Purnausta purnausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilmainen piika... näköjään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilmainen piika... näköjään

Vieras
Mies on työttömänä kotona, minä töissä. Tänä aamuna havahduin yhtäkkiä huomaamaan, että minä teen siitä huolimatta valtaosan kotitöistä. Mies ei oma-aloitteisesti tee _mitään_ ja sanominen ei tunnu auttavan. Monesti aamulla töihin lähtiessä pyydän, että voisiko mies päivän aikana esim. tiskata tai imuroida tai petata edes sängyn. Mies suostuu ja on jopa samaa mieltä, että nämä työt kuuluvat enempi hänelle nyt kun hän on päivät kotona. Siitä huolimatta kotiin tullessani on kämppä sotkuinen ja em. kotityöt tekemättä. Mies vaan hymyilee nolona tietokoneelta, että "ohhoh, unohtui, kun jäin jumittamaan pelin ääreen".

Sama jälkien siivoamisen kanssa. Suihkun jälkeen märät pyyhkeet jää läjään lattialle, kahvikuppi just sinne missä kahvia on juotu, likavaatteet sängyn viereen tai minne ne on satuttu riisumaan.... Minähän ne jäljet sitten siivoan, kun sanominen ei oikeasti auta enkä itse halua elää paskaisessa asunnossa. Kyllästyttää huomautella aikuiselle ihmiselle samoista asioista aina uudestaan ja uudestaan, kun ei mitään tapahdu, vaan kaikki aina vaan "unohtuu". :( Mitähän tässä oikein pitäisi tehdä?

Jos keksit ratkasun niin jaa se ihmeessä muillekin..:P Meillä vähän samantapanen tilanne. Tosin sotken liikaa itsekkin mut mä oon kyllä ainoa joka edes yrittää pitää tätä ihmisasunnon näkösenä..

No hakeeko se töitä edes? Vai meneekö siis koko päivä tietokonetta räplätessä? En osaa edes kuvitella noin vastuutonta äijää... Sitä ei paljon taida kiinnostaa sun hyvinvointis.

Herran jestas.

Teippaa aamulla kissankokoinen paperi oveen ja listaa siihen päivän työt. Jos mies selviytyy niistä, voit piirtää hänen kiitostauluun kukkasen tai auringon tai hymynaaman. Kun koossa on 10 piirrosta, hän saa seksiä.

Jos teidän ukot on kun yksi ylimääräinen lapsi niin kohdelkaa heitä sitten niin kuin 5-vuotiaita. ...Nolona virnuaa, että jumi koneelle.... ei minun päiviäni.

No hakeeko se töitä edes? Vai meneekö siis koko päivä tietokonetta räplätessä? En osaa edes kuvitella noin vastuutonta äijää... Sitä ei paljon taida kiinnostaa sun hyvinvointis.

Hakee onneksi ja toivottavasti saisikin pian taas töitä. Mut kyllä kai ne päivät sillä siitä huolimatta valtaosin tietokoneen ääressä kuluu.

Ärsyttää tällä hetkellä ihan älyttömästi, että miten ja miksi aikuisella ihmisellä unohtuu kaikki mitä pyydetään tekemään, päivästä ja kerrasta toiseen? En jaksa enkä halua enää jankuttaa, tuntuu että kohta kolmikymppisellä miehellä pitäisi itsellä jo alkaa ymmärtää. Äähh! :(

Työttömyys voi turruttaa. Mitä mies tekee päivät?

Joo, niin on kai käynyt, sillä silloin kun mies oli töissä, kotityöt jakaantui tasaisemmin. Meillä oli työpaikat lähekkäin ja työajat miltei samat, joten kuljimme päivittäin samalla kyydillä töihin ja kotiin. Työpäivän jälkeen tehtiin yhdessä kotityöt ja sitten vietettiin vapaa-aikaa. Nyt on tämä tilanne jotenkin kupsahtanut ihan päälaelleen.

Mies viettää päivät koneella pelaten tietokonepelejä ja nettiä selaillen.

No mä luultavasti ihan ilman huutoja ja naputtamista kokoisin miehen likaiset vaatteet ja kahvikupit yms. ja veisin ne vaan hänen puolelleen sänkyyn. Toinen mitä voisit kokeilla on esim. hänen pyykkiensä pesemättä jättämistä jos ne eivät ole pesuhuoneessa, kiikuttaisin ne vaan aina hänen puolelleen sänkyä lattioilta.

Yhteistyössä