Mistä saada raha-apua tähän hätään? :(

  • Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"surullinen"
Olen yh, lapsi 5v.
Minulla on tilillä rahaa 0,28e ja lompakossa 0,70e. Olen koittanut pyytää kavereilta rahaa lainaksi, mutta kukaan ei ole halukas auttamaan.
Lapselleni ei ole enää kuin hamppari ja pari hapankorppua tiistaille asti. :(
Yleensä meillä raha riittää, mutta nyt tuli yllättävä lääkärireissu ja kalliit lääkkeet, mikä söi meidän ruokarahat.
Vinkkejä miten saisin edes vähän rahaan kasaan tämän päivän aikana?
 
Rollolainen
kannattaa myös käydä keräämässä pulloja ja tölkkejä. Mä otan aian kävelyreissulle repun mukaan, usein lödänkin pullon tai pari. tänäänkin löysin yhden täölkin, otin sen mukaan kauppaan. olihan se kuitenkin 15 senttiä rahaa
 
"surullinen"
Kaikilla ei niitä kavereita hirveästi ole!
Vanhemmilta sain vasta lainattua rahaa ja toista kertaa en kehtaa ennen kuin olen entiset saanut maksettua takaisin.
Ja ei, en ole täältä keneltäkään kerjäämässä vaan vinkkejä ottaisin vastaan!
 
wefwfe
[QUOTE="surullinen";23131197]Kaikilla ei niitä kavereita hirveästi ole!
Vanhemmilta sain vasta lainattua rahaa ja toista kertaa en kehtaa ennen kuin olen entiset saanut maksettua takaisin.
Ja ei, en ole täältä keneltäkään kerjäämässä vaan vinkkejä ottaisin vastaan![/QUOTE]

Missä sä asut. Kaupunki. Jos ollaan samassa kaupungissa, mä tuun ostamaan teille ruokaa kun tuut mukaan kauppaan.
 
"jaa"
siis eikö teillä oo kotona mitään perustarpeita? muutakun noi hapankorput ja hampurilainen. luulis että aina on kaapissa vähintään se 1 makaroonipussi. kannattaa aina valmistautua rahallisesti myös yllättäviin lääkärinkuluihin ettei tuollaista pääse tapahtumaan.. ja miksi ystäväsi ei auta sinua jos kerrot heille rehellisesti tilanteenne? tai sitten vahemmat/sukulaiset?
 
"sss"
Sulla on pakko olla kaurahiutaleita, makaroonia, ketsuppia tms. mitä yleensä on. Ja pakastinko on muka tyhjänä?

Sano nyt hyvä ihminen missä asut niin tuon sulle ruokapaketin.
 
[QUOTE="surullinen";23131197]Kaikilla ei niitä kavereita hirveästi ole!
Vanhemmilta sain vasta lainattua rahaa ja toista kertaa en kehtaa ennen kuin olen entiset saanut maksettua takaisin.
Ja ei, en ole täältä keneltäkään kerjäämässä vaan vinkkejä ottaisin vastaan![/QUOTE]

Kyllä mä sun tilanteessa ylpeyteni nielisin ja vanhemmilta lisää lainaa pyytäisin, jos ei kerran kukaan muu lainaa.

Seuraavana tilipäivänä hae kuivakaappi täyteen ruokaa. Ne säilyy ja sieltä saa pitkäksi ajaksi ruokaa, jo sattuu rahat loppumaan.
 
"surullinen"
Kaurahiutaleet ja makaroni loppu, ketsupissa jämät pullon pohjalla.
Tarkoitus onkin tiistaina mennä ostamaan kaapit taas täyteen, mutta nyt vain on käynyt niin että varastot huvennut.
 
"vieras"
eurolla saa esim makaronipussin jolla lapsi elää tämän ja huomisen päivän.
20 euron pikavippi ei kovin kalliiksi tule
kaupasta kysymään saisiko velaksi tiistaille asti
 

Yhteistyössä