Miehen ulosmitattavat velat oli otettu meidän yhteiseltä tililtä minun palkastani! Aika törkeetä...

• Viestiketjun aloittaja törkeyden huippu
  • Ensimmäinen viesti
törkeyden huippu
Eli meillä on siis yhteinen tili, jonne ei mieheltä tule tuloja, mutta minulta kylläkin. Olin juuri saanut oman palkkani ja sitten menin maksamaan laskuja nettipankkiin, niin huomasin, että tili olikin tyhjennetty! Siis miten hemmetissä ne voi tehdä niin? Eihän ne voi ulosotosta mun palkkaani ottaa miehen velkojen lyhennykseen, vaikka se onkin yhteisellä tilillä. Miehellä on oma palkkatili, joka on tosin tyhjä. Tuo tili on minun palkkatilini ja miehellä on siihen käyttöoikeus eli on molempien nimellä. Koskaan ei sinne mieheltä tulee rahaa. Tilillä oli siis vajaa 2400e ja sinne oli jätetty "jopa" 170 euroa. Lukee vaan "-2220 euroa ulosmittaus". Miten ihmeessä me nyt tullaan toimeen koko kuukausi, kun mun palkka oli viety? :( Ja mies ei siis saa kuin 700e koko kuukaudelta (loput ulosmitataan) vasta 25. päivä. En olis tätäkään kyllä uskonut.

ap.
Ulosottohan on tunnettu hienotunteisesta toiminnastaan? :rolleyes: Ehkä jatkossa kannattaa maksella laskut ajoissa.
Ei ole mun vikani ollut tuo miehen huolimaton rahatilanne. Miehen oma vika kun on laskut jättänyt maksamatta yli 5 vuotta sitten, silloin kun ei edes tunnettu. Nykyään hoitaa asiansa hyvin. Ja itse olen maksanut kaikki laskut ajallaan, tänäänkin oli menossa heti palkan tultua maksamaan laskuja mutta eipä nyt olekaan rahaa... :(

"joopajoo"
Eihän tuon pitäisi olla mahdollista. Ulosottomieshän tekee työnantajan kanssa sopimuksen ja työnantaja maksaa voutille. Ei ulosottomies pääse toisen tilille! Mutta jos näin on käynyt, pidä oma tili ja omat rahat niin ei vouti pääse sotkemaan. Jos yhteinen tili niin yhteiset rahat. Ei siinä kysellä että onko nämä maksettu x:lle vai y:lle jos ovat y:yyn tilillä.

ap.
ja kyllä sieltäkin oli viety melkeinpä 600 euroa, vaikka tili on mun nimellä ja miehellä on vain käyttöoikeus tiliin! Tämän tilin on aukaissut mun äitini ollessani lapsi, se on mun tili ja äidillä on käyttöoikeus (jäänyt lapsuudesta) ja miehelle annoin oikeuden reilu vuosi sitten.

Onko ne oikeasti niin helvetin röyhkeitä, että vievät vaimolta säästöt? Kun eihän mulla ole luottotiedot menneet eikä ole ulosmitattavaa, niin miten ihmeessä ne voi viedä mun rahat? :'( Kukaan ei ole kertonut, että aiotaan ulosmitata mistään mitään. Miehen palkasta tosin vievät kaiken ylimääräisen mutta muusta ei ole ollut puhetta tai tietoa, edes miehelläkään. Olen itsekin nähnyt ne tiedotteet/laput, jotka tuli ulosotosta kun olivat päättäneet aloittaa ulosmittauksen ja niissä lukee vain palkasta otettavat.

poing
Ota miehen käyttöoikeus pois tileiltäsi nyt heti. Sitten rahat ovat sinun rahojasi. Jos käytätte niitä yhteisesti, anna miehelle käteistä tai laita ulosmittauksen jälkeen hänen palkkatililleen.

[QUOTE="joopajoo";23088276]Eihän tuon pitäisi olla mahdollista. Ulosottomieshän tekee työnantajan kanssa sopimuksen ja työnantaja maksaa voutille. Ei ulosottomies pääse toisen tilille! Mutta jos näin on käynyt, pidä oma tili ja omat rahat niin ei vouti pääse sotkemaan. Jos yhteinen tili niin yhteiset rahat. Ei siinä kysellä että onko nämä maksettu x:lle vai y:lle jos ovat y:yyn tilillä.[/QUOTE]

Itseasiassa vouti voi myös antaa pankille tuon määräyksen ulosmitata varat tililtä ja jättää ainoastaan suojaosuus tilille. Toki yksinkertaisemmassa asiassa kun mitä ap:n asia on. Ja korkeimmasta oikeudesta on ihan päätöksiä näistä velallisen yrityksistä kiertää velvollisuuksiaan juuri yhteisten tilien yms.. kautta, joten liekö vouti sitten katsonut tämän juuri sellaiseksi?

Viimeksi muokattu:
"Hopping"
Joo, no nyt ihan ekaksi kannattaa todellakin jättää yhteiset omaisuudet ja tilit unholaan kunnes miehen ulosottovelat on maksettu! Varmasti saat rahat takaisin kun nostat haloon ja kun pystyt todistamaan, ettei mieheltä ole tullut tuolle tilille rahaa, etkä ole ollut hänen kanssaan kun velat ovat syntyneet. Mutta jatkossa todellakin, ei kannata pitää yhteistä omaisuutta - tilejä, autoja, taloja yms., mitä tahansa arvokkaampaa. Ne todellakin ovat ulosottokelpoistaomaisuutta, jos ovat teidän yhteisiä! Tiedän pareja, joilla lama-aikana siirrettiin yhteiset autot ja talot ja kaikki vaimon nimiin kun miehen firma meni konkurssiin...jos eivät olisi tätä tehneet, niin olisi tosiaan mennyt koko omaisuus firman konkurssiin...

ap.
Ota miehen käyttöoikeus pois tileiltäsi nyt heti. Sitten rahat ovat sinun rahojasi. Jos käytätte niitä yhteisesti, anna miehelle käteistä tai laita ulosmittauksen jälkeen hänen palkkatililleen.
No kyllä täytyy vissiin näinkin tehdä. Siinä on vaan sitten se ongelma, että mies joutuu tosiaan nostamaan kaikki rahat automaatista, kun hänen omalla tilillään on ainoastaan automaattikortti, kun ei saa pankin mukaan luottotietojen menetyksen vuoksi pankki- tai edes electronkorttia. Kyllä meni päivä totaalisesti pilalle.

...
No kyllä täytyy vissiin näinkin tehdä. Siinä on vaan sitten se ongelma, että mies joutuu tosiaan nostamaan kaikki rahat automaatista, kun hänen omalla tilillään on ainoastaan automaattikortti, kun ei saa pankin mukaan luottotietojen menetyksen vuoksi pankki- tai edes electronkorttia. Kyllä meni päivä totaalisesti pilalle.
No eiköhän tuo nyt ole ihan miehesi oma vika, ja ihan hyvä että oppii. Paitsi että en ymmärrä, miksei muka electron-korttia saa, kun siinä tarkistetaan ennen maksua, löytyykö katetta.

poing
On se automaatilla ravaaminen pienempi paha kuitenkin, jos ulosmitattavat summat ovat tuota luokkaa. Kyllä siihen rahaan jo viitsii käteistä noutaa. Tsemppiä!

ap.
En tiedä mitä tässä oli tapahtunut viestille, kun alkuosa puuttuu.

Kirjoitin, että tarkastin myös toisen pankin säästötilin...

ja kyllä sieltäkin oli viety melkeinpä 600 euroa, vaikka tili on mun nimellä ja miehellä on vain käyttöoikeus tiliin! Tämän tilin on aukaissut mun äitini ollessani lapsi, se on mun tili ja äidillä on käyttöoikeus (jäänyt lapsuudesta) ja miehelle annoin oikeuden reilu vuosi sitten.

Onko ne oikeasti niin helvetin röyhkeitä, että vievät vaimolta säästöt? Kun eihän mulla ole luottotiedot menneet eikä ole ulosmitattavaa, niin miten ihmeessä ne voi viedä mun rahat? :'( Kukaan ei ole kertonut, että aiotaan ulosmitata mistään mitään. Miehen palkasta tosin vievät kaiken ylimääräisen mutta muusta ei ole ollut puhetta tai tietoa, edes miehelläkään. Olen itsekin nähnyt ne tiedotteet/laput, jotka tuli ulosotosta kun olivat päättäneet aloittaa ulosmittauksen ja niissä lukee vain palkasta otettavat.

Yhteistyössä