Vauva 4kk hoitoon neljäksi päiväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiisu-rotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiisu-rotta

Vieras
Kumpi vaihtoehto?

Vauva 4kk mummolaan hoitoon neljäksi päiväksi tai viideksi?
Vai vauva mukaan matkalle Englantiin?

Ei ole rintaruokinnalla ollut koskaan ja liput jo varattu..

no otat sen mukaan. herranjumala miten ikinä voisit sen jättää pois matkasta! tuon ikäisellä ei vielä ole käsitystä itsestään erillisenä äidistä ja jos joutuu pitkäksi aikaa erillleen niin ei pysty säilyttämään mielikuvaa äidistään, joten ahdistuu ja traumatisoituu. miksi et haluaisi ottaa lasta mukaan?

Onko se matka ihan välttämätön??
Itse en kyllä pystyisi noin pientä jättämään hoitoon noin pitkäksi aikaan.
Eli jos matka olisi välttämätön, ottaisin mukaan..

Mitenhän ihmeessä selviävät elämässään kaikki ne lapset, joiden äiti joutuu esim. sairaalaan lapsen ollessa muutaman kk. ikäinen. Ei varmaan mitenkään. Elämä siinä on pilalla.

Mukaan tietysti! Matkustaminen on todella helppoa tuon ikäisen kanssa. Olimme Espanjassa viime kesänä kolmen parheen kesken. Yhdellä perheellä oli 3kk vauva, toisella 4kk vauva ja taapero. Meillä 6kk vauva ja 3-vuotias. Ottakaa mukaan kantoliina ja matkarattaat, niiden kanssa on näppärä matkustaa. Ei pääse ikäväkään yllättämään, kun vauva on mukana. Ja onhan se sellainen suosituskin, että nuorokausi per vuosi. ELi 1-vuotiaan voi jättää vuorokaudeksi hoitoon, 2-vuotiaan kahdeksi jne.

Hyvää matkaa!:)

no otat sen mukaan. herranjumala miten ikinä voisit sen jättää pois matkasta! tuon ikäisellä ei vielä ole käsitystä itsestään erillisenä äidistä ja jos joutuu pitkäksi aikaa erillleen niin ei pysty säilyttämään mielikuvaa äidistään, joten ahdistuu ja traumatisoituu. miksi et haluaisi ottaa lasta mukaan?

jotenkin en jaksa uskoa että se lapsi siitä hirveästi traumatisoituu, onhan noita lapsia hoidossa muuallakin maailmassa.

Mitenhän ihmeessä selviävät elämässään kaikki ne lapset, joiden äiti joutuu esim. sairaalaan lapsen ollessa muutaman kk. ikäinen. Ei varmaan mitenkään. Elämä siinä on pilalla.

Hyvä pointti.

Kaksplussan mammat on vaan niin ylihysteerisia. kas kun eivät alkaneet valittaa siitäkin, että miksei lasta ole rintaruokittu ;)

Miksi lapsi pitäisi ottaa mukaan, jos kyse on esim. työmatkasta? muutenkin on influenssaa ja muuta nyt liikkeellä, että kyllä minä harkitsisin kahdesti, että ottaisinko mukaan. Ja ehdottomasti jättäisin mummolle, varsinkin, jos mummo olisi lapselle erittäin läheinen jao llut paljon tekemisissä.

Mun lapsi alkoi olla mummolla 3 kk iästä lähtien 2-3 yötä kuussa (opiskelin toisella paikkakunnalla).

Kuulin tuossa erään mamman jättävän 3kk vauvan kolmen muun lapsensa kanssa mummolle hoitoon kun lähtee itse ukkonsa kanssa Thaimaahan kahdeksi viikoksi. Eipä onnistuisi itseltä moinen. Tuo 4päivää on vähän niin ja näin, jos hoitaja osaa hoitaa ja perusasiat kunnossa ja tästä ei tule tapa niin miksei. Tuossahan on varmaan eka päivä lähtö, jolloin näätte vauvan ja viimeinen päivä, jolloin jo haette vauvan?

Alkuperäinen kirjoittaja elämä pilalla joo;23048674:
Hyvä pointti.

Kaksplussan mammat on vaan niin ylihysteerisia. kas kun eivät alkaneet valittaa siitäkin, että miksei lasta ole rintaruokittu ;)

Miksi lapsi pitäisi ottaa mukaan, jos kyse on esim. työmatkasta? muutenkin on influenssaa ja muuta nyt liikkeellä, että kyllä minä harkitsisin kahdesti, että ottaisinko mukaan. Ja ehdottomasti jättäisin mummolle, varsinkin, jos mummo olisi lapselle erittäin läheinen jao llut paljon tekemisissä.

Mun lapsi alkoi olla mummolla 3 kk iästä lähtien 2-3 yötä kuussa (opiskelin toisella paikkakunnalla).

Vai hyvä pointti. Joo tosiaan. Ja onhan niitä äitejä jotka kuolevat, joten mitä väliä... Entäs se äiti jolla oli kahdeksan vauvaa? Nekin tulee kasvamaan isoiksi joten mähän voin tässä ihan rauhassa kirjoittaa tän loppuun ja antaa vauvani huutaa, niin ne jotkut muutkin joutuu huutamaan kun äiti ei vaan ehdi...

Ja olihan se yö per ikäkuukausi mitä voi jättää yöhoitoon. Eiku...

Mikä hemmetin "pakko" tuollainen matka on?! Tai opiskelu toisella paikkakunnalla?! Vauvahan ei tietenkään mitenkään voi lähteä mukaan koska koska koska... Se, että noin pieni ei ole erossa äidistään ei ole hysteriaa vaan ihan luonnollinen juttu!!!

Yhteistyössä