Voi herranjestas. Chala, vastaan sinulle, koska sinä kävit alunperin hyvin aggressiivisesti äitiä puolustamaan ja myös minun viestiin vastasit hyökkäävästi. En esiinny täällä "arvostettuna ammattilaisena". Sanoin, että minulla on kuitenkin muutakin tieto/kokemuspohjaa kuin mutu-tuntuma. Työni puolesta olen paljon tekemisissä väkivaltateeman kanssa. En ole lastenpsykiatri, mutta tunnen kaksi sellaista. En voi käsittää väkivallan vähättelyä ja puolustelua.
Henkinen väkivalta on vakava asia juu, mutta yksittäinen äänen korottaminen lapselle ei ole sitä. En jaksa vääntää asiasta enempää. Kova tarve tuntuu olevan pahoinpitelyn vaikutusten vähättelylle. Aika moni eroaisi, jos oma mies paiskaisi lattiaan ja raahaisi käsistä jonnekin. Kun tämä kohdistuu pieneen taaperoon, on kyseessä ihan inhimillinen virhe. Tämä on kovin jännää.
En ole vähätellyt pahoinpitelyn vaikutuksia, mielestäni tämä ei silti ole tilanne jossa voidaan puhua pahoinpitelystä verrattuna siihen pahoinpitelyyn mitä liian monet lapset Suomessa saavat kokea. On eri asia että tässäkin tapauksessa ap ymmärtää menneensä liian pitkälle, on pelästynyt tilannetta ja omaa reaktioaan, aikoo varmastikin tehdä tilanteelle kaikkensa ettei se tule toistumaan ja sinä alat täällä suunnilleen huutaa huostaanottoa.
Se, että "olet tekemisissä väkivaltateeman kanssa" ei todellakaan tee sinusta asiantuntijaa, vaikutat aika päinvastaiselta vähätellessäsi henkisen väkivallan vaikutuksia, minkä nostin esille koska itse kommentoit sen olevan mitätöntä. Jos perustat koko käsityksesi siihen mitä laki sanoo, suosittelisin keskustelemaan hieman tarkemmin asioista niiden tuntemiesi lastenpsykiatrien kanssa, hekin varmasti mielellään valottavat sinulle miten vakavasti lapset voivat traumatisoitua henkisen väkivallan käytöstä, se ei todellakaan ole sen vähäisempää kuin fyysinen.
On kovin jännää miten aggressiivisesti ja todella alentuvaan sävyyn sinä hyökkäsit aiheen kimppuun, puhut itsesi kanssa ihan ristiin ja käyt henkilökohtaisuuksiin, mutta et esim. vastaa yhteenkään sinulle esitettyyn kysymykseen, asiantuntijuutesi perustuu siis käytännössä siihen että tunnet kaksi lastenpsykiatria. Voi hyvää päivää..