[QUOTE="vieras";23076512]Siis ei voi olla totta, onko sinun mielestäsi normaalia että lapsi haluaa syödä esim. 4 tortillaa kerralla?
Edes minä,aikuinen ihminen en pystyisi syömään noin montaa vaan olisin aivan ähkyssä.
Saatika 4 leipää..
Minkälaisia määriä te oikein syötte ja paljonko painatte?
Alkaa vähän tuntua että täälläkin pyörii pari ylipainoista..[/QUOTE]
Kuten jo sanoin, pystyn ihan hyvin syömään pari burritoa tai ison quesadillan sekä puoli litraa salaattia. Minusta 4 palaa leipää ei ole paljon, varsinkaan jos niissä ei ole paljon täytettä. Tässä hiljattain söin 10 voileipää kerralla välipalaksi kun oli oikein kova nälkä. Niin, ja olen pienikoinen, hoikka nainen. Liikun kohtuullisesti. En kuitenkaan syö karkkia, vaaleaa leipää, pizzaa, hampurilaisia jne. koskaan. Juustoja, kermaa yms. käytän vain kohtuullisesti. Pääpaino kaikilla aterioilla on kasviksissa. Välipalat ovat marja- ja hedelmäpainotteisia. Mä syön yleensä oikeaa ruokaa niin, että ei ole enää nälkä, joten jälkiruokani ovat sitten yleensä melko pieniä, esim. pari palaa suklaata ja kahvi. Joskus syön pullapalan tai kakkua. Ja kyllä mä joskus saatan vetästä litran paketin jätskiä jos siltä tuntuu, mutta aika harvoin - ehkä kerran pari vuodessa. Kaikki mun suvussa syö näin. Hoikkia ollaan kaikki. Mun BMI on 19-20.
Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan ole samanlaisia. Jotkut ovat luonnostaan pyöreämpiä kuin toiset. Ehkäpä aloittajan lapsi kuuluu tähän ryhmään. Se ei tietystikään tarkoita sitä, että kaikkea ähdetään turpaan, vaan että pyritään syömään terveellisesti ja hyväksytään se miltä näyttää. Jos on pyöreä, sitten on. So what? Aloittajan kannattaisi lapsen nälvimisen sijaan keskittyä hänen itsetuntonsa rakentamiseen. Jos aloittaja luulee, että lapsi ei tiedä, mitä äiti ajattelee hänen ulkonäöstään, on aloittaja epäilemättä väärässä. Ei kai kukaan halua opettaa lapselleen, että on liian lihava (etenkin jos ei sitä ole!)? Se antaa vain hyvän kasvualustan myöhemmille ongelmille, kuten anoreksialle ja kieroutuneelle minäkuvalle.