulla kun naapuri kiikutti meille pakasteestaan mehuja, joita eivät laskujensa mukaan saa tämän talven aikana juotua... Venytys onnistuu parhaiten niiltä joilla hyvät "elämänbonukset" eli omaa puutarhaa, omaa satoa, hirvimiehiä suvussa jne?

Miten se penninvenytys etenee?
Mietin sitä aamulla kun naapuri kiikutti meille pakasteestaan mehuja, joita eivät laskujensa mukaan saa tämän talven aikana juotua... Venytys onnistuu parhaiten niiltä joilla hyvät "elämänbonukset" eli omaa puutarhaa, omaa satoa, hirvimiehiä suvussa jne?
Justiinsa tein siitä uuden aloituksen...löytyy kakkossivulta varmaankin :)

Meillä anoppi välillä marjastaa, mutta siinä on kaikki "ulkopuolinen" apu. Omaa maatakaan ei ole, missä vois pottuja kasvattaa, joten kaikkia kannetaan kaupasta :)

Justiinsa tein siitä uuden aloituksen...löytyy kakkossivulta varmaankin :)

Meillä anoppi välillä marjastaa, mutta siinä on kaikki "ulkopuolinen" apu. Omaa maatakaan ei ole, missä vois pottuja kasvattaa, joten kaikkia kannetaan kaupasta :)
Joo. Marjat auttavat vähän, mutta muutakin toki saisi olla.
Sinä olet niin tarmokas että sinulla tulisi varmaan juuresmaakin hyödynnettyä...

Joo. Marjat auttavat vähän, mutta muutakin toki saisi olla.
Sinä olet niin tarmokas että sinulla tulisi varmaan juuresmaakin hyödynnettyä...
Mä vuokrasin pari vuotta sitten kaupungilta viljelypalstan ja siellä kasvatin meille pottuja, sipulia, herneitä ja muuta sellaista pomminvarmaa ja helppoa. Mutta sitten kun tuli lisää lapsia, niin ei tuo oikein enää toimi. Palstan hoito vie kuitenkin melko paljon aikaa ja kun sinne pitää mennä aina autolla. Jos ois omalla pihalla maata, niin homma hoituiskin kohtuu vaivatta :)

Mä vuokrasin pari vuotta sitten kaupungilta viljelypalstan ja siellä kasvatin meille pottuja, sipulia, herneitä ja muuta sellaista pomminvarmaa ja helppoa. Mutta sitten kun tuli lisää lapsia, niin ei tuo oikein enää toimi. Palstan hoito vie kuitenkin melko paljon aikaa ja kun sinne pitää mennä aina autolla. Jos ois omalla pihalla maata, niin homma hoituiskin kohtuu vaivatta :)
Joo. Minulla olisi maata, mutta olen vuosien varrella laiskistunut.
Pari vuotta sitten annoin kasvihuoneenkin esikoiselle, ettei tarvinnut kantaa enää huonoa omaatuntoa siitä ettei hyödyntänyt sitä kunnolla.

Keittiönoita
Pitäisi tehdä tänään vielä toinen kauppareissu tuoretuotteita varten, mutta tässä "saldo" tähän asti:
- 2 kg luomu tyäysjyvä vehnäjauhoja
- 2 pkt luomu pekonia
- 1 pkt luomu karitsan jauhelihaa
- 1 pussi kuivattuja nokkosia
- 1 l käsittelemätöntä maitoa
- 1 plo seesamiöljyä
- ½ kg härkäpapuja
- 1 kg luomu tummaa sokeria
- ½ kg luomu punaista riisiä
- 4 ruissämpulää
- punkku ja valkkari
- chilisuklaa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23210021:
Pitäisi tehdä tänään vielä toinen kauppareissu tuoretuotteita varten, mutta tässä "saldo" tähän asti:
- 2 pkt luomu pekonia
- 1 plo seesamiöljyä
- ½ kg härkäpapuja
- 4 ruissämpulää
- punkku ja valkkari
- chilisuklaa

Mä en ole koskaan nähnyt näitä...siis onko nämä jostain marketista vai erikoisemmasta kaupasta?

Keittiönoita
Jaa Alkosta...no, en mä kyllä sielläkään kovin usein käy, jotta siksi en tunnista :D :D

Ihana tuo sydänleipä :)
Sydänleipä on Eat & Joysta. Mä pyrin kerran kuukaudessa käymään stadissa ostamassa sellaiset elintarvikkeet, mitä täällää periferiassa ei myydä. Vielä pitäisi lähteä bussimatkan päähän lihaostoksille, mutta en millään jaksaisi. Eat & Joyssa sanoin myyjälle, että se kauppa pelasti mun loppuelämäni, koska ainoa, mitä tavislihoista olen kaivannut, on ollut pekoni. Ja nyt sitäkin saa luomuna ainakin Eat & Joysta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23210021:
- 2 pkt luomu pekonia
- 1 plo seesamiöljyä
- ½ kg härkäpapuja
- 4 ruissämpulää
- punkku ja valkkari
- chilisuklaa

Saanko udella mihin sä käytät tuota nokkosta?

Yhteistyössä