Päästäisitkö lapsesi leikkimään kotiin jossa perheen isä kuuluu Bandidos moottoripyöräkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
"eve"
Saattaa olla, että en päästäisi. Tiedän yhden tällaisen perheen ja heille on yht'äkkiä tunkenut poliisit sisään ja tehneet kotietsinnän. En haluaisi lapseni olevan tuollaisessa tilanteessa.

"vieras"
Lapseni ovat niin pieniä että minun pitäisi olla myös paikalla, joten en kokisi tuota perheen isän harrastusta mitenkään ongelmaksi. Mahdollisten väkivalta/poliisi iskujen vuoksi en välttämättä haluaisi että lapseni kävisi yksinään tälläisen perheen luona kylässä.

Jaapajaa. Vaikea kysymys siinä mielessä, että jos lapset olisivat esim päiväkodissa tosi hyviä kavereita ja sitten haluaisivat leikkiä myös kotona tms. Tosi vaikea olisi keksiä selitys lapselle, miksei voi leikkiä, kun eihän sitä lasta saa isänsä synneistä rankaista. Kyllä mä luulen, että antaisin leikkiä. Jos muuten perhe ok ja asiat saisi äidin kanssa sovittua.

[QUOTE="vieras";23148444]Lapseni ovat niin pieniä että minun pitäisi olla myös paikalla, joten en kokisi tuota perheen isän harrastusta mitenkään ongelmaksi. Mahdollisten väkivalta/poliisi iskujen vuoksi en välttämättä haluaisi että lapseni kävisi yksinään tälläisen perheen luona kylässä.[/QUOTE]

Jotenkin olen saanut kuvan, että ne iskut sun muut osuvat enimmäkseen niiden harrastustiloihin jne... kai nyt moottorijengiläisetkin omien lastensa turvallisuudesta välittää? Varmasti rakastavat ja suojelevat omiaan ihan kun me muutkin.

Millipidetär
En haluaisi lapseni olevan tekemisissä tälläisen perheen kanssa. Pidän ko. jengiä rikollisjenginä joilla on aseita yms. en halua ottaa mitään riskiä että lapset löytävät aseita ja vahingoittavat toisiaan.

"mä"
En päästäisi sillä kyseisellä järjestöllä on rikollista toimintaa :(
Oma maailamnkuvani on senverran erillainen kuin heudäb että en halua lapselleni edes lähipiiriin sellaista esikuvaa.
Kaveri saa kyllä tulla meille leikkimään :)

---
Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;23148445:
tiedän ettei moinen näy päälleppäin. Kyseletkö kaikilta lapsesi kavereilta kuuluuko isä johonkin moottoripyöräjengiin?
Aika monilla niistä on liivit kuitenkin :) Ainakin naapuritalon miehellä ja monella kaverillaan.

"vieras"
Minä ainakin tiedän suurinpiirtein minkälaista sakkia tässä lähistöllä asuu ja lapsen kavereiden vanhemmat. Kyllä sen jo naamasta näkee, kuka käy 9-17 kravatti kaulassa töissä ja kuka on vähän semmonen renttu pekka.. Ja juu, ei leikkis meidän lapset.

Melko varmasti päästäisin, normaalia elämää nekin kotona elää..

Tuli alotuksesta mieleen heti et joku on kattonu liikaa jenkkisarjoja.. :D Mä tunnen vaikka minkälaista kerholaista ja ihan tavan porukkaa ne normaalioloissa on..

---
Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;23148494:
Jep, mutta oletko sä rehellisesti nähnyt jokaisen lapsesi kaverin isän?
Ja eipä nuokaan kaikissa tilanteissa saa liivejä käyttää..
Olen nähnyt ja tunnen sellaisten perheiden isät joiden luona lapseni käy leikkimässä. Ollaan tekemisissä muutenkin ja voin vannoa, että yksikään heistä ei kuulu mihinkään moottoripyöräkerhoon.

"vieras"
Jotenkin olen saanut kuvan, että ne iskut sun muut osuvat enimmäkseen niiden harrastustiloihin jne... kai nyt moottorijengiläisetkin omien lastensa turvallisuudesta välittää? Varmasti rakastavat ja suojelevat omiaan ihan kun me muutkin.
Poliisit voivat tehdä kotietsintöjä ja jos perheen isä on mukana esim. huumekaupassa niin erilaiset tahot saattavat etsiä häntä myös kotoa. Se että isommat iskut on tehty kerhohuoneille ei tarkoita etteikö se lehdessä lukenut "miestä pahoinpideltiin yksityisasunnossa" liittyisi jonkin mopokerhon toimintaan.

minäpä
Olen nähnyt ja tunnen sellaisten perheiden isät joiden luona lapseni käy leikkimässä. Ollaan tekemisissä muutenkin ja voin vannoa, että yksikään heistä ei kuulu mihinkään moottoripyöräkerhoon.
no hyvä sulle sitten :)
Sillä mun tuntemani ihmiset eivät niitä liivejään kotona pitele :)
Joten jos olet kotona isän tavannut, et ehkä tiedäkkään mimmosia luurankoja sillä kaapissa on.
Ei vaan, onko sun mielestä moottoripyöräjengi yhtä kuin järjestäytynyt rikollisuus??

Yhteistyössä