Stressipisteet: Paljonko saatte ja mitkä ovat fiilikset?

"vieras"
38, olen kyl varmasti stressaantuneempi koska väännän nyt gradua ja puuttuvat opinnotkin pitäis saada kasaan kahdessa kuukaudessa. Jippii. Ja 10 min päästä lähtee bussi arskistolle ja istun edelleen koneella.

62 tais tulla. Joulu ja avioliitto..
En ole tän kans samaa mieltä, koska tuolla on esim. avioero aika tavalla stressaavana tekijänä ja silloin ku erosin niin stressi oli kaukana, helpotusta se oli ja koko se seuraava vuosi oli parempi kuin yksään pitkään aikaan..

"puhkarhu"
Niin ja jännä juttu, että työelämään paluu, uuden työn aloitus, keskenmeno esimerkiksi eivät tuon mukaan ressaisi mitenkään... :D

Ihan hyvä, kun ilman noitakin 100 pistettä ylittyy vuosi toisensa jälkeen...

62 tais tulla. Joulu ja avioliitto..
En ole tän kans samaa mieltä, koska tuolla on esim. avioero aika tavalla stressaavana tekijänä ja silloin ku erosin niin stressi oli kaukana, helpotusta se oli ja koko se seuraava vuosi oli parempi kuin yksään pitkään aikaan..
Ihmiset ovat toki erilaisia. Mutta kyllä mä otin eroni (eikä ollut edes avioero) raskaasti ja sitä edeltävä aika oli tosi rankkaa.

Tuon joulunkin tosiaan panin listalla merkille, ja sitten vielä kumaliitivisuus vuoden jaksolla, niin jokaisellehan tulee tuon mukaan jo pakostakin se 12 pohjalle, pelkästään siis joulunkin vuoksi. Ja jos joulu on listoilla, niin pakostahan sitää pitää vappu ja juhannuskin huomoida jnpp. Äkkiä pisteitä ropisee.

Tuossahan oli vain jotain - vähän niinkuin vihelletty alkua. Elämässä pitää osata soveltaa. Lähes juttu kuin juttu oli tuolla listalla rankattu n. 30 pointsin arvoon. Mutta vastaavankaltaisia juttuva on niin paljon muitakin. Tuossa oli kovin vaatimaton kirjo ihmiselosta, joten kun ajatuksella ihmiseloa tarkatselee, niin normielo on vähän niin kuin yleenäskkin maanteillä: 80...100 lasissa.

Nyt nyt mulla menee jotain 130:a joten heitin sen, mutta sen verran voin joustaa, että joku 80...100 tosiaan on normimenoa. Siitä jos kovasti hellittää, niin alkaisi kyllä huolestuttaa: Lopun alkua.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
En tehnyt testiä, mutta halusin vain sanoa, että olet palstan empaattisimpia ja rehellisimpiä ihmisiä ap. Uskallatko olla oma itsesi ja kertoa rehellisesti ongelmistasi. Kun valmistut ammattiisi, niin hienoa, että joku kaupunki saa tosi pätevän työntekijän.

"Kenguru"
Mulle tuli myös vaan toi joulu. Taidan olla liian väsynyt ajattelemaan, mutta keksin itse heti monen monta muutakin stressin aiheuttajaa...En siis mielestäni kuitenkaan elä ihan noin sterssivapaata elämää.

.
[QUOTE="vieras";23102660]En tehnyt testiä, mutta halusin vain sanoa, että olet palstan empaattisimpia ja rehellisimpiä ihmisiä ap. Uskallatko olla oma itsesi ja kertoa rehellisesti ongelmistasi. Kun valmistut ammattiisi, niin hienoa, että joku kaupunki saa tosi pätevän työntekijän.[/QUOTE]

ketä tarkoitit?

"Anne"
291pistettä sain. Fiilikset mistä? Testi oli ihan humpuukia, "jos vuoden jakson aikana stressipisteitä kertyy yli sata, on oma mielenterveys ainakin jossain määrin horjumassa"..höpöhöpö ainakin minun kohdalla.
Tunnen oloni rennoksi ja onnelliseksi ja olen tyytyväinen elämääni. Koti- ja rakkausasiat kunnossa, lapsi ja minä terveitä, rahaa ei ole paljon mutta sitä tulee säännöllisesti ja menot voi suunnitella suunnilleen.

[QUOTE="vieras";23102660]En tehnyt testiä, mutta halusin vain sanoa, että olet palstan empaattisimpia ja rehellisimpiä ihmisiä ap. Uskallatko olla oma itsesi ja kertoa rehellisesti ongelmistasi. Kun valmistut ammattiisi, niin hienoa, että joku kaupunki saa tosi pätevän työntekijän.[/QUOTE]

Kiitos. Tästä tuli hyvä mieli.

[QUOTE="Anne";23102737]291pistettä sain. Fiilikset mistä? Testi oli ihan humpuukia, "jos vuoden jakson aikana stressipisteitä kertyy yli sata, on oma mielenterveys ainakin jossain määrin horjumassa"..höpöhöpö ainakin minun kohdalla.
Tunnen oloni rennoksi ja onnelliseksi ja olen tyytyväinen elämääni. Koti- ja rakkausasiat kunnossa, lapsi ja minä terveitä, rahaa ei ole paljon mutta sitä tulee säännöllisesti ja menot voi suunnitella suunnilleen.[/QUOTE]

:O Taidat olla niitä superihmisiä, joita joskus elämä vastaan heittää ja joita voi vain ihailla.

"vieras"
245 ja noilla menty kauan aikaa. Ja ei tule varmaan yllätyksenä että olen ollut viimeisen vuoden aikana kahteen otteeseen psykiatrisella osastolla hoidettavana. Nyt kyllä olo kaikin puolin hyvä :)

------
En nyt jaksanut rueta laskemaan noita pisteitä, mutta joskus olen saanut samantapaisesta stressitestistä reippaasti yli 300 pistettä (siinä testissä oli kylläkin listattuna enemmän noita stressiä aiheuttavia asioita). Muutaman kuukauden aikana päättyi pitkä parisuhde, loppui työt, alkoi uusi työ täysin uudella alalla, tuli muutto, alkoi uusi parisuhde jne. Oli melkoista haipakkaa se aika, mutta en tuntenut olevani stressaantunut, nuo muutokset olivat pelkästään positiivisia.

Yhteistyössä