Eiliset Satuhäät.. Siinä annettiin kasvot elämäntapaköyhyydelle.

"hmmm"
Että on tavattu Kontulassa ja sinne jäädäänkin...sitäkö ajat takaa?

Kovasti olivat nuoria. Kamalinta kun morsian kiskoo röökiä häätamineissaan. Lähiöpopulaa.
No veikkaisin, että ei tuo pariskunta kyllä ikinä tule kovin kauas kontulasta pääsemään.
Sääliksi kävi se tyttö, mutta en jos lähtökohdat elämälle on mitä on, niin kai sillä jopa vielä huonomminkin olisi voinut mennä. Kundi oli kyllä harvinaisen oksettava... jopa kontulalaiseksi.

---
[QUOTE="hmmm";23119284]No veikkaisin, että ei tuo pariskunta kyllä ikinä tule kovin kauas kontulasta pääsemään.
[/QUOTE]

Joo, Kontulastahan ei ole pitkä matka Porvooseen. Olet oikeassa.

"sipsi"
Minulle tuli eilisestö jaksosta lähinnä surullinen olo. Morsian vaikutti hätääntyneeltä lapselta, joka tarttuu ensimmäiseen oljenkorteen saadakseen elämäänsä turvallisuutta ja pysyvyyttä. Eikös tuo tuumannutkin jossain kohtaa, että "kaikki muut on jättäneet, toivottavasti toi ei jätä". Siltä tuo nopea etenemistahtikin kuulostaa, kiire ja hätä sitoutua, varsinkin jos pojun sopertaessa kännissä haluavansa naimisiin varaa tytsy samantien seuraavana päivänä kirkon... Olivat tavanneet marraskuussa ja häitä vietettiin kesäkuun alussa, eli ohjelman kertojaäänen toteamus "vajaan vuoden tuntemisesta" oli aika kaunisteltu.
Täsmälleen tällainen olo minullekin tuli jaksoa katsoessa :( Toivottavasti nuoren parin onni kestää...

En mä oikein ymmärrä nuorta ihmistä, jota ei kiinnosta työnteko, ei opiskelu, ja joka ei vie loppuun kunnialla jotain minkä on aloittanut.

Lisäksi omasta lähipiiristäni olen huomannut sellaisen kaavan, että huostaanotetut ja/tai turvattomissa oloissa kasvaneet tytöt menevät nuorena pikapikaa naimisiin ja saavat lapsia nuorena, eikä siinä yleensä käy ihan kivasti. Toivottavasti tällä parilla menisi kuitenkin hyvin.

Anteeksi nyt kun rikon sun kaavan. Minä, lapsena huostaanotettu, olen elänyt monipuolisen ja henkisesti rikkaan elämän, tehden töitä yötäpäivää monellakin eri alalla.
Sinä sentään osaat jostain sielujesi syövereistä kaivaa lauseen :" Toivottavasti tällä parilla menisi kuitenkin hyvin. " Siitä sinulle ihan kukkasia :flower:.

Mutta tämä Kotona kirves kädessä, sääliksi häntä käy. Toivottavasti vaikka materia tuo hänen elämäänsä täytettä. Sydän kun on ainakin täysin tyhjä.
Olisi kauheinta painajaista huomata joku kaunis aamu olevansa ap.

Älä ihmettele
En ohjelmaa katsonut, mutta todellakin on omituista, jos lapseton, terve aikuinen on kotona eikä opiskele tai käy töissä (ei edes halua käydä).
Minusta ei ole htään outoa tuollaisen lapsuuden jälkeen mitä tttö oli elänt. mmärrätkö että tuollainen voi oikeasti viedä terveden koko loppuelämäksi, traumoineen ja muine masennuksineen!!

Anteeksi nyt kun rikon sun kaavan. Minä, lapsena huostaanotettu, olen elänyt monipuolisen ja henkisesti rikkaan elämän, tehden töitä yötäpäivää monellakin eri alalla.
Sinä sentään osaat jostain sielujesi syövereistä kaivaa lauseen :" Toivottavasti tällä parilla menisi kuitenkin hyvin. " Siitä sinulle ihan kukkasia :flower:.
Kerroin omasta tuttavapiiristäni - en sinusta tai kaikista muista, jotka on otettu huostaan tai jotka ovat eläneet ns. huonossa perheessä turvattoman lapsuuden ja nuoruuden.

Eikä kyllä ollut työssäkäynnistäkään heidän kohdallaan kyse, vaan siitä, että mentiin tosi nuorena naimisiin tai perustettiin tosi nuorena perhe, kun haluttiin saada jotain ihan omaa, eli mies ja lapsi. Aika pian unelmamies olikin kusipäinen ex joka aiheuttaa vaivaa varmaan hautaan asti.

Nyt ollaan yli kolmekymppisiä, ja heilläkin elämä mallillaan, mutta ne teinivuosien liitot eivät onnistuneet. Yhdelläkään. Ja lapsuuden kokemukset, omasta perheestä saatu malli tai sen mallin puuttuminen, näkyy kyllä tietyillä tavoilla heissä yhä. Tottakai se näkyy.

En mä oikein ymmärrä nuorta ihmistä, jota ei kiinnosta työnteko, ei opiskelu, ja joka ei vie loppuun kunnialla jotain minkä on aloittanut.

Lisäksi omasta lähipiiristäni olen huomannut sellaisen kaavan, että huostaanotetut ja/tai turvattomissa oloissa kasvaneet tytöt menevät nuorena pikapikaa naimisiin ja saavat lapsia nuorena, eikä siinä yleensä käy ihan kivasti. Toivottavasti tällä parilla menisi kuitenkin hyvin.
No näin se ikävä kyllä usein tuppaa menemään.
Ja se nyt ei ole mikään syy juntille käytökselle että ollaan nuoria. Mutta kun heidän perheitään katsoi ja kuunteli niin.. no, eipä juuri muuta voinut odottaakaan.

Mutta tämä Kotona kirves kädessä, sääliksi häntä käy. Toivottavasti vaikka materia tuo hänen elämäänsä täytettä. Sydän kun on ainakin täysin tyhjä.
Olisi kauheinta painajaista huomata joku kaunis aamu olevansa ap.
:D
Pakko oli virnuilla ihan "ääneen", niin paljon jaksoi taas tämä(kin) aloitus ihmetyttää..

Todellako on vaikea ymmärtää että ihmisiä tulee monenlaisista olosuhteista ja aukkoja elämässä (tai vaikka sitten sitä aukottomuutta) paikkaillaan mitä mielenkiintoisimmilla tavoilla. Yksi tekee hulluna töitä, toinen menee nuorena naimisiin ja haalii ympärilleen perheen jota ei ole koskaan ollut tai joka on ollut syystä tai toisesta kylmä ja tunteeton. Entäs sitten? Loukkaako se arvostelijoita jotenkin henkilökohtaisesti ettei kaikki mene saman kaavan mukaan?

Eipä olisi tälläkään palstalla paljoa elämää jos ei päivittäin 20 aloitusta voisi päivitellä sitä miten naapurin eukko tai joku ukkeli kaupassa tai kersa leikkipuistossa tai vaikka sitten pari satuhäissä ole jotenkin outo ja omituinen ja tee asioita ja elä elämäänsä jonkun mielestä väärin :D

"hello"
onpa tuomitsevaa porukkaa täällä. ei rakentavaa vaan haahkamaista ja rumaa. otapa oma risu silmästäsi pois. kaikkia ei ole veistetty yhdestä muotista. missä on ihmisarvon kunnioittaminen ja lähimmäisen rakkaus?

sgxcvvx
Musta ne oli todella söpö pari. On todellakin kumman kapeanäköistä porukkaa täällä, ettekö ees tajua että tossa aina nimenomaan halutaan saada noi parit näyttämään mahdollisimman erikoisilta jotta ihmiset vois paheksua ja tehdä näitä keskusteluja.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eihän kun;23119832:
Siis mun käsittääkseni pari itse valitsee aina ohjelman kaikki biisit? Ainakin aiemmilla tuotantokausilla on mennyt niin.

En oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa kun kuuntelin tän parin biisejä, sori vaan...
joo, ukkometso jne.. :D

niiiiiin junttia..

"Mina"
[QUOTE="vieras";23119842]joo, ukkometso jne.. :D

niiiiiin junttia..[/QUOTE]

Ohjelmassa soi välillä myös Tuomo Prättälää ja pariskunta ei näyttäny miltään Tuomo faneilta.. Eli tuskin on valinneet ohjelmaan biisit ite, tai sitten niillä on tosi hyvä maku, kun Tuomo on niin ihqu.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eihän kun;23119832:
Siis mun käsittääkseni pari itse valitsee aina ohjelman kaikki biisit? Ainakin aiemmilla tuotantokausilla on mennyt niin.

En oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa kun kuuntelin tän parin biisejä, sori vaan...
:O Oikeesti. No Ukkometso ainakin miellytti, lauloi sitä häissään niin tunteella..

Yhteistyössä