Mies tuhoaa itsetuntoni!Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "enni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="enni";23095024]Mä vaan pelkään et et nauraa mut sieltä ulos kun mies on käynyt siellä jo kerran yksinään..[/QUOTE]

Enni, älä tuota pelkää, ne on nähneet tuollaisia tapauksia niin paljon että et todellakaan ole ensimmäinen. Kerrot vain totuudenmukaisesti tilanteen, ja ne kuuntelevat kyllä sua siinä missä sun miestäsi. Kyllä ne tietävät ettei kukaan huvikseen ota mihinkään kriisikeskukseen yhteyttä, vaan silloin on oikeasti hätä. Jos joku vähättelee sun tilannetta, vaadi heti tavata toinen henkilö / keskuksen esimies. En kyllä usko että ammattilaiset koskaan vähättelisivät toisen hätää. Rohkeasti vaan, älä jätä mitään kertomatta. Ota vaikka printti tästä keskustelusta mukaan, tai kirjoita kirjeeksi kaikki mitä haluaisit siellä kertoa (siltä varalta että sua esim itkettää niin kovasti että et saakaan kerrotuksi mitä mielessä on).

[QUOTE="hauvau";23095152]Enni, älä tuota pelkää, ne on nähneet tuollaisia tapauksia niin paljon että et todellakaan ole ensimmäinen. Kerrot vain totuudenmukaisesti tilanteen, ja ne kuuntelevat kyllä sua siinä missä sun miestäsi. Kyllä ne tietävät ettei kukaan huvikseen ota mihinkään kriisikeskukseen yhteyttä, vaan silloin on oikeasti hätä. Jos joku vähättelee sun tilannetta, vaadi heti tavata toinen henkilö / keskuksen esimies. En kyllä usko että ammattilaiset koskaan vähättelisivät toisen hätää. Rohkeasti vaan, älä jätä mitään kertomatta. Ota vaikka printti tästä keskustelusta mukaan, tai kirjoita kirjeeksi kaikki mitä haluaisit siellä kertoa (siltä varalta että sua esim itkettää niin kovasti että et saakaan kerrotuksi mitä mielessä on).[/QUOTE]

Enni,mie tekisin just niin kui " hauhau" tuossa sanoo,älä pelkää.Tee itsesi ja lapsesi takia! :hug:
Kuulostaa todellakin narsistityypiltä.

Viimeksi muokattu:
Enni,mie tekisin just niin kui " hauhau" tuossa sanoo,älä pelkää.Tee itsesi ja lapsesi takia! :hug:
Miehesi on hyvin sairas mieleltään,kuulostaa todellakin narsistityypiltä ja saa ehkä jopa nautintoa sinun satuttamisesta ja kuristamista.Olette hengenvaarassa,sinä ja lapsesi!

Ei siis meillä ole väkivaltaa.Ainakaan fyysistä.Henkisestä puolesta ei sit kyl hyvää sanottavaa.

[QUOTE="enni";23095231]Ei siis meillä ole väkivaltaa.Ainakaan fyysistä.Henkisestä puolesta ei sit kyl hyvää sanottavaa.[/QUOTE]
Anteeksi,tuo väkivalta kuului toiseen ketjuun,korjasinkin äskeisen viestin oikein.Mutta niin tekisin kyllä kuten " hauhau" esitti. :hug:

Ihan vaan vielä siitä lähtemisestä tästä suhteesta.Mies on sanonut etteitiedä voiko elää ilman meitä ja pelkää että tekee itselleen jotain.En myöskään halua jäädä kahdestaan lapsen kanssa tähän asuntoon tai paikkakunnalle.Eikä minulla ole paikkaa johon voisin lähteä lapsen kanssa.

henkinen väkivalta jättää yhtä pahat arvet kuin fyysinenkin, usein jopa pahemmat ja syvemmälle menevät. Se on ihan yhtä vakava tilanne, kun yleensä se pääsee jatkumaan paljon pidempään kuin fyysinen väkivalta, etenkin jos tilanne näyttää ulkopuolisille täydelliseltä avioliitolta, eikä uhri uskalla puhua todellisesta tilanteesta ulkopuolisille.

[QUOTE="enni";23095291]Ihan vaan vielä siitä lähtemisestä tästä suhteesta.Mies on sanonut etteitiedä voiko elää ilman meitä ja pelkää että tekee itselleen jotain.En myöskään halua jäädä kahdestaan lapsen kanssa tähän asuntoon tai paikkakunnalle.Eikä minulla ole paikkaa johon voisin lähteä lapsen kanssa.[/QUOTE]

sinun velvollisuutesi on huolehtia omasta elämästäsi (ja lapsesi), ethän sinäkään voi elää noin. Sinähän tuossa olet paljon pahemmassa pulassa kuin miehesi! Aikuinen mies kyllä pärjää, ja on itse vastuussa tekemisistään. Hän on varmasti kova manipuloimaan ja tekee kaikkensa ettet lähtisi, mutta jos hän ei muutu, ei sinulla ole paljon vaihtoehtoja. Joko jatkat elämää toisen tallaamana tai lähdet ja aloitat uuden, paremman elämän.

kriisikeskuksessa kyllä autetaan uuden elämän alkuun, sitten kun olet siihen henkisesti valmis. Tai ensi- ja turvakotien liiton kautta saat myös apua. Kyse on vain käytännön järjestelyistä. Etenkin jos olet työelämässä, sinulla on erinomaiset mahdollisuudet päästä jaloillesi lapsen kanssa uudella paikkakunnalla, uudessa kodissa.

[QUOTE="hauvau";23095304]henkinen väkivalta jättää yhtä pahat arvet kuin fyysinenkin, usein jopa pahemmat ja syvemmälle menevät. Se on ihan yhtä vakava tilanne, kun yleensä se pääsee jatkumaan paljon pidempään kuin fyysinen väkivalta, etenkin jos tilanne näyttää ulkopuolisille täydelliseltä avioliitolta, eikä uhri uskalla puhua todellisesta tilanteesta ulkopuolisille.[/QUOTE]

Totta.Kyllä on alkanut tuntumaan siltä että lyöntikin olisi helpompi kestää.Tosiaan suhteemme vaikuttaa täydelliseltä mutta ei todellakaan ole.Siksi vaikeaa puhua kun omat läheisenikin vähättelevät ja kannustavat vielä yrittämään,aina uudestaan ja uudestaan.

[QUOTE="hauvau";23095347]sinun velvollisuutesi on huolehtia omasta elämästäsi (ja lapsesi), ethän sinäkään voi elää noin. Sinähän tuossa olet paljon pahemmassa pulassa kuin miehesi! Aikuinen mies kyllä pärjää, ja on itse vastuussa tekemisistään. Hän on varmasti kova manipuloimaan ja tekee kaikkensa ettet lähtisi, mutta jos hän ei muutu, ei sinulla ole paljon vaihtoehtoja. Joko jatkat elämää toisen tallaamana tai lähdet ja aloitat uuden, paremman elämän.

kriisikeskuksessa kyllä autetaan uuden elämän alkuun, sitten kun olet siihen henkisesti valmis. Tai ensi- ja turvakotien liiton kautta saat myös apua. Kyse on vain käytännön järjestelyistä. Etenkin jos olet työelämässä, sinulla on erinomaiset mahdollisuudet päästä jaloillesi lapsen kanssa uudella paikkakunnalla, uudessa kodissa.[/QUOTE]

Tämä kriisikeskus on juuri ensi-ja turvakodin.Olen nyt palaamassa työelämään kun mies kotona.Lasta en hoitoon vielä laittaisi.

Mies sanoi että parempi erota.Kiusaa taas ja vääntää kaiken mun syyks.Ei kuulemma jaksa nyt panostaa parisuhteeseen.huh hei!Ja silti pitäis täs elää vielä kuukausia ennen ku pääsen konkreettisesti pois.herranjumala mä en enää jaksais..

Hyvä jos eroatte,yritä jaksaa viellä sen aikaa,että pääset pois.:hug:
Älä vaan usko miestäsi,että kaikki on sun syytä.Kun pääset pois miehes luota,itsetuntosi alkaa parantua ,kun mies ei oo enää vähättelemäs ja kiusaamas.Toivottavasti saat elämäsi kuntoon. :)

Tuosta ettet uskalla lähteä, koska mies uhkaa mennä juomaan tai muuta. No. Elin monta vuotta epätyydyttävässä parisuhteessa. Mietin välillä eroa, mutta en sitten saanut erottua. Mies aina vetosi, että meidän täytyy olla yhdessä koska rakastamme toisiamme ja koska hänelle kävisi huonosti jos eroaisimme. Mutta kuinkas kävikään... Joitain vuosia myöhemmin mies lähti toisen naisen matkaan. Ja unohti kertoa mulle. Arvaa onko jälkeenpäin ollut pari kertaa sellanen olo, että enpä olis aikanaan kuunnellut sen vakuutteluja vaan ihan itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja väsähtänyt parisuhteeseen;23094607:
Voimia! Aivan kun olisin itse kirjoittanut tuon tekstin. Aivan samanlainen mies mulla+ että haukkuu mua kokoajan. Aloitin äskön ketjun "mistä tietää koska pitää erota"

Olisitte kuulleet mikä huuto meillä oli äsken yhdestä laskusta, tuli kaikki kiroomiset mun niskaan. Kiva kun lapset kuuntelee.

Yhteistyössä