Syönkö minä muka liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Aamupala: Kupillinen lattea, 1 pala sokeria, Actimel-jugurttijuoma, omena

Päiväruoka: n. 2 dl perunamuusia, 3 lihapullaa, kurkkua, paprikaa ja kirsikkatomaatteja, 2 dl maitoa

Iltapala: 2 dl kreilkkalaista jugurttia, 1 dl mansikoita, 1 tl sokeria, n. 7 cm pala kurkkua ja 1 tomaatti

Syön ehkä vielä pari hapankorppua juuston ja kurkun kanssa, ja jonkun hedelmän.

Lisäksi juon vettä pitkin päivää.

Makeaa syön tosi harvoin, ehkä kerran kuussa.

Syön monipuolisesti kaikkea-lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, kananmunaa, rahkaa, raejuustoa yms., esim. huomenna ajattelin syödä lounassalaatin lisuukkeena purkin raejuustoa. Rahkan syön aina hedelmien tai marjojen kanssa.

Kysyn siksi, että minulle jatkuvasti sanotaan että syön liian vähän. Kuitenkin olen jo toistakymmentä vuotta ollut saman painoinen kuin nyt, ja ihan normaalipainoinen mielestäni olen. ( 170/ 59) Liikuntaa harrastan 2-3 kertaa viikossa, lisäksi pyöräilen työmatkat. ( 3 km suuntaansa)
Hemoglobiini on 140.

Miksi minun siis pitäisi syödä esm. kaksi lämmintä ateriaa päivässä, jos voin hyvin tällä määrällä, ja painonikin pysyy samoissa lukemissa vuosikaudet?

No kolme kertaa päivässä on aika vähän aktiiviselle ihmiselle, mutta jos tosiaan jotain hapankorppua otat vielä välipalaksi, niin hyvältähän tuo kuulostaa näin maallikon silmin.

[QUOTE="vieras";24430007]Pistäpä nuo kalorilaskuriin ja kerro paljonko noista tulee kaloreita.[/QUOTE]

Noin 1700. Mutta en minä noilla laihdu. Sen sijaan jos syön enemmän, lihon. Sen verran tiedän, vaikka olenkin suurimmaksi osaksi ollut tämän kokoinen.

En tiedä mistä se johtuu, ehkä mulla on jotenkin normaalia huonompi aineenvaihdunta tms. Mutta pääasia on se että tällä syömisellä paino ei liiku suuntaan jos toiseen, ja voin hyvin enkä kärsi nälkää. :-)

mä veikkaan että kalorimäärä noilla ruuilla jää vähän päälle tuhanteen mikä on pienempi määrä kuin mitä edes laihduttajille suositellaan. mutta jos ei ole nälkä ja kroppa toimii kunnolla niin kaipa se riittää.

[QUOTE="vieras";24430169]mä veikkaan että kalorimäärä noilla ruuilla jää vähän päälle tuhanteen mikä on pienempi määrä kuin mitä edes laihduttajille suositellaan. mutta jos ei ole nälkä ja kroppa toimii kunnolla niin kaipa se riittää.[/QUOTE]

No miksi minä sain kalorilaskurilla 1700? Ihan rehellisesti kerroin ruuat ja määrät.

Kaipa paras mittari on aina omat olot. Kuulostaa tosi vähältä, koska itsellä esim. tulee heti päänsärkyjä ja huonoa oloa, jos en syö päivässä kahta kertaa kunnolla ja lisäksi aamu+väli+iltapalaa. Mut ehkä myös ruumis tottuu kaikkeen? :) Sun tilanne kuulostaa hyvältä ni jätä sit huomiotta ruokakommentit.

[QUOTE="a p";24430143]Noin 1700. Mutta en minä noilla laihdu. Sen sijaan jos syön enemmän, lihon. Sen verran tiedän, vaikka olenkin suurimmaksi osaksi ollut tämän kokoinen.

En tiedä mistä se johtuu, ehkä mulla on jotenkin normaalia huonompi aineenvaihdunta tms. Mutta pääasia on se että tällä syömisellä paino ei liiku suuntaan jos toiseen, ja voin hyvin enkä kärsi nälkää. :-)[/QUOTE]

No 1700 kaloria kuulostaa ihan normaalilta päivätarpeelta sellaiselle, joka ei tee mitään kovin raskasta työtä. Tarve vaihtelee koon ja kulutuksen mukaan.

Yhteistyössä