Kuinka tarkkoja passikuvan kanssa ollaan, kun on kyse vauvasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="daa";23051899]Et toivottavasti tosissas kysy.

Aika tylsä tilanne ap:lla. Ikävää, jos kuvaaja antaa ymmärtää, että kuvan pitäisi olla sopiva, ei siinä tilanteessa välttämättä heti älyä vaatia uutta. Etenkään jos sen ekan ottamiseenkin on mennyt jonkun aikaa. En ehkä ottaisi riskiä kuvan kanssa. Vaikka se Suomessa menisi esim. huomaamatta läpi ja hyväksyttäisiin, jossain tiukemman kurin maassa välttämättä ei.

Mulle joskus kuvaaja sanoi, kun menin "passikuvaa" pyytämään, että nykyään niissä saa hymyilläkin -silloin sai joo. Mutta mun kuva tulikin Venäjän viisumihakemukseen.[/QUOTE]

Itseasiassa, kyllä mä kysyn ihan tosissani :|

Onpas idioottimaista keskustelua tässä ketjussa...Hohhoijaa...Meillä hylättiin sellanen kuva, missä puuttui siivu päälaesta. Sellainen taas kävi, missä vauva nauraa. Lapsilla kuulemma sallitaan sellaiset, aikuisilla pitää olla vakava perusilme. Onneks oli paria erilaista kuvaa mukana.

Mä pääsin aikanaan hyvin pois Suomesta ja "sisään" Espanjaan, ketään ei kiinnostanut mun tai alle 1v lapsen passi. (silloin lapsi oli merkitty jomman kumman vanhemman passiin, ja siinähän oli vain lapsen nimi, sukupuoli ja syntymäaika). Mutta kun lähdettiin Espanjasta takaisin kotiin, oltiin tosi tarkkoja siitä, että lapsi on jonkun passissa, olisko syynä ollut se,että mä olen sinisilmäinen ja vaalea, ja lapsi ruskeasilmäinen, tummahiuksinen. Että vähän tarkemmin katsoivat ettei viedä paikallista muksua mukanamme Suomeen.

[QUOTE="vieras";23051951]Niin, ne on vaarallisia noi vauvat. Etenkin jos he matkustavat Amerikkaan :| (psst. voivat kaapata vaikka koko matkustajakoneen)

Joo, nyt mä meen pois, mutta oli hauskaa niin kauan kuin oli :D[/QUOTE]

Nii vai olisko suurin huoli se että joku vie luvatta lapsen maasta.

[QUOTE="joh";23052080]Nii vai olisko suurin huoli se että joku vie luvatta lapsen maasta.[/QUOTE]

En malttanut pysyä poissa :D

Mun pointtihan oli nimenomaan siinä, kun vauvat ovat niin samannäköisiä, että hyvin harvassa on niin yksilöllisiä piirteitä, että se olisi tuosta noin vain katsottavissa kuvasta. Eikä tuo hiusten ja silmien värien skaala ole niin laaja, että siihen voisi turvautua tunnistamisessa. Ja kai ne nyt tietää keitä maassa vierailee, että jos tullessa on oma lapsi, niin kuka pöhkö hänet vieraille maille jättäis ja toisi muukalaisen mukana? :|

[QUOTE="vieras";23052123]En malttanut pysyä poissa :D

Mun pointtihan oli nimenomaan siinä, kun vauvat ovat niin samannäköisiä, että hyvin harvassa on niin yksilöllisiä piirteitä, että se olisi tuosta noin vain katsottavissa kuvasta. Eikä tuo hiusten ja silmien värien skaala ole niin laaja, että siihen voisi turvautua tunnistamisessa. Ja kai ne nyt tietää keitä maassa vierailee, että jos tullessa on oma lapsi, niin kuka pöhkö hänet vieraille maille jättäis ja toisi muukalaisen mukana? :|[/QUOTE]

Mihinkähän sä nyt mahdat tän perusta...jos nyt ihan vaikka katsoisit paria vauvaa..ja jotenkin toi sun koko juttus on niin vaan typerää. Ei edes hauskaa...jos se koittaa huumoria olla..

Miksiköhän nuo kuvansäännöt on noin tarkat, jotenkin ihan naurettavaa se, että ne sormet ei saa siellä näkyä, mikä niissä on niin pahaa, sanoohan sen jo järkikin, että pieni vauva ei pysty olemaan ilman ulkopuolista apua kuvattavana

Nykyään ollaan tosi tarkkoja ja joka paikassa ei vauvoista enää edes oteta kuvia.
Meidän juniorista nyt 1-v otetiin passikuva kun oli 1kk ja kuvaaja otti monta ja sanoi että heille on annettu tarkat ohjeet ja niitä parempi noudattaa niin ei tarttee takas tulla vauvan kanssa.

Esikoisen 9-v passikuvassa pällää 2kk sama neito ja sen kanssa ollaan matkustettu nämä vuodet ympäriinsä. Silloin tehtii 10-v passeja. Nyt pitää vasta hankkia uusi. Monessa maassa on passin tarkastajilla ollut hupia ja sitä ovat monet käyneet naureskelemassa.
SÖPÖ!!

Mun pointtihan oli nimenomaan siinä, kun vauvat ovat niin samannäköisiä, että hyvin harvassa on niin yksilöllisiä piirteitä, että se olisi tuosta noin vain katsottavissa kuvasta. Eikä tuo hiusten ja silmien värien skaala ole niin laaja, että siihen voisi turvautua tunnistamisessa. Ja kai ne nyt tietää keitä maassa vierailee, että jos tullessa on oma lapsi, niin kuka pöhkö hänet vieraille maille jättäis ja toisi muukalaisen mukana? :|[/QUOTE]

Ja sinne ulkomaille ei voi sitten mennä ilman lasta, mutta passi mukana. Ja sitten palata kaapatun lapsen kanssa?

[QUOTE="shihtzu";23052271]Miksiköhän nuo kuvansäännöt on noin tarkat, jotenkin ihan naurettavaa se, että ne sormet ei saa siellä näkyä, mikä niissä on niin pahaa, sanoohan sen jo järkikin, että pieni vauva ei pysty olemaan ilman ulkopuolista apua kuvattavana[/QUOTE]

... ja miksi sitten ei voi laittaa kuvattavalle vauvalle päälle löysää paitaa, jonka alta voisi pitää kiinni. Ei tarvitsisi säännöistä ruikuttaa...

Meillä otettiin vauvasta 2vko:n iässä passikuva ja joku aika sitten kävin poliisilaitokselta kysymässä virkailijan mielipidettä, että vieläkö tunnistaa samaksi ja hänen mukaansa kyllä, joten ei ollut vielä tarvetta uudelle passille. Nyt samainen vauva on 1v 10kk.

Pysy pois, hölmö!

Yhteistyössä