Miten ihmeessä mä tulen aina väärinymmärretyksi?

Status
Viestiketju on suljettu.
En tiedä, millaisista nettikeskusteluista puhut, mutta tällä palstalla ei ainkaan ole vaikea tulla väärinymmärretyksi. ;)
Joskin netissä ehkä muutenkin se riski on suurempi, sillä vaikka miten sanansa asettaisikin puuttuu tästä äänenpainot ja hymiötkin kukin tulkistee omalla tavallaan.

Mutta, eikö kuitenkin ole hyvä, jos ei irl. tule väärinymmärretyksi sanoessaan jotain.

Netissä ei pidä olla millään tasolla ärsyttävä, ei omata liian kärkkäitä mielipiteitä eikä poiketa liikaa massasta, ei tehdä muuta kuin 'mitä tänään syötäisiin' -aloituksia, ei yrittää pehmitellä tilannetta huumorilla eikä ainakaan koskaan missään nimessä yrittää iskeä sarkasmilla. Nämä tulevat aina väärinymmärretyiksi ja usein sitten tahallaan kun nimimerkki alkaa ärsyttää, vai olenko ainoa jolle harmaat tulee aukomaan päätään yhteen ketjuun jostain toisen ketjun jutuista :saint: Niin ja aina pitää myöskin vuolaasti pyydellä anteeksi ja muuttaa mielipiteitään sen perusteella mitä toiset sanovat, muuten on uppiniskainen mulkku joka ansaitseekin henkisesti turpaansa.

Mä niin tykkään tästä palstasta, tää on melkein kuin vallitseva todellisuus mutta ihan helvetin kaukana siitä :)

"jokunen"
Luonteestasi se on kiinni. Mä palstailen täällä säännöllisen epäsäännöllisesti. Silti aina sun alotukset, jostain tietystä syystä mitä en osaa selittää, hyppää silmille. Sun kanssa en ole riidellyt palstalla enkä muuallakaan koska en sua tunne. Tunnistan sut silti vaikka vaihtelet nimimerkkiäsikin. Ja sit yritän skipata sun jutut.
Sä vaan et osaa myöntää että olet väärässä. Ja se myöntäminenkin pitäisi osata tehdä oikeaan aikaan. Ja sä et osaa.

Mietin eräällä toisella foorumilla käytyä kotiäitikeskustelua.

Eräs keskustelija sanoi, että hänestä x-vuotiaan lapsen paikka on kotona, ei hoidossa. Minä kirjoitin siihen, että mulle tulee aina kurja olo, kun noin sanotaan, sillä perheet, lapset ja elämäntilanteet ovat erilaisia. En siis pysty näkemään, että tässä asiassa on olemassa absoluuttista totuutta.

Tästä alkoi sitten mieletön soppa, jossa minä olen syyllinen. Tuntuu pahalta.

[QUOTE="Hmm";23080775]Minusta sinä Rieputarallaa olet jotenkin elitistinen. Ehkä se on syy?[/QUOTE]

Mistä sellainen fiilis tulee, jos saan kysyä? Itse en tunnista itsestäni tuollaista piirrettä ensinkään.

Eräs keskustelija sanoi, että hänestä x-vuotiaan lapsen paikka on kotona, ei hoidossa. Minä kirjoitin siihen, että mulle tulee aina kurja olo, kun noin sanotaan, sillä perheet, lapset ja elämäntilanteet ovat erilaisia. En siis pysty näkemään, että tässä asiassa on olemassa absoluuttista totuutta.

kotihoito vs. päivähoito on aihe, joka kuohuttaa. Ja vaikka miten sanansa asettaisikin, joku voi tulkita ne toisin, kuin ne on itse tarkoittanut.

"vieras"

No tuohon tapaukseen en kyllä voi mennä sanomaan mitään, koska en tiedä millaisia kommentteja siellä on esitetty. Tuo alkutilanne on tietysti ihan asiallinen ja viaton, mutta jos on kuitenkin syntynyt mieletön soppa, voisi kuvitella, että on kommentoitu vähän ärhäkämminkin.

kotihoito vs. päivähoito on aihe, joka kuohuttaa. Ja vaikka miten sanansa asettaisikin, joku voi tulkita ne toisin, kuin ne on itse tarkoittanut.
Vähän kuten kotiäitiys vs. uraäitiys. Väliin mahtuu paljon yksilöitä ja harmaan sävyjä mutta silti lähdetään aina kärjistetysti puhumaan ääripäistä ja kun ihmiset tunnekuohuissaan lukevat ja kirjoittavat, jää se vähäkin ymmärrys mikä nettikeskusteluissa joskus on, johonkin ulkopuolelle :)

Esimerkki:

Kirjoitan päivänä 1 tänne ja kysyn saako joku poikani kaveri tiedustella pojan pääsystä lukioon, kun poika itse on sairaana.

Kirjoitan päivänä 2 tyyliin: jee esikoinen pääsi hakemaansa lukioon, olen tietysti iloinen asiasta.

Jostakin kumman syystä sinä tulet siihen ketjuun ihmettelemään, että onko se lukioon pääsy nyt niin ihmeellistä että siitä pitää monena päivänä tehdä aloituksia? Samassa ihmettelit (?) myös onko esikoisemme kenties sukumme ainoa lukioon mennyt, koska satuin iloitsemaan siitä sisäänpääsystä niin paljon. :D

Että juu, vähän kieltämättä meinasin henkäistä hernettä hengitystiehen. :D

Vähän kuten kotiäitiys vs. uraäitiys. Väliin mahtuu paljon yksilöitä ja harmaan sävyjä mutta silti lähdetään aina kärjistetysti puhumaan ääripäistä ja kun ihmiset tunnekuohuissaan lukevat ja kirjoittavat, jää se vähäkin ymmärrys mikä nettikeskusteluissa joskus on, johonkin ulkopuolelle :)
tai aborttikeskustelut. Niissäkin on nähty mustavalkoisuus huipussaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23080867:
Esimerkki:

Kirjoitan päivänä 1 tänne ja kysyn saako joku poikani kaveri tiedustella pojan pääsystä lukioon, kun poika itse on sairaana.

Kirjoitan päivänä 2 tyyliin: jee esikoinen pääsi hakemaansa lukioon, olen tietysti iloinen asiasta.

Jostakin kumman syystä sinä tulet siihen ketjuun ihmettelemään, että onko se lukioon pääsy nyt niin ihmeellistä että siitä pitää monena päivänä tehdä aloituksia? Samassa ihmettelit (?) myös onko esikoisemme kenties sukumme ainoa lukioon mennyt, koska satuin iloitsemaan siitä sisäänpääsystä niin paljon. :D

asiaa asian ulkopuolelta. Miten nykyisin saa tiedon lukioon pääsemisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23080867:
Esimerkki:

Ja tämä liittyy minun kirjoittamisieni väärinymmärtämiseen miten? (Ja olihan helvetin kiva että tulit siihen vanhoja kaivelemaan, tätäkin olen pyytänyt anteeksi.)

"jokunen"
Tässähän se jo taas nähtiin, itsesi kirjottamana mut toisen lausumana. Lainaan jotain tän ketjun aiempaa, sulla on toi marttyyrikortti minkä nykäset esiin kun oot tarpeeksi huomionkipeä. Sä vaan haluat keskustella lastenhoidosta ja sit sut taas lynkataan vaikka sä kuin haluat vaan hyvää. Nyyh.

Ala poliitikoksi tai muuta johonkin kehitysmaahan opiskelemaan kuka oikeasti tarvitsisi huomiota.

[QUOTE="jokunen";23080908]Tässähän se jo taas nähtiin, itsesi kirjottamana mut toisen lausumana. Lainaan jotain tän ketjun aiempaa, sulla on toi marttyyrikortti minkä nykäset esiin kun oot tarpeeksi huomionkipeä. Sä vaan haluat keskustella lastenhoidosta ja sit sut taas lynkataan vaikka sä kuin haluat vaan hyvää. Nyyh.

Ala poliitikoksi tai muuta johonkin kehitysmaahan opiskelemaan kuka oikeasti tarvitsisi huomiota.[/QUOTE]

Mä en tajunnut tästä nyt kyllä yhtään mitään :rolleyes:

"poikia3"
Sulla on myös aloittamissasi keskusteluissa sokeasti hyökätä yhden ihmisen kimppuun, vaikka viesti olisi hänen ensimmäinen - ja sanoa todella loukkaavasti. Ja tämä tilanteessa, jossa useampi on sanonut jotain samankaltaista, josta olet eri mieltä.

Musta sun kannattaisi lukea jotain aloittamaasi viestiketjua, ja riittävän vanhaa sellaista uudestaan. Ja yrittää asettua jonkun muun kuin omaan asemaasi - voit vaikka yllättyä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä