Mitähän pph antaa 10 kk ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli onko lapsenne saaneet alle vuoden iästä lähtein samaa kuin muut hoidossa olevat lapset? Vai tekeeköhän pph vielä itse soseet vauvalle erikseen? Omani aloittaa ensi kuun alusta pph:lla ja tähän asti syönyt vielä itse tekemiäni soseita ja sormiruokaa. Pitäisikö alkaa totuttamaan jo "perheen ruokaan"?

[QUOTE="mmm";23154746]Ihan tavallista ruokaa vähäsuolaisena sellaisista raaka-aineista, mitä alle vuoden ikäinen saa syödä. Mitään soseita en ole alkanut tehdä edes 9-kuiselle.[/QUOTE]

Samoin!

Mie oon tehny ton ikästen kans niin että ottanu annoksen ennen suolan lisäämistä,eli aika pitkälti on saanu samaa ruokaa kuin muutkin,paitsi sit jos on ollu sellainen ruoka mistä ei oikein voi erotella esim. kinkkukiusaus, niin sit on saanu purkkiruokaa tai esim. edelliseltä päivältä jäänyttä ruokaa (kysynyt tietysti vanhemmilta että onko se heille ok) 10kk ikäinen voi kuitenkin syödä jo lähes kaikkea ja maitoakin ruoassa pikkuhiljaa. Jos on ollu sihtikurkku niin vetäny sauvasekottimella melko sileeks.

Mie oon tehny ton ikästen kans niin että ottanu annoksen ennen suolan lisäämistä,eli aika pitkälti on saanu samaa ruokaa kuin muutkin,paitsi sit jos on ollu sellainen ruoka mistä ei oikein voi erotella esim. kinkkukiusaus, niin sit on saanu purkkiruokaa tai esim. edelliseltä päivältä jäänyttä ruokaa (kysynyt tietysti vanhemmilta että onko se heille ok) 10kk ikäinen voi kuitenkin syödä jo lähes kaikkea ja maitoakin ruoassa pikkuhiljaa. Jos on ollu sihtikurkku niin vetäny sauvasekottimella melko sileeks.

Samoin olen minä tehnyt. Aina tietenkin keskustelen asiasta vanhempien kans..

ei tuon ikäiset päiväkodissakaan mitään soseita enää saa. samaa ruokaa sieltä tulee kaikille, pienille voi hoitajat vähän haarukalla muussata hienommaksi. jos haluat kovin yksilöllistä ruokaa lapsellesi niin ole valmis viemään sille omat eväät hoitoon.

[QUOTE="pph";23154898]Mulla tällä hetkellä 10 kk ikäinen lapsi hoidossa ja teen hänelle omat ruoat. Tämä on vanhempien toive.[/QUOTE]

Ihan uteliaisuuttani kysyn että millaisia ruokia sit hälle teet??

Mä oon syöttäny omilleni pitkälle samaa ruokaa mitä itekki syömme (maustanu vain sen jälkeen ku vauvan annos on otettu). Sit jos on ollu jotai sellaista mitä vauvalle ei voi antaa oon tehny oman ruuan tai antanu purkista.
Aikoineen kun oma 1v meni hoitoon vein hoitajalle pari purkkia sosetta alkuun jos käy niin et vierastaa "oudonmakuisia" ruokia, taisivat jäädä käyttämättä.

Juoko vauva vielä tissimaitoa/korviketta hoitajalle pitää ite viedä korvikkeet, eli alkaisin totuttamaan lasta ainaki hapanmaitotuotteisiin!

Mä oon syöttäny omilleni pitkälle samaa ruokaa mitä itekki syömme (maustanu vain sen jälkeen ku vauvan annos on otettu). Sit jos on ollu jotai sellaista mitä vauvalle ei voi antaa oon tehny oman ruuan tai antanu purkista.
Aikoineen kun oma 1v meni hoitoon vein hoitajalle pari purkkia sosetta alkuun jos käy niin et vierastaa "oudonmakuisia" ruokia, taisivat jäädä käyttämättä.

Juoko vauva vielä tissimaitoa/korviketta hoitajalle pitää ite viedä korvikkeet, eli alkaisin totuttamaan lasta ainaki hapanmaitotuotteisiin!

Meil ainakin hoitajan pitää ostaa korvikkeet.

Yhteistyössä