Miehen ulosmitattavat velat oli otettu meidän yhteiseltä tililtä minun palkastani! Aika törkeetä...

• Viestiketjun aloittaja törkeyden huippu
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kannattaisi olla eri tilit, etenkin jos toinen ei osaa hoitaa raha-asioitaan. Meillä on eri tilit vaikka molemmat hoitaa hyvin raha-asiansa ja naimisissa oltu 3,5 vuotta ja yhdessä asuttu 8 vuotta. Kummankin omat palkat on omia rahoja ja yhteiset menot ja lapsen menot maksetaan yhdessä.

"vieras"
No pakkohan mun on yrittää saada ne rahat takaisin, koska muuten tulee köyhä kuukausi. Ei saa laskuja maksettua, ei ruokaa ostettua ja asunnostakin varmaan lennetään ulos, jos ei saa rahoja takaisin.
Saat varmasti rahat takaisin kahdestakin syystä:

1. Sinulta ei voida ulosmitata mitään ellei sinulla ole mitään ulosotossa.
2. Jos kyseessä olisivat miehen rahat ja ulosotto oli siten laillinen, teille pitäisi silti jättää suojaosuus, joka on esim. nelihenkiselle perheelle 1 302,90 €/kk.

[QUOTE="vieras";23088823]Saat varmasti rahat takaisin kahdestakin syystä:
2. Jos kyseessä olisivat miehen rahat ja ulosotto oli siten laillinen, teille pitäisi silti jättää suojaosuus, joka on esim. nelihenkiselle perheelle 1 302,90 €/kk.[/QUOTE]

Mutta kyseessä oli kaksi tiliä, eikös kummallekin ollu jätetty jotain? Paljonko yhteensä? Uskon että avainsana on tässä käyttöoikeus tileille = katsottu miehen rahoiksi.

ap.
Mutta kyseessä oli kaksi tiliä, eikös kummallekin ollu jätetty jotain? Paljonko yhteensä? Uskon että avainsana on tässä käyttöoikeus tileille = katsottu miehen rahoiksi.
Minun palkkatilille jätetty vajaa 170 euroa ja säästötililtä viety kaikki! Eli tuolla pitäisi pärjätä. Miehen ansaitsemista rahoista ei ole viety senttiäkään, kaikki minun. Mies nimittäin nostaa heti kaikki rahansa konttorissa pois, kun jotain saa.

Minun palkkatilille jätetty vajaa 170 euroa ja säästötililtä viety kaikki! Eli tuolla pitäisi pärjätä. Miehen ansaitsemista rahoista ei ole viety senttiäkään, kaikki minun. Mies nimittäin nostaa heti kaikki rahansa konttorissa pois, kun jotain saa.
onko säästötilille miehellä käyttöoikeus?

Ota se pois jos on. Sun rahoihin UO ei saa koskea vaikka miehellä olisi 5 käyttöoikeutta. Sun palkkatulot on sun rahaa ja niillä ei makseta miehen tekemää velkaa, ainostaan jos velka on yhteinen. Säästötili voi olla asia erikseen.

"vieras"
Ei ole mun vikani ollut tuo miehen huolimaton rahatilanne. Miehen oma vika kun on laskut jättänyt maksamatta yli 5 vuotta sitten, silloin kun ei edes tunnettu. Nykyään hoitaa asiansa hyvin. Ja itse olen maksanut kaikki laskut ajallaan, tänäänkin oli menossa heti palkan tultua maksamaan laskuja mutta eipä nyt olekaan rahaa... :(
Ristiriitaa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23091615]Olette namisissa eli myös velat ovat teidän yhteisiä, ulosottomies on tehnyt täysin oikein.[/QUOTE]

Velat jotka on otettu ennen naimisiin menoa on sen ottajan vastuulla. Ei vanhat velat ajalta ennen ap:ta yhtäkkiä muutu yhteisiksi.

[QUOTE="vieras";23091615]Olette namisissa eli myös velat ovat teidän yhteisiä, ulosottomies on tehnyt täysin oikein.[/QUOTE]

ei pidä paikkaansa... Koskee ainoastaan silloin jos velka on tehty yhdessä. Ennen avioliittoa ja sen aikana tehdyt OMAT velat pysyy omina velkoina ja toisella ei ole niihin maksuvelvollisuutta.

[QUOTE="myy";23091682]Eikö ap todennut tuolla aiemmin, että mieheltä menee palkasta suoraan työnantajalta jo se ulosmitattava osa? Eli se ulosmitattava osa ei edes käy miehen tilillä.[/QUOTE]

nii nii aivan... *puusilmä minä* niihän ne tekee

kottari
[QUOTE="vieras";23091630]Ristiriitaa?[/QUOTE]

MÄ ymmärsin tän sillälailla,että miehen palkasta viedään SUORAAN se ulosmitattava summa ja sitten mies joutuu nostamaan rahat automaatilta,kun ei saa muuta korttia..

Queeeen
No kyllä täytyy vissiin näinkin tehdä. Siinä on vaan sitten se ongelma, että mies joutuu tosiaan nostamaan kaikki rahat automaatista, kun hänen omalla tilillään on ainoastaan automaattikortti, kun ei saa pankin mukaan luottotietojen menetyksen vuoksi pankki- tai edes electronkorttia. Kyllä meni päivä totaalisesti pilalle.
Miehes on varmaan op:n asiakas? ainut pankki joka kusee luottotiedottomien silmiin.

Mullakin on luottotiedot mennyt mutta on verkkopankki, visa electron ja opintolaina, toisilla pankeilla on asiat paremmin 8)

Samoin isäni on kanssa eri pankissa kuin minä, mutta hänellä on myös lt. huolimattatta verkkopankki & visa electon..

OP on naurettava pankki, miten ihmees electronilla pystyisi vetää miinukselle?

ainiin ja pahoittelut sulle, etköhän sä saa ne rahas takaisin :]

"vieras"
[QUOTE="myy";23091682]Eikö ap todennut tuolla aiemmin, että mieheltä menee palkasta suoraan työnantajalta jo se ulosmitattava osa? Eli se ulosmitattava osa ei edes käy miehen tilillä.[/QUOTE]

No sehän vain lisää tätä ristiriitaa, hoitaa mukamas asiat kunnolla, sanoo tehneensä sopimuksen ulosoton kanssa perittävästä summasta, tyhjentää kuitenkin tilinsä vaikka sieltä on jo otettu se summa ja sitten ulosotto joutuu ottamaan perheen yhteiseltä tililtä rahat.

Jos AP ei ole provo niin mies tai ulosotto on nyt jättänyt kertomatta jotain tärkeää.

"vieras"
MÄ ymmärsin tän sillälailla,että miehen palkasta viedään SUORAAN se ulosmitattava summa ja sitten mies joutuu nostamaan rahat automaatilta,kun ei saa muuta korttia..
Joo mutta miksi se nostaa sen tilin tyhjäks? Onhan siihen nyt oltava joku syy ja se syy taitaa olla siinä että ulosotossa on enemmänkin kuin se mitä otetaan suoraan, jos siis AP ei ole provo ja keksinyt tätä että hänen tililtä on viety.

"myy"
[QUOTE="vieras";23091722]No sehän vain lisää tätä ristiriitaa, hoitaa mukamas asiat kunnolla, sanoo tehneensä sopimuksen ulosoton kanssa perittävästä summasta, tyhjentää kuitenkin tilinsä vaikka sieltä on jo otettu se summa ja sitten ulosotto joutuu ottamaan perheen yhteiseltä tililtä rahat.

Jos AP ei ole provo niin mies tai ulosotto on nyt jättänyt kertomatta jotain tärkeää.[/QUOTE]

No mulle ei tullut kyllä tuollaista käsitystä luettuani tän ketjun.

Tule ap kertomaan sitten miten kävi, saitko rahasi takaisin. Toivottavasti saat, ei ole kovin helppoa yrittää venyttää tuollaista summaa joka teille jäi. Kyseessähän ei kuitenkaan ole lopulta sinun aiheuttamasi tilanne. Ainakaan tämän ketjun perusteella.

[QUOTE="vieras";23091741]Joo mutta miksi se nostaa sen tilin tyhjäks? Onhan siihen nyt oltava joku syy ja se syy taitaa olla siinä että ulosotossa on enemmänkin kuin se mitä otetaan suoraan, jos siis AP ei ole provo ja keksinyt tätä että hänen tililtä on viety.[/QUOTE]

se summa mitä palkasta otetaan ei liity velan suuruuteen. Jos palkasta viedään vaikka 400e niin se 400e viedään sieltä oli se velka 2000e tai 20 000e.

kottari
[QUOTE="vieras";23091741]Joo mutta miksi se nostaa sen tilin tyhjäks? Onhan siihen nyt oltava joku syy ja se syy taitaa olla siinä että ulosotossa on enemmänkin kuin se mitä otetaan suoraan, jos siis AP ei ole provo ja keksinyt tätä että hänen tililtä on viety.[/QUOTE]

Jos miehen mielestä on kätevämpää nostaa ne rahat ettei tarvi koko ajan automaatilla juosta.
En tiedä.Mutta ulosotto ottaa siitä palkasta sen summan mitä on sovittu ja nyt ilmeisesti otettu naisen palkka kattomatta mistä ja kenen ne rahat on alunperin.
Jos siellä UO:ssa on 23000€ velkaa ja mies voittaa jostain 20000€,nappaa UO sen voiton sieltä tililtä.

Yhteistyössä