Miten ihmeessä mä tulen aina väärinymmärretyksi?

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="vieras";23081465]Luonnetta sun pitäisi muuttaa, eikä kirjoitustyyliä..[/QUOTE]

Mikä mun luonteessa on vikana? IRL mulla on kuitenkin monta ystävää ja paljon kavereita, olen luonteeltani sosiaalinen, vaikkakin toki äkkipikaisuutta on vuosien kuluessa pitänyt oppia hillitsemään. Törmäykset tulevat nimenomaan kirjallisen ilmaisun kautta, ei niinkään livetilanteissa.
 
Mä harvoin viitsin ap:n ketjuissa pöyriä,
koska ne toistaa aina samaa kaavaa; oli aihe mikä hyvänsä.

Mutta mulle on jäänyt sellainen kuva, että ap kyselee mielipteitä ja yrittää herättää keskustelua, mutta siltikin vain oman maun mukaiset kommentit ovat mieleisiä.
Jos niitä ei tule ja joku rohkenee olla täysin erimieltä alkaa v.ttuilu ja ilkeily.

Olen myös aina ihmetellyt yhteen aikaan niitä oman kuvan esittelyjä, jotka päätyivät aina katastrofiin. Ja silti yhä uudelleen ja uudelleen niitä kuvia piti laittaa.
Siinä oli kyllä väärinymmärrystä ja täydellistä ymmärtämättömyyttä kerrakseen.

Myös provosointi oman erinomaisuuden korostamisen ja muiden vähättelyn avulla tehoaa moniin ja saa ketjut aika villeiksi ja niissäkin ketjuissa ap viihtyy itsekin hyvin.
Kai nekin on sitten vaan molemminpuolista väärinymmärrystä?
 
[QUOTE="vieras";23081467]

Tuntuu, että todellakin sinä ymmärrät jotkut asiat väärin tai ihan eri tavalla kuin muut. [/QUOTE]

Tuolta on alkanut minustakin tuntua. Ja mä en tosiaan älynnyt sen virtuaalisuklaa-jutun olevan huumoria, musta se tuntui pelkästään ikävälle kommentille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23081532:
JOS mä aloittaisin suklaalakon ja tekisin siitä aloituksen tänne, odottaisin vähintäänkin 2-3:n tarjoavan suklaata tai vastaavaa siinä ketjussa. :D
Kyllä mäkin sen nyt tajuan, kun olen pahimmasta koulusta päässyt :D. Mutta siinä tuskassa pelkkä suklaa-sanan näkeminenkin oli tuskaa.
 
"vieras"
Mielestäni olen kyllä vastannut siihen jo.
Minä olen kirjoittanut esim viestit 59 ja 72, etkä ole mitään niihin kommentoinut. Niiden jälkeen kirjoittamassasi viesteissä olet ainoastaan kommentoinut yksittäisiä tapauksia (esim Jätkän järjestelmällistä dissaamista ja virtuaalisuklaa-kommentointia). Sinä haluat rakentavaa kommentointia ja keskustelua aiheesta, mutta et kuitenkaan lähde tähän keskusteluun mukaan.

Siis olisiko mahdollista miettiä sitä, että kun ilmaiset mielipiteesi, voisit tehdä sen niin, ettet mene henkilökohtaisuuksiin tai takerru pikkuseikkohin, vaan pysyt asiassa ja annat niiden virtuaalisuklaiden olla?
 
Olen ollut näistä keskusteluista mielelläni pääosin sivussa... Mutta jotkin asiat vain toistuvat, ja kyllä ihmettelen joskus, miksi.

Väärinymmärrys voi olla jo siinä, mitä on keskustelu palstalla. Tai mitä kukin haluaa sen olevan, millaisia vastauksia haluaisi jne.

Kaivelen vanhoja minäkin: Joku (oliko Grace?) näytti kuvia lapsilleen hankkimistaan juhlamekoista, ja kyseli, mitä palstalaiset tykkäävät. Riepu, et mekoista tykännyt, ja toit sen harvinaisen suorasanaisesti julki tyyliin "aivan järkyttäviä, kauheita, en ikinä pukisi lapselleni" tms. Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että kun kerran kysyi mielipidettä, niin se piti sitten suoraan ja mielellään vähän liioitellusti ilmaista?

Siis asiat riitelevät, eivät ihmiset? Mutta voisiko vähän sivistyneemmin ilmaista itseään? Mitä itse haluat vastattavan, kun esittelet kuviasi?

Sinusta jää palstapersoonana enemmän kuin vähän kummallinen kuva. Ei siis esimerkiksi kuiva tai asiallinen tai "erikoinen huumorintaju". Epäystävällinen ja tyrkky.
 
asiallinen vieras
Olen ollut näistä keskusteluista mielelläni pääosin sivussa... Mutta jotkin asiat vain toistuvat, ja kyllä ihmettelen joskus, miksi.

Väärinymmärrys voi olla jo siinä, mitä on keskustelu palstalla. Tai mitä kukin haluaa sen olevan, millaisia vastauksia haluaisi jne.

Kaivelen vanhoja minäkin: Joku (oliko Grace?) näytti kuvia lapsilleen hankkimistaan juhlamekoista, ja kyseli, mitä palstalaiset tykkäävät. Riepu, et mekoista tykännyt, ja toit sen harvinaisen suorasanaisesti julki tyyliin "aivan järkyttäviä, kauheita, en ikinä pukisi lapselleni" tms. Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että kun kerran kysyi mielipidettä, niin se piti sitten suoraan ja mielellään vähän liioitellusti ilmaista?

Siis asiat riitelevät, eivät ihmiset? Mutta voisiko vähän sivistyneemmin ilmaista itseään? Mitä itse haluat vastattavan, kun esittelet kuviasi?

Sinusta jää palstapersoonana enemmän kuin vähän kummallinen kuva. Ei siis esimerkiksi kuiva tai asiallinen tai "erikoinen huumorintaju". Epäystävällinen ja tyrkky.
Asiaa. Kyllä minunkin teki mieleni kirjoittaa että ruma, kun ap kyseli mielipiteitä hiuksistaan ja ulkonäöstään, mutta en kirjoittanut.
 
hnn
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23081367:
Älä viitsi, ihan oikeasti. Mä en pysty muuta tuohon enempää vastaamaan, kun on asioita joita en voi vaan laukoa tällä puolen julkisesti. .
En tiedä, mutta minulle tuli tästä mieleen, että Rieputarallaa on haukkunut Rollolaista nimettömänä, jonka modet tietävät, mutteivat voi paljastaa. Mutta ehkä olen väärässä :)
 
Ehkä ap:n IRL ystävät eivät halua tämän luonteesta johtuen kinata. Täällä palaute voi olla rehellisempää?
Pahoittelen, tämä on aika ilkeää.. mutta ihanko totta ap on opettaja? Kyllä näistä harvoista keskusteluista, jotka olen ehtinyt lukea, on tullut mielikuva kuin väittelynhaluisesta teinistä. Ja täällä tilittää kaikki asiansa ja julkaisee kuviaan? Siis ope-ihminen? Mä en kehtais tehdä työnantajalleni noin. Yksityiselämä ei ole ihan omaa noissa hommissa. Tietääkö kukaan teidän sivistyslautakunnassa tästä itsensä paljastelusta? Tai viranhaltijat? jokuhan voi sut ap käräyttää kun kerrot vaikka ja mitä ja käyttäydyt huonosti (kiroilua jne).
- väärinymmärrykseen en osaa sanoa mitään, koska siitä ei mielestäni ole kyse.
 
Pahoittelen, tämä on aika ilkeää.. mutta ihanko totta ap on opettaja? .
Mä oon myös kamalan pahoillani tuosta.
Itse oon arvostanut opettajien ammattikuntaa ja erityisesti yläkoulun opettajia.
Heillä on raskas ja vaativa työ.

Mutta tosiaan toivon,
ettei lapsilleni moista opettajaa koskaan tule.
Sorry, tämän käsityksen ap on ihan itse täällä aiheuttanut.
 
"jep"
En tiedä, mutta minulle tuli tästä mieleen, että Rieputarallaa on haukkunut Rollolaista nimettömänä, jonka modet tietävät, mutteivat voi paljastaa. Mutta ehkä olen väärässä :)
Jotain tän tyylistä se varmasti on. Inhottavaa :x Aikuisia kuitenkin pitäis tässä olla, tääkin ketju oli ainoastaan 100% huomionhakuisuutta eikä oikeasti mitään muutoshalua olekaan kun ap vaan jatkaa tuttua tyyliään eikä edes mieti voisko osa kommentoijista olla oikeassa.
 
ei sopivaa käytöstä opelle
Ehkä ap:n IRL ystävät eivät halua tämän luonteesta johtuen kinata. Täällä palaute voi olla rehellisempää?
Pahoittelen, tämä on aika ilkeää.. mutta ihanko totta ap on opettaja? Kyllä näistä harvoista keskusteluista, jotka olen ehtinyt lukea, on tullut mielikuva kuin väittelynhaluisesta teinistä. Ja täällä tilittää kaikki asiansa ja julkaisee kuviaan? Siis ope-ihminen? Mä en kehtais tehdä työnantajalleni noin. Yksityiselämä ei ole ihan omaa noissa hommissa. Tietääkö kukaan teidän sivistyslautakunnassa tästä itsensä paljastelusta? Tai viranhaltijat? jokuhan voi sut ap käräyttää kun kerrot vaikka ja mitä ja käyttäydyt huonosti (kiroilua jne).
- väärinymmärrykseen en osaa sanoa mitään, koska siitä ei mielestäni ole kyse.
Ei olisi mikään ihme jos jonkun oppilaan äiti palstailisi täällä. Kyllä mä ainakin syvästi ihmettelisin, jos mun tytön ope palstailis täällä omalla naamallaan esittäen samanlaisia kommentteja kuin ap. Harkitsisin kyllä soittoa koulun rehtorille...
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23083140:
yks hyvä neuvo.
lue tarkkaan muitten tekstit ja mieti hetki ennenkö vastaat.
:wave:
En ole lukenut aloitusta enkä muita kommenttejakaan mutta hyvä oli tämä sun neuvosi!! :)

Ja ketjun otsikkoon vastaus että siksi kun muut ovat liian tolloja ymmärtääkseen sinua oikein! Vastaus voi olla vääräkin mutta mitäpä väliä silläkään! Eihän kukaan voi aina olla oikeassa.
 
"huuu"
Ehkä ap:n IRL ystävät eivät halua tämän luonteesta johtuen kinata. Täällä palaute voi olla rehellisempää?
Pahoittelen, tämä on aika ilkeää.. mutta ihanko totta ap on opettaja? Kyllä näistä harvoista keskusteluista, jotka olen ehtinyt lukea, on tullut mielikuva kuin väittelynhaluisesta teinistä. Ja täällä tilittää kaikki asiansa ja julkaisee kuviaan? Siis ope-ihminen? Mä en kehtais tehdä työnantajalleni noin. Yksityiselämä ei ole ihan omaa noissa hommissa. Tietääkö kukaan teidän sivistyslautakunnassa tästä itsensä paljastelusta? Tai viranhaltijat? jokuhan voi sut ap käräyttää kun kerrot vaikka ja mitä ja käyttäydyt huonosti (kiroilua jne).
- väärinymmärrykseen en osaa sanoa mitään, koska siitä ei mielestäni ole kyse.
... :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä