Mies tuhoaa itsetuntoni!Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "enni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Munkin mies on vienyt itsetuntoni. Ulkonäöstä ei sano pahaa, mutta ei ikinä sano mitään hyvääkään. Jos sille sanon kuinka rumaksi itseni tunnen niin silloin sanoo "no oothan sä nätti" mutta muu käytös saa tuntemaan toisin. Olen helposti maahan poljettava. En vain jaksa nousta enää. Jossain kohtaa voi olla että ratkean. Eroamaan en jaksa alkaa enää.

Munkin mies on vienyt itsetuntoni. Ulkonäöstä ei sano pahaa, mutta ei ikinä sano mitään hyvääkään. Jos sille sanon kuinka rumaksi itseni tunnen niin silloin sanoo "no oothan sä nätti" mutta muu käytös saa tuntemaan toisin. Olen helposti maahan poljettava. En vain jaksa nousta enää. Jossain kohtaa voi olla että ratkean. Eroamaan en jaksa alkaa enää.

Tutulta kuullostaa.Paitsi etten saa edes tuollaista kohteliaisuutta.

Aina on näitä kommentteja.. Mä en usko että kukaan esim. 1 kk seurustelun jälkeen jatkaisi suhdetta jos nämä piirteet tulisi jo siinä vaiheessa esille. Mun mielestä ihan turhaa edes kysyä onko aina ollut näin!

Kyllä niitä valitettavasti on. Jotenkin kummasti ne pitävät otteessaan (ihan samoin kuin pitempään suhteessa olleita). Naiset ovat aina joko heikolla itsetunnolla varustettuja ja siksi helposti manipuloitavissa tai sen verran nuoria ja naiiveja, että uskovat muutokseen. Itse olen huonosti kohtelevasta miehestä eronnut, joten en ymmärrä kuinka joku haluaa jäädä tuollaiseen suhteeseen.

Kyllä niitä valitettavasti on. Jotenkin kummasti ne pitävät otteessaan (ihan samoin kuin pitempään suhteessa olleita). Naiset ovat aina joko heikolla itsetunnolla varustettuja ja siksi helposti manipuloitavissa tai sen verran nuoria ja naiiveja, että uskovat muutokseen. Itse olen huonosti kohtelevasta miehestä eronnut, joten en ymmärrä kuinka joku haluaa jäädä tuollaiseen suhteeseen.

Mies ei siis aina ole ole ollut tälläinen.Mutta syitä on monia jäädä.

Mies tuhoaa sun itsetunnon täysin,ei mies varmasti muuta käyttäytymistään ajankaan kanssa,voisit
tietysti yrittää sanoo,että lähdet jos käytös ei muutu.Mies kuulostaa kyllä narsistityypiltä.
Miksi jäisit tuolaisen miehen luo joka vähättelee sinua,ei koskaan kehu tai helli,syyttää sua,riitelee,tuhoaa sinut? Minä en voisi sietää mieheltä itsetunnon viemistä.Sinä olet hyvä omana itsenäsi,joku välittää sinusta,mutta miehes se ei ainakaan ole!:|

kuulostaa narsistin käytökseltä tuollainen toisen tallaaminen, ja se ettei näe itsessään vikaa ollenkaan. Ja etenkin se että miehesi saa ulospäin kulissit näyttämään hyvältä ja parisuhteen todellisuus on kuitenkin yhtä helvettiä. Sellaista on aika mahdoton toisen muuttaa. Lue esim kirja Sata tapaa tappaa sielu. Tai käy http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/

On oikeasti niin helppoa sanoa toiselle, että eroa ja lähde äläkä siedä tuollaista kohtelua. En minä ainakaan ole niin vahva että voisin lähteä noin vain. On helpompi jäädä, kun tosiaan syitäkin on jäämiseen. Ehkä en ole niin vahva luonne mitä ne jotka ovat uskaltaneet lähteä.

enni, muista että miehesi on aikuinen ihminen ja ei ole sinun vastuullasi mitä hän tekee itselleen sitten jos lähdet. Jokaisella on oikeus erota jos ei ole hyvä olla suhteessa. Sulla on vain yksi elämä, älä anna sen mennä hukkaan väärän ihmisen kanssa.

vielä, narsisti ei kykene tuntemaan empatiaa, joten hänelle on aivan turha yrittää selittää miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Emotionaalisella tasolla hän suhtautuu ihmisiin kuin tavaroihin, sama kun normaali ihminen yrittäisi miettiä miltähän tuosta telkkarista mahtaa tuntua.

Olette varmaan oikeassa siinä että pitäis lähteä.Tekisin sen jos voisin.Jotekin en vaan pysty,lapsikin.Siinä se syy varmaan on.En voi enää hyvin miehen kanssa ja olen alkanut ehkä jo vähän vetäytymään henkisesti.

se on pitkä prosessi että suhteesta pystyy lähtemään. Tämä on se ensimmäinen askel että edes mietit asiaa näin ajatustasolla ja juttelet siitä muiden kanssa. Sinuna menisin terapeutille / psykologille puhumaan asiasta (siis ilman miestä!), mielellään parisuhdeasioihin keskittyneelle. Häneltä voisit saada tukea tilanteeseen. tai sitten noihin narsistien puolisoiden ryhmiin (ks linkki ylempänä), missä on muita saman kokeneita, vertaistuki vahvistaisi varmasti itsetuntoasi ja sitten ehkä pystyisit tekemään asialle paremmin jotakin.

ehkä jossain vaiheessa ajatus kypsyy ja haluat lähteä. Muista että on lapsen etu että äiti voi hyvin. Narsistiperheessä eläminen ei ole kenenkään lapsen etu.

[QUOTE="enni";23094913]Olette varmaan oikeassa siinä että pitäis lähteä.Tekisin sen jos voisin.Jotekin en vaan pysty,lapsikin.Siinä se syy varmaan on.En voi enää hyvin miehen kanssa ja olen alkanut ehkä jo vähän vetäytymään henkisesti.[/QUOTE]

Sehän outo perustelu. Susta on siis mukavaa, että lapsi saa parisuhteesta tuollaisen kuvan ja siksi et lähde?

[QUOTE="hauvau";23094935]se on pitkä prosessi että suhteesta pystyy lähtemään. Tämä on se ensimmäinen askel että edes mietit asiaa näin ajatustasolla ja juttelet siitä muiden kanssa. Sinuna menisin terapeutille / psykologille puhumaan asiasta (siis ilman miestä!), mielellään parisuhdeasioihin keskittyneelle. Häneltä voisit saada tukea tilanteeseen. tai sitten noihin narsistien puolisoiden ryhmiin (ks linkki ylempänä), missä on muita saman kokeneita, vertaistuki vahvistaisi varmasti itsetuntoasi ja sitten ehkä pystyisit tekemään asialle paremmin jotakin.

ehkä jossain vaiheessa ajatus kypsyy ja haluat lähteä. Muista että on lapsen etu että äiti voi hyvin. Narsistiperheessä eläminen ei ole kenenkään lapsen etu.[/QUOTE]

Olen menossa tällä viikolla puhumaan yhteen perheiden kriisikeskukseen.Tuntuu että tukehdun henkisesti kotonani.

[QUOTE="enni";23094913]Olette varmaan oikeassa siinä että pitäis lähteä.Tekisin sen jos voisin.Jotekin en vaan pysty,lapsikin.Siinä se syy varmaan on.En voi enää hyvin miehen kanssa ja olen alkanut ehkä jo vähän vetäytymään henkisesti.[/QUOTE]

Lapsi on hyvä syy lähteä,ei jäädä!:(
Miehesi käytös sua kohtaan heijastuu myös lapseesi,ajattele sitä.Lapsesi saa väärän kuvan parisuhteesta,lapsestasi voi tulla alistuja tai kuten miehesi narsistinen alistaja.

enni, tosi hyvä että menet sinne kriisikeskukseen, toivottavasti siitä lähtee pienin askelin kohti parempaa elämää.

Lapsella on varmasti parempi olla jos eroatte, kyllä hän silti saa isäänsä nähdä. En kyllä haluaisi että minun lapseni näkisi esimerkkinä parisuhteesta narsistisuhteen, se vaikuttaa koko hänen loppuelämäänsä ja ihmissuhteisiinsa jos koko lapsuuden ajan joutuu katselemaan kuinka isä kohtelee äitiä huonosti.

[QUOTE="hauvau";23095015]enni, tosi hyvä että menet sinne kriisikeskukseen, toivottavasti siitä lähtee pienin askelin kohti parempaa elämää.

Lapsella on varmasti parempi olla jos eroatte, kyllä hän silti saa isäänsä nähdä. En kyllä haluaisi että minun lapseni näkisi esimerkkinä parisuhteesta narsistisuhteen, se vaikuttaa koko hänen loppuelämäänsä ja ihmissuhteisiinsa jos koko lapsuuden ajan joutuu katselemaan kuinka isä kohtelee äitiä huonosti.[/QUOTE]

Mä vaan pelkään et et nauraa mut sieltä ulos kun mies on käynyt siellä jo kerran yksinään..

[QUOTE="enni";23094747]Mies ei siis aina ole ole ollut tälläinen.Mutta syitä on monia jäädä.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta ei ole YHTÄÄN syytä jäädä suhteeseen jossa kumppani ei arvosta sinua, ja jossa tunnet olosi huonoksi. Muista että olet arvokas ja tärkeä ihan siinä missä muutkin, ja olet ansainnut hyvää kohtelua.

Unohda ne syyt jotka pitävät sinua suhteessa. Lapsellakin on parempi olla jos äiti voi henkisesti hyvin.

Tuo, ettei puhuminen auta ja mies kääntää kaiken sinun viaksesi, on paha merkki, tuntuu että mies tekee kaiken ihan tarkoituksella, haluaa sinusta kuuliaisen pikkuvaimon joka kulkee selkä kyyryssä ja tuntee itsensä maan matoseksi, ja palvelee (usein sikamaisesti käyttäytyvää miestään) vaatimatta mitään itselleen. Älä anna niin käydä.

Uskon että sinulla on vielä itsekunnioitusta tallella. Älä siis alistu, vaan potkaise ukko pihalle, jos sinulla on huono olla suhteessa.

Tsemppiä! :hug:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä