Milloin on korkea aika sanoa hyvästi ja lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kynnysmatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
turvakoti on keksitty, ja siellä autetaan.
Nyt tulee vakava varoitus: et voi ajatella, että mies pitää lapsista hyvän huolen. Varmasti pitääkin niin kauan kuin he ovat riittävän nuoria ihailemaan ja tottelemaan. Sen jälkeen, joko lapsesi ymmärtävät varoa jolloin he menettävät minuutensa ja muuttuvat ihmisen varjoiksi niinkuin sinä nyt, tai sitten isän tuhoava raivo tulee yllätyksenä ensimmäisessä riittävän vakavassa riitatilanteessa. Silloin he joutuvat kasvamaan aikuisiksi sen tiedon kanssa, että ihminen johon he ovat sitoneet turvallisuudentunteensa onkin kävelevä valhe.

Silloin lapset laskevat yksi ynnä yksi, ja ymmärtävät että äiti tappoi itsensä isän takia. Älä järjestä sellaista kohtaloa heille.

Tilanteestasi pääsee kuiville kun hyväksyt asiallista apua, ja vähitellen elämä alkaa taas näyttää elettävältä. Ymmärrän, että voi tuntua rakastavalta teolta ajatella itsemurhaa tässä kohtaa, koska olet jaksamisesi rajoilla eikä ihmisen varjo pitkään jaksa selvitä äitinä. Mutta avun kanssa kykenet siihen kyllä, kunnes selviät painajaisesta kuiville ja löydät itsesi uudelleen. Sitäpaitsi lapsesi eivät ole riittävän pieniä selviämään menettämisestäsi vaurioitta.

[QUOTE="mamma09";23175537]Lapset vaistoaa kyllä olosi. Poika rakastaa sua koko pienestä sydämestään ja näkee että sun on paha olla ja pelkää että häviät.[/QUOTE]

Mä yritän lasten edessä olla niin normaali kun vaan pystyn.. joskus se on vaikeaa mutta yritän aina kasata itseni...

Mä jään miettimään elämän tarkotusta ja ratkaisua tähän umpikujaan... Menen nyt nukkumaan sillä huomenna on jaksettava taas uusi päivä... Päivä kerrallaan katson kuljen eteenpäin...

[QUOTE="mielipide";23175574]No onko miehesi mahdollisesti manipuloinut poikaa selkäsi takana? Tai tyyliin "jos äiti on tuhma niin äiti saa lähteä"?[/QUOTE]

en usko, se ymmärtää että lapsille ei toista manipuloida.... Ja olen kuitenkin lasten kanssa lähes 24h joten ei se ole voinut jutella asioista hänelle.

Muutenkin kun musta tuntuu että miehen mielestä elämämme on ihan normaalia!? Hänellä ei siis ole valittamista...

[QUOTE="mamma09";23175601]Jaksa taistella, sulla on siihen kolme maailman parasta syytä! Sinä ja 2 lastasi. Halauksia sinne, sinulle![/QUOTE]

Kiitos paljon <3 Mä yritän taistella ihan oikeasti yritän! Jokapäivä!

[QUOTE="alkup.";23175269]Ei ole mitään todisteita... Se näyttää kaikille että asiat olisi hyvin. Jopa sen omat vanhemmat uskovat että hän on heidän oma pieni kulta, joka ei tekisi pahaa kärpäsellekään... Väärässä ovat. Ainut kuka tietää kaiken on mieheni sisko, joka uskoo mua (on nähnyt itse omin silmin joskus joitain raivareita).

Mä en vaan jaksa enää yhtään mitään! Mä tiedä että se tekee asiat todella hankalaksi jos edes alkaisin erosta puhumaan. On jo joskus sanonut että jos ero tulee ottaa hän lapset...[/QUOTE]

Ei kukaan voi lapsia sulta noin vain viedä..sun pitäs TODISTETTAVASTI käyttää päihteitä,olla väkivaltainen tms.Nyt rohkaistut ja otat ja eroat,hyvä nainen!
Sä olet nuori ja sun mies on saanut pahasti sekotettua sun pään.Otat yhteyttä johonkin ammattiauttajaan ja hoidat itsetuntos kuntoon ja aloitat uuden elämän.Älä usko miehes höpinöitä ellei uhkaa sun henkeä tms sitten otat yhteyttä poliisin ja meet vaikka turvakotiin lasten kanssa.

[QUOTE="alkup.";23175576]Mä jään miettimään elämän tarkotusta ja ratkaisua tähän umpikujaan... Menen nyt nukkumaan sillä huomenna on jaksettava taas uusi päivä... Päivä kerrallaan katson kuljen eteenpäin...[/QUOTE]

elämän tarkoitus on ehkä liian suuri asia miettiä mutta ehkä kannattaisi miettiä että mitä SINÄ haluat ja mitä lapset ansaitsee. lapsuus on iso osa aikuisenkin elämää. voiko lapsilla olla hyvä lapsuus teidän perheessä? sitä voisit miettiä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23175643:
elämän tarkoitus on ehkä liian suuri asia miettiä mutta ehkä kannattaisi miettiä että mitä SINÄ haluat ja mitä lapset ansaitsee. lapsuus on iso osa aikuisenkin elämää. voiko lapsilla olla hyvä lapsuus teidän perheessä? sitä voisit miettiä. :hug:

Niinpä.Ja voiko lapsilla olla hyvä lapsuus jos niitten äiti tappaa itsensä?Ei,joten se ei yksinkertaisesti oo mikään vaihtoehto.

Ap en osaa oikein sanoa tähän mitään järkevää muuta kuin sen, että älä edes harkitse jättäväsi lapsia tuolle miehelle. Jos hän olisi hyvä isä, hän ei tekisi noin lasten äidille! Jätä mies ja ota lapsesi mukaan, pian! Et ansaitse tuollaista paskaa!!

Toivottavasti saat hyviä neuvoja täältä jotka ovat itse olleet samanlaisessa tilanteessa, toivon sulle myös jaksamista & rohkeutta!! Pärjäät kyllä!!

Miten mies suhtautuu lasten uhmaan? Miten hoitaa ne tilanteet, joissa lapset eivät toimi kuten toivoisi?

Monesti tuollainen mies on ihana ja 100% täydellinen isä, kunnes lapset ensimmäisen kerran uhmaavat kunnolla. Viimeistään murrosiässä se sama mikä kohdistuu nyt sinuun, alkaa pikkuhiljaa kohdistua myös lapsiin...

[QUOTE="plop";23175855]Miten mies suhtautuu lasten uhmaan? Miten hoitaa ne tilanteet, joissa lapset eivät toimi kuten toivoisi?

Monesti tuollainen mies on ihana ja 100% täydellinen isä, kunnes lapset ensimmäisen kerran uhmaavat kunnolla. Viimeistään murrosiässä se sama mikä kohdistuu nyt sinuun, alkaa pikkuhiljaa kohdistua myös lapsiin...[/QUOTE]

Huomenta.
Hoitaa tilanteet hyvin ehkä jopa paremmin kun itse. Pysyy rauhallisena, ei korota ääntä mutta sopii myös asiat lasten kanssa.. halii, pitää sylissä, kertoo välittävänsä. Osaa siis olla lapsille se maailman paras isä (lasten näkökulmasta).

[QUOTE="alkup.";23177248]Huomenta.
Hoitaa tilanteet hyvin ehkä jopa paremmin kun itse. Pysyy rauhallisena, ei korota ääntä mutta sopii myös asiat lasten kanssa.. halii, pitää sylissä, kertoo välittävänsä. Osaa siis olla lapsille se maailman paras isä (lasten näkökulmasta).[/QUOTE]

Näin ulkopuolisen näkökulmasta on pakko sanoa, että mies joka tarkoituksellisesti ajaa puolisonsa itsemurhan partaalle ei mitenkään voi olla henkisesti normaali. Kuinka tällainen henkilö voisi tarjota lapsille tasapainoisen ja turvallisen elämän? Et voi jättää lapsiasi, tietämättä milloin täydellisen isän naamio murtuu ja lasten elämästä tulee helvettiä! Entäs jos lapset kasvaessaan eivät kykenekään täyttämään isän kelpoisuusvaatimuksia?

Näin ulkopuolisen näkökulmasta on pakko sanoa, että mies joka tarkoituksellisesti ajaa puolisonsa itsemurhan partaalle ei mitenkään voi olla henkisesti normaali. Kuinka tällainen henkilö voisi tarjota lapsille tasapainoisen ja turvallisen elämän? Et voi jättää lapsiasi, tietämättä milloin täydellisen isän naamio murtuu ja lasten elämästä tulee helvettiä! Entäs jos lapset kasvaessaan eivät kykenekään täyttämään isän kelpoisuusvaatimuksia?

En tiedä! En todellakaan tiedä! Ajatukset on ihan sekaisin enkä enää tiedä mikä on oikein, mikä väärin ja parasta kaikille...

Luin ton sun kirjotuksen, ja itkin koko sen ajan. Oikeastaan itkin kun luin koko ketjun läpi.
Ihan kun mun elämästä !! ihan oikeasti !! Ainut vaan että meillä esikoinen kesällä 3v ja kesällä olis tulossa toinen, eli oon raskaana. Mun mies on ihan samanalainen, puhuu ihan samoja juttuja ja päivittäin käskee mun tutkituttaa pääni ja kaikkea..

Mä itken joka päivä.. mikään ei oo kivaa.. Just niinkun sä kirjotit !!

kyllä kannatan minäkin miehen jättämään,älä miehes takia edes harkitse itsemurhaa=(elämä saa paremman suunnan kun saat tehdä omat uudet valinnat lastesi kanssa=)tuollainen mies vaan tappaa elämänilon ja varmasti masentaa sut kunnes et enää osaa vaan lähteä kunnes on liian myöhäistä....

Kun pääset miehestäsi eroon, niin tuo paha olo helpottaa ja jaksat ihan eri tavalla. Mitä enemmän olet tuollaisen ympärillä, sitä pahemmin se sua syö. Älä anna sairaan ihmisen viedä sua mennessään ja vielä pois lapsilta. Vie sinä itsesi ja lapset kauas niin alat olla pian taas SINÄ.

Kuulostaa osin tutulta minullekin. Olet saanut paljon hyviä neuvoja, joten en tuputa samoja ajatuksia lisää. Kerron vain sen, että huono olosi johtuu miehen käytöksestä, ja korjaantuu ajan myötä kun pääset pois hänen vaikutusvallastaan. Silloin jaksat olla se oma itsesi, hyvä ihminen ja ennen kaikkea hyvä äiti.

Irtiotto on todellakin tarpeen, mutta sitä tarvitsevat myös lapsesi. Teidän kolmen pitää lähteä.

Silloin kun mies jäi kiinni pettämisestä (teki sen mun silmien edessä) sanoi mun kuvittelevan kaiken ja että näin vaan harhoja. On monesti sanonu munolevan vaan vainoharhaine sekopää...

[QUOTE="alkup.";23177394]En tiedä! En todellakaan tiedä! Ajatukset on ihan sekaisin enkä enää tiedä mikä on oikein, mikä väärin ja parasta kaikille...[/QUOTE]

Tästä syystä en -anteeksi vaan- pitäisi kovin luotettavana myöskään näkemystäsi "hyvästä" isyydestä. Ota lapset ja lähde, voin luvata että parin kuukauden kuluttua alat tajuta millaisesta helvetistä lapsesi pelastit! Ja kuten joku edelläkin mainitsi, sinusta tulee hyvä ja jaksava äiti kun pääset miehen vaikutusvallasta ja saat oman minuutesi takaisin=) Sitäpaitsi oikein hyvältä äidiltä vaikutat jo muutenkin, miehesi puhuu paskaa.

Paljon rohkeutta ja voimia!

Uusimmat

Yhteistyössä