Laihdutusneuvoja "normaalipainoiselle" ja muuta kaloriasiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuva!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuva!

Vieras
Olen siis 25v. nainen. Tällä hetkellä painoa 58kg ja pituuteni 169cm.
Haluaisin tiputtaa painoni tuohon 52kg.
En ole harrastanut "kunnolla" liikuntaa pariin vuoteen,mitä nyt joskus kävelyllä käynyt..
Alotinkin nyt laihiksen viikko sitten ja olen tehnyt joka pvä tai siis ottanut nyt tavoitteeksi että 6krt viikossa pitkä lenkki n.10km hölkkää ja pikakävelyä..Käyn lenkillä joko aamulla tai illalla riippuen työvuoroista jne. Käyn myös 2 krt viikossa nyt tämän lisäksi jumpalla,spinningissä tms.
Mielestäni silti 2000 kaloria päivässä on ihan hirveä määrä syödä,haluan silti syödä terveellisesti ja monipuolisesti, jos syön esim 1200kcl päivässä niin onko se liian vähän? Esim. tämän pvän ruokani on:
Aamupala: 3näkkileipää juustolla 130kcl
Päivällinen: Kasviskaalilaatikkoa ja reilusti raejuustoa ( en tiedä kalorimäärää)
Lounas: Samaa kaalilaatikkoa ja 2 tomaattia
Välipala: Jogurtti
Iltapala: Valmispuuropussi 130 kcl
Juon myös paljon vettä tietty.

Syön toki monipuolisemmin mutta en mitenkään pysty yhdessä pvässä syömään kaikkea mitä pitäs. Huomenna syön esim kalaa ja salaattia ja pähkinöitä
Ylihuomenna pekonia,marjoja,hedelmiä jne.

Mutta siis onko tässä liian vähän energiaa ja mitä pitäs syödä että ihan oikeasti laihdun:/ Koska liikunnallahan ei kauheesti laihduteta vaan just ruokavaliolla..

mä en oikee ymmärrä miks koitat pudottaa painoa? entä jos kiinteytyisit vaan?
varo ettei menkat lähe pois, ittelläni tuolla painopituussuhteella loppu menkat

No ihan ekaksi tulee mieleen, että eikö sulla ole elämässä tarkoitusta ja sisältöä kun pitää alkaa leikkimään terveydellä ja viilaamaan jotain ihannepainoa alemmaksi? Kerjäätkö sääliä ja huomiota sillä, että ihmiset sitte voivottelee että voi kun sä ole laiha, sun pitäis syödä enemmän, johon sitte voit vastata että et pysty syömään enempää, tai että syöt niin paljon kuin jaksat etkä silti liho?

[QUOTE="vieras";23141443]No ihan ekaksi tulee mieleen, että eikö sulla ole elämässä tarkoitusta ja sisältöä kun pitää alkaa leikkimään terveydellä ja viilaamaan jotain ihannepainoa alemmaksi? Kerjäätkö sääliä ja huomiota sillä, että ihmiset sitte voivottelee että voi kun sä ole laiha, sun pitäis syödä enemmän, johon sitte voit vastata että et pysty syömään enempää, tai että syöt niin paljon kuin jaksat etkä silti liho?[/QUOTE]

En nyt ihan ymmärrä mikä asennevamma sulla on..
Siis tarkotin että 2000kcl on mielestäni hirveä määrä TERVEELLISTÄ ruokaa päivässä. Toki jos vetää pizzaa ja suklaata saa nopeasti tuon täyteen mutta hedelmillä,vihanneksilla ja normikotiruoalla ei saa..Ja vaikka painoni on ihan normaali niin en ole silti mikää laiheliini. Ja kyllä mun elämässä on juurikin sisältöä ja paljon, haluan vaan näyttää hoikemmalta en miltään anorektikolta silti.Siis ja millä tavalla leikin mun terveydellä :0 Justhan kysyin mitä pitäs syödä että ruokavalio olis terveellinen? Onko liikunta ja terveellinen ruoka jotenki vaarallista?

Tällä palstalla ei ymmärrystä heru jos normaalipainoinen haluaa muutaman "esteettisen" kilon laihduttaa. Pitää olla vähintään 100 kiloinen terveysongelmainen, että on syytä laihduttaa :)

Miksi ihmeessä tuon painoinen tahtoo laihduttaa? Ei tajua. Päin vastoin, pari kiloa saa sulle helposti tulla lisää, niin olet naisellisempi. Ei nainen saa olla rasvaton.

[QUOTE="sondersson";23142380]no eiköhän kuule jokainen saa näyttää miltä haluaa. Jos ei tykkää olla kovin muodokas ja naisellinen vaan tykkää itse tikummasta kropasta niin mitä vikaa siinä on?[/QUOTE]

Kyllä silloin jotain outoa on suhteessa omaan sukupuoleen ja omaan itseen, jos nainen ei halua näyttää naiselta. Ja laihuus nyt ei vaan ole naiselle hyväksi.

Itse käytän kalorilaskuria ja esim. tämän päivän syömiset tähän saakka joilla saan jo 1500kcal kasaan:
Aamupala: kaurapuuro, voisilmä,sokeria,maitoa + kahvi
Lounas: 2 ruisleipää tonnikalalla, tomaatti, raejuustoa, maitoa, kahvi
Välipala: rahkaa+turkkilaistajugurttia, banaani&2 ananasrengasta
Päivällinen: 4 omatekemää falafel-pyörykkää, punajuurta, raejuustoa, sokeriherneitä + kahvi

Syöt aivain liian vähän. Kokeile karppausta! Tai lisää ainakin rasvaa niin saat tarpeeksi energiaa, tolla ruokamäärällä kuihdut vaan. Tolla pituudella sun pitäis painaa mielellään vähintään 60. Panosta mielummin lihaskuntoon kuin aerobiseen, niin saat vähän lihasta.

Ainiin, mä liikun huomattavasti vähemmän ja syön n. 3000 kaloria päivässä. Jos haluat lihaksia, tarttet energiaa. Sulle sopis vaikka 3 kertaa viikossa kuntosali/kotilihaskunto + joka päivä tunnin kevyt kävely.

[QUOTE="aloittaja";23141594] Onko liikunta ja terveellinen ruoka jotenki vaarallista?[/QUOTE]

Kyllä ne tällä palstalla on ;) Täällä pitää sanoa että on ylpeä "raskauskiloistaan" ja mieskin tykkää enemmän kun on mistä ottaa kiinni jne...

Normipainossa laihduttaminen on ainakin mulle tosi vaikeeta, ja pitää tiputtaa kalorit tosi alas (tai karpata) että se alkaa näkyä. Painossa pysyttely onkin sitten jo paljon helpompaa, eli tsemppiä!

Yhteistyössä