Miten ihmeessä mä tulen aina väärinymmärretyksi?

Status
Viestiketju on suljettu.
En usko, että olen kirjallisesti oikeasti niin lahjaton kuin mitä mun on pakko olla. vai miten muuten selittäisi sen, että kerta toisensa jälkeen tulen väärinymmärretyksi nettikeskusteluissa? Ei mulle livenä näin käy...

Ottaa päähän.

[QUOTE="vieras";23078812]No itse vastasit jo itsellesi. Syytä tuohon ei voi olla, koska et ole kirjallisesti lahjaton. Syy siis lienee meissä muissa palstailijoissa.[/QUOTE]

Kyllä se jostakin johtuu. Vai onko ihmiset pahantahtoisia ja ymmärtävät tahallaan väärin?

"vieras"
Sinussa ja Skarletissa on vähän samaa, eli molemmat kiihtyy nollasta sataan uskomattoman nopeasti. Siihen lisätään se, että periksi ei anneta vaikka väärässä ollaan/kaikki ei ole samaa mieltä, kuorrutettuna marttyyrivaiheella (jaa että mää en saa sanoo mitään vastaan. ai taas tulee paskaa niskaan. joo haukkukaa vaan), niin se on aika lailla siinä. Lisämausteena ajoittain esiintyvää palstakiusatuksi heittäytymistä, vaikka itse sitten toisissa ketjuissa harrastaa samaa.

Ei kestä kiittää.

Blue
Kärkäs sanominen ja se että ei pyydä anteeksi/myönnä sitä että on väärässä vaan jatkaa asian itsepäistä jankkaamista ovat ainakin niitä minkä huomaan toisia ärsyttävän. Itse sorrun ensimmäiseen välillä ja siksi olen opetellut pyytämään anteeksi ja peruuttamaan silloin kun on tarvetta.

[QUOTE="vieras";23078900]Sinussa ja Skarletissa on vähän samaa, eli molemmat kiihtyy nollasta sataan uskomattoman nopeasti. Siihen lisätään se, että periksi ei anneta vaikka väärässä ollaan/kaikki ei ole samaa mieltä, kuorrutettuna marttyyrivaiheella (jaa että mää en saa sanoo mitään vastaan. ai taas tulee paskaa niskaan. joo haukkukaa vaan), niin se on aika lailla siinä. Lisämausteena ajoittain esiintyvää palstakiusatuksi heittäytymistä, vaikka itse sitten toisissa ketjuissa harrastaa samaa.

Ei kestä kiittää.[/QUOTE]

Sen myönnän, että kiihdyn nopeasti. Mutta tuosta muusta mä en oikeasti tunnista itseäni. Jos joku osoittaa mun olevan oikeasti väärässä jossakin asiassa, muutan mielelläni katsantokantaani. Mutta usein käy niin, että sanotaan tyyliin "oot paska ihminen etkä tiedä mistään mitään" - sellaiseen mä en kyllä taivu. Ehkä sitten pitäisi. Tuontyylisen kommentoinnin mä kyllä koen kiusaamiseksi, enkä sellaista itse harrasta. Puhun mieluummin asioista kuin menen henkilökohtaisuuksiin.

Mutta enemmänkin mie mietin sitä, että miten oppisin asettelemaan sanani niin, että en tulisi väärinymmärretyksi.

Kärkäs sanominen ja se että ei pyydä anteeksi/myönnä sitä että on väärässä vaan jatkaa asian itsepäistä jankkaamista ovat ainakin niitä minkä huomaan toisia ärsyttävän. Itse sorrun ensimmäiseen välillä ja siksi olen opetellut pyytämään anteeksi ja peruuttamaan silloin kun on tarvetta.
Itse asiassa olen pyytänyt monta kertaa anteeksi täällä sekä julkisesti että yksityisesti. Mutta mistä nämä väärinkäsitykset syntyvät, se on nyt pointti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23078900]Sinussa ja Skarletissa on vähän samaa, eli molemmat kiihtyy nollasta sataan uskomattoman nopeasti. Siihen lisätään se, että periksi ei anneta vaikka väärässä ollaan/kaikki ei ole samaa mieltä, kuorrutettuna marttyyrivaiheella (jaa että mää en saa sanoo mitään vastaan. ai taas tulee paskaa niskaan. joo haukkukaa vaan), niin se on aika lailla siinä. Lisämausteena ajoittain esiintyvää palstakiusatuksi heittäytymistä, vaikka itse sitten toisissa ketjuissa harrastaa samaa.

Ei kestä kiittää.[/QUOTE]
Näin.

"vieras"
Useimmiten kai sitä ite ymmärtää väärin minkä jälkeen muut alkaa reaktiosta riippuen ymmärtämään tahallaan väärin. Se on vähän semmoinen ketjureaktio.

Ystävällisiä ihmisiä kohdellaan hyvin. Niin se valitettavasti on.

"vieras"
Se ei ole väärinkäsitystä, että sinä kiusaat ja sitten esität viatonta. Ymmärrän, että sellainen aggressiivinen asenne liittyy sinun huonoon äitisuhteeseesi. Olet ihan samanlainen kuin muutamat liiaksi paskaa lapsuudessa ja nuoruudessa niskaan saaneet tutut. Semmoinen asenne, että tärkeää, että itse selviää ja hyvää oloa haetaan muita lyttäämäällä. Kun kerran muutkin ovat niin hirveitä, niin pitää puolustautua. Perustelet sitä sillä, että toiset tekevät samaa, mutta ne ovat provoja. Sinä teet sen omalla naamallasi. Muilla ei niin väliä, jos vaan sosiaalisesti ok tilanne kiusata ja vaikkei olisikaan, niin mitä väliä, kun ei ole oikeaa elämää. Purat sitä tänne, että oikeassa elämässä et voi olla samanlainen, vaan joudut taipumaan vahvempien edessä. Lievää piruilua oikeastikin voit harrastaa, mutta et muuta.

[QUOTE="vieras";23079037]Se ei ole väärinkäsitystä, että sinä kiusaat ja sitten esität viatonta. Ymmärrän, että sellainen aggressiivinen asenne liittyy sinun huonoon äitisuhteeseesi. Olet ihan samanlainen kuin muutamat liiaksi paskaa lapsuudessa ja nuoruudessa niskaan saaneet tutut. Semmoinen asenne, että tärkeää, että itse selviää ja hyvää oloa haetaan muita lyttäämäällä. Kun kerran muutkin ovat niin hirveitä, niin pitää puolustautua. Perustelet sitä sillä, että toiset tekevät samaa, mutta ne ovat provoja. Sinä teet sen omalla naamallasi. Muilla ei niin väliä, jos vaan sosiaalisesti ok tilanne kiusata ja vaikkei olisikaan, niin mitä väliä, kun ei ole oikeaa elämää. Purat sitä tänne, että oikeassa elämässä et voi olla samanlainen, vaan joudut taipumaan vahvempien edessä. Lievää piruilua oikeastikin voit harrastaa, mutta et muuta.[/QUOTE]

Sä et tunne mua IRL, joten aika älyttömän liian pitkälle meneviä päätelmiä teet muutaman hassun tiedonmurusen varassa.

[QUOTE="vieras";23080689]Voisitko laittaa pari esimerkkiketjua, joissa koet tulleesi väärinymmärretyksi, niin olisi jotenkin helpompi analysoida ongelmaasi.[/QUOTE]

Itse asiassa en nyt mieti ensisijassa tätä palstaa. Täälläkin sitä tapahtuu tuon tuosta... mäpäs katselen, löydänkö yhtään esimerkkiketjua.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä