Mun miehellä on ollut kivessyöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, kuinka sun mies osas alkaa epäillä tätä? Oliko mitä oireita? Ja kauanko?

Kun mies on valitellut jo pidemmän aikaa että hänen toiseen kivekseen vihloo ja hänen mielestään toinen olisi aavistuksen verran isompi..

[QUOTE="huoh";23130712]En osaa ikinä siihen sanoa mitään kun ottaa puheeksi. Miten te muut olette siihen suhtautuneet?[/QUOTE]

tue ja puhu. Miehellesi on varmasti tärkeää saada purettua asiaa ja puhua siitä. Ole kiinnostunut ja kysy, puhu, vastaa ym..ei ole vaikeaa!

Kivessyöpä on nuorten miesten yleisin syöpä. Ajoissa löydettäessä myös erittäin hyvin paranettavissa.
Uusimmassa akuutissa oli tällä viikolla aiheesta juttua.

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/kivessyopa_nuorten_miesten_yleisin_syopa

No onhan miehellä ollut sairastumisen jälkeen naisia ennenkin minua. En tiedä miksi se on sitten vieläkin semmoinen asia mistä täytyy avautua.

Jotenkin hankala asia.

[QUOTE="vieras";23130722]Hei, kuinka sun mies osas alkaa epäillä tätä? Oliko mitä oireita? Ja kauanko?

Kun mies on valitellut jo pidemmän aikaa että hänen toiseen kivekseen vihloo ja hänen mielestään toinen olisi aavistuksen verran isompi..[/QUOTE]

Pikkuveljellä oli suurentunut kives, jota onneksi kävi näyttämässä lääkärissä. Syynä oli kivessyöpä, kannattaa mennä heti lääkäriin. Ajoissa löydetty kivessyöpä on hyvin parannettavissa.

[QUOTE="vieras";23130754]Pikkuveljellä oli suurentunut kives, jota onneksi kävi näyttämässä lääkärissä. Syynä oli kivessyöpä, kannattaa mennä heti lääkäriin. Ajoissa löydetty kivessyöpä on hyvin parannettavissa.[/QUOTE]

voi ei :(

täytyy patistaa mies lääkäriin!

[QUOTE="huoh";23130749]No onhan miehellä ollut sairastumisen jälkeen naisia ennenkin minua. En tiedä miksi se on sitten vieläkin semmoinen asia mistä täytyy avautua.

Jotenkin hankala asia.[/QUOTE]

Miten se sinulle on hankala asia? Ihme porukkaa. Kuuntele. Kuuntele. Tue tarvittaessa.

[QUOTE="huoh";23130801]No sen takia, etten tiedä mitä oikein pitäisi sanoa. Miehelle se on ilmeisesti joku ongelma, mutta ei se minulle ole.

Joo ei kai kannata sanoa mitään vaan kuuntelee vaan jos on jotain siitä sanottavaa.[/QUOTE]

Oletko sanonut miehellesi, ettei asia ole sinulle ongelma. Oletko kysynyt mikä miestäsi painaa asiaan liittyen? Onko hoidoista kulunut kuinka pitkä aika?

[QUOTE="vieras";23130842]Oletko sanonut miehellesi, ettei asia ole sinulle ongelma. Oletko kysynyt mikä miestäsi painaa asiaan liittyen? Onko hoidoista kulunut kuinka pitkä aika?[/QUOTE]

Aikaa on yli 5v ja miehellä ollut yks ex-vaimokin tässä välissä.

Ei mies osaa sanoa mikä sitä oikein asiassa stressaa. Ehkä se kävi jotenkin miehisen itsetunnon päälle eikä pääse siitä ikinä yli.

Olen sanonut, ettei sillä ole mulle mitään väliä.

[QUOTE="huoh";23130862]Aikaa on yli 5v ja miehellä ollut yks ex-vaimokin tässä välissä.

Ei mies osaa sanoa mikä sitä oikein asiassa stressaa. Ehkä se kävi jotenkin miehisen itsetunnon päälle eikä pääse siitä ikinä yli.

Olen sanonut, ettei sillä ole mulle mitään väliä.[/QUOTE]

Melkoisen levoton tapaus tuo sinun miehesi on. :)

[QUOTE="huoh";23130862]Aikaa on yli 5v ja miehellä ollut yks ex-vaimokin tässä välissä.

Vakava sairastuminen on aina rankka prosessi, lisästressiä tulee jos siihen vielä liittyy parisuhteen kariutuminen.

Täällä voi kysyä neuvoja ilmaiseksi..
Syöpäyhteys-neuvontapalvelu - Syöpäjärjestöt

Vakava sairastuminen on usein kriisin paikka, lisästressiä aiheuttaa jos parisuhde kariutuu sairastumiseen.

Etusivu - Syöpäjärjestöt löytyy ilmaista puhelinneuvontaa

Puhelinneuvonta
puhelinnumero: 0800 19414
Päivystys maanantaisin klo 10-14 ja 16-18 sekä tiistaista perjantaihin klo 10-14.

onko mieheltä leikattu toinen/molemmat kivekset pois?
kannattaa vaan kuunnella ja kertoa että se ei vaikuta mihinkään, varmaan miehes voi pelätä uusiutumista, sitä että on jotenkin "vajaa" jos toinen/molemmat puuttuu.. etenkin jos esim ex vaimo on joskus eron aikana niin sanonut.
mies saattaa siis yksinkertaisesti pelätä että pidät häntä vähemmän miehenä asian takia ja tietysti saattaa olla pelko siitä et menettää myös toisen kiveksen (jos siis vain toinen on poistettu)

[QUOTE="Neith";23130941]onko mieheltä leikattu toinen/molemmat kivekset pois?
kannattaa vaan kuunnella ja kertoa että se ei vaikuta mihinkään, varmaan miehes voi pelätä uusiutumista, sitä että on jotenkin "vajaa" jos toinen/molemmat puuttuu.. etenkin jos esim ex vaimo on joskus eron aikana niin sanonut.
mies saattaa siis yksinkertaisesti pelätä että pidät häntä vähemmän miehenä asian takia ja tietysti saattaa olla pelko siitä et menettää myös toisen kiveksen (jos siis vain toinen on poistettu)[/QUOTE]

Toinen leikattu.

Ei siinä mitään tuollaista ole. Jotenkin sillä on varmaan jäänyt se sairaus päähän pyörimään. Vähän kuin joillekin masentuneisuus on osa identiteettiä. Niin tolle miehelle se on syöpä. Eikä se oo kauheen terveellistä.

[QUOTE="huoh";23130951]Toinen leikattu.

Ei siinä mitään tuollaista ole. Jotenkin sillä on varmaan jäänyt se sairaus päähän pyörimään. Vähän kuin joillekin masentuneisuus on osa identiteettiä. Niin tolle miehelle se on syöpä. Eikä se oo kauheen terveellistä.[/QUOTE]

ok, se vaan on nimittäin aika yleistä että mies kokee olevansa vähemmän mies ja pelkää että myös muut ajattelevat niin. ja se pelottaa että toinenkin viedään ja sitten on melkein "nainen"
ei nuo ole järjellä selitettävissä olevia pelkoja mutta miehille ne on vain aika isoja juttuja

[QUOTE="Neith";23131051]ok, se vaan on nimittäin aika yleistä että mies kokee olevansa vähemmän mies ja pelkää että myös muut ajattelevat niin. ja se pelottaa että toinenkin viedään ja sitten on melkein "nainen"
ei nuo ole järjellä selitettävissä olevia pelkoja mutta miehille ne on vain aika isoja juttuja[/QUOTE]

Miten kauan teillä aikaa on asiasta? Ja montako naista miehellä on ollut jutun jälkeen?

Toi mun mies on jo 3-kymppinen eikä mikään poju enää. Enemmän sillä se syöpä on mielessä kuin kiveksensä.

[QUOTE="huoh";23131246]Miten kauan teillä aikaa on asiasta? Ja montako naista miehellä on ollut jutun jälkeen?

Toi mun mies on jo 3-kymppinen eikä mikään poju enää. Enemmän sillä se syöpä on mielessä kuin kiveksensä.[/QUOTE]

liki 30v on munkin mies, ja naisia on ollu muutamia, aikaa on kulunut n.6v
itse se syöpä saattaa pelottaa siinä mielessä kun se leviää seuraavaksi mahaan jos se uusiutuu (siis näin miehelle on kerrottu, eli ei todennäköisesti uusiudu toisessa kiveksessä vaan iskee suoraan vatsan alueelle joka on sitten yleensä todella huono homma)
ja juuri noita ajtuksia on ollut, eli onko vähemmän mies, tappaa itsensä mieluummin jos toinenkin kives pitää leikata kun ei ole sitten enää mies ollenkaan jne

[QUOTE="Neith";23131319]liki 30v on munkin mies, ja naisia on ollu muutamia, aikaa on kulunut n.6v
itse se syöpä saattaa pelottaa siinä mielessä kun se leviää seuraavaksi mahaan jos se uusiutuu (siis näin miehelle on kerrottu, eli ei todennäköisesti uusiudu toisessa kiveksessä vaan iskee suoraan vatsan alueelle joka on sitten yleensä todella huono homma)
ja juuri noita ajtuksia on ollut, eli onko vähemmän mies, tappaa itsensä mieluummin jos toinenkin kives pitää leikata kun ei ole sitten enää mies ollenkaan jne[/QUOTE]

Siun miehellä taitaa sit olla vielki enemmän ongelmia asian kanssa kuin miulla:(.

Käykö sun miehes vielä kontrolleissa? Ennen se oli 5v, mutta nykyään 10v. Tai riippuu lääkäristä.

Ei siinä mitään vaikka molemmat kivekset leikattaisiin pois. Sit täytyy vaan piikittää testosteronia eikä tietty voi saada lapsia.

Yhteistyössä