Teinpäs hyvää ja helppoa ja nopeaa ruokaa tänään :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokavinkki jos kiinnostaa :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämän palstan käsitys ruuasta on kokolailla kieroutunut, jos tehdään joko lisäainemössöä valmismarinoidusta silpusta ja pistetään teollista makuvahvennetta vielä perään niin että tuntuu tai sitten syödään hampurilaisia tai pizzoja. Oletteko koskaan edes kuulleet ruuasta, joka tehdään alusta saakka itse ja maistuu muulle kuin aromivahventeelle?

On se tosiaan mahtavaa, että saa tehdä itse omat ruokansa.
Lastenne makunystyröitä kyllä käy vähän sääliksi :)

Kirjoitinko tuohon että JOKA PRKLEEN PÄIVÄ tekisin tuollaista?
Siinä lukee selvällä suomen kielellä että KIIREESSÄ JOSKUS voisi tehdäkin.Hitto mua ottaa päähän nää helvetin täydelliset äidit ketkä on niin helvetin hyviä kaikessa ja niin täydellisesti osaa varautua aina tilanteisiin ja on se ruoka tehty IHAN ITSE,perunatki kasvatettu. :flower:

[QUOTE="Mamma italiana";23003079]kiva mutta ei maistuisi mulle. liikaa valmiita aineksia ja liikaa kamaa: kermaa, sipulikeittoa....[/QUOTE]

Sama juttu, ja kamalan paljon suolaa..

hyvältä kuulostaa. Siinä, että haluaa joku päivä päästä helpolla ja nopeasti, ei ole mitään pahaa. Meidän esikoisen herkkua on valmiit veriletut, sisältävät varmasti vaikka mitä EEEE:tä, mutta annan kyllä syödä, ei niitä joka päivä ole ja joskus on ihana viettää sellainen päivä, että ruoka on kahdessa minuutissa valmis.

Mä olen ollut näitä "kaikki itse alusta asti" -äitejä. Sitten tässä yksi kerta iski oikein kunnon väsymys päälle ja ostin kaupasta kolme pikku pussia pikanuudelia, pussin pakastemaissia ja pakaste pussin babyporkkanoita sekä rasian valmiita kinkkukuutioita. Kiehautin pakastevihannekset kattilassa, lisäsin nuudelit (ja vain maustepussin vain yhdestä, jotta ei tule liian suolasta ja mausteista) ja kinkun ja ei kun pöytään... Ruoka valmista n viidessä minuutissa ja lapset kehu, että oli TOSI hyvää.

Edelleen tykkään laittaa ruokaa ihan raaka-aineista, mutta joskus tilanteen tullen, kun on kiire tai laiskottaa, niin osaan myös ottaa easymmin...

Kirjoitinko tuohon että JOKA PRKLEEN PÄIVÄ tekisin tuollaista?
Siinä lukee selvällä suomen kielellä että KIIREESSÄ JOSKUS voisi tehdäkin.Hitto mua ottaa päähän nää helvetin täydelliset äidit ketkä on niin helvetin hyviä kaikessa ja niin täydellisesti osaa varautua aina tilanteisiin ja on se ruoka tehty IHAN ITSE,perunatki kasvatettu. :flower:

Ei meillä itse asiassa ole perunamaata, perunat ostetaan ihan kaupasta.
Kasvihuone on ja puutarha, mutta niitä antimia ei saa kuin kesäkaudella nautittua. Harmi.
Nyt ei ole kyse täydellisyydestä. Ei siihen edes tarvitse pyrkiä. Mutta vaikka ei ole täydellinen, ei silti tarvitse ostaa moskaa ruuakseen.

(Ihan ot: Et sinä itse asiassa niiden pizzojen ja hampparien kohdalla antanut mitään aikamäärettä...)

Ei kai siinä pitäisi olla mitään loukkaavaa, jos asiallisesti ilmoittaa ettei aloittajan kuvailema ruoka vastaa omaa käsitystä hyvästä ruoasta. Vai pitäisikö kaikkien vain kehua, että juu, ne marinoidut broilerit ovat tosi hyviä.

Ei meillä itse asiassa ole perunamaata, perunat ostetaan ihan kaupasta.
Kasvihuone on ja puutarha, mutta niitä antimia ei saa kuin kesäkaudella nautittua. Harmi.
Nyt ei ole kyse täydellisyydestä. Ei siihen edes tarvitse pyrkiä. Mutta vaikka ei ole täydellinen, ei silti tarvitse ostaa moskaa ruuakseen.

(Ihan ot: Et sinä itse asiassa niiden pizzojen ja hampparien kohdalla antanut mitään aikamäärettä...)

Sulla on selvästi jotenkin lukemisen vaikeutta,kirjoitin siihen että PITSAT JA HAMPPARIT ON MIELUUMMIN YÖKS.Kirjoitinko että MINÄ syön niitä?ap täällä lytättiin Ja tarkoitin että parempi vaihtoehto tuo ruoka on ku pitsat ja hampparit OLISI.
Mutta edelleenkin,hyvä että jotkut ovat niin hyviä,että saavat AINA JOKA PVÄ sen kunnon aterian.Minulla saattaa kerran pari kuukaudessa se epäonnistua.
Kumma ku piti tulla heti sitä omaa paremmuuttaa tyrkyttää,eri asia on neuvot ku tollanen lyttääminen.

Ei kai siinä pitäisi olla mitään loukkaavaa, jos asiallisesti ilmoittaa ettei aloittajan kuvailema ruoka vastaa omaa käsitystä hyvästä ruoasta. Vai pitäisikö kaikkien vain kehua, että juu, ne marinoidut broilerit ovat tosi hyviä.

Mikäs siinä jos asiallisesti ilmoittaa, musta se, että haukutaan paskaksi ja moskaksi ei ole asiallista. Valitettavan normaalia palstakäytöstä kylläkin.

:D Siis täällä ei kyllä voi ikinä kirjoittaa mitään ilman että jotku jeesustelijat tulevat kommentoimaan :D
Pointti oli se, että tuo oli nopeaa ja helppoa :) valmistui noin 10minuutissa. Sipulikeittojauhetta en laittanut kuin ehkä ruokalusikallisen pariin kolmeen desiin vettä, makua antamaan :)

Ja joku kyseli että eikö riisi ja vihannekset tulisi halvemmaksi erikseen. Tulisivat kyllä, mutta minulla oli kiire saada ruoka aikaiseksi ja tuota sekoitusta tarvitsi keittää vain 4 min :)

yhtä nopeasti valmistuu samainen, mutta terveellisempi ruoka jos et laita liemikuutiota, sipulikeittojauhetta ja marinoitua broiskua. Lisäät vain mausteita.

Sulla on selvästi jotenkin lukemisen vaikeutta,kirjoitin siihen että PITSAT JA HAMPPARIT ON MIELUUMMIN YÖKS.Kirjoitinko että MINÄ syön niitä?ap täällä lytättiin Ja tarkoitin että parempi vaihtoehto tuo ruoka on ku pitsat ja hampparit OLISI.
Mutta edelleenkin,hyvä että jotkut ovat niin hyviä,että saavat AINA JOKA PVÄ sen kunnon aterian.Minulla saattaa kerran pari kuukaudessa se epäonnistua.
Kumma ku piti tulla heti sitä omaa paremmuuttaa tyrkyttää,eri asia on neuvot ku tollanen lyttääminen.

Kannattaisikohan pikku hiljaa alkaa rauhoittua...?

[QUOTE="Mamma italiana";23003270]mità pakkoajatuksia ruoasta?[/QUOTE]

Mä en suostu syömään paljon mitään raaka-aineita ja niistä, joita pystyn alkaa niistäkin usein oksettamaan kesken ruuan. Jos joku ruoka tökkää mua suussa huonossa kulmassa esim. kitalakeen, mulla meinaa välittömästi lentää laatta ja joudun lopettamaan syömisen. Todella rasittavaa, en oo varmaan 15 vuoteen saanut syötyä mahaani täyteen, joten ei tulis mieleenkään kitistä jostain lisäaineista kun niitä kuitenkin on ihan joka ruuassa.

Tää kaikki johtuu siitä, että joskus lapsena (saatiin todella vähän ruokaa) meillä oli joku juhlapäivä ja grillattiin. Yksi mun veljistä oli niin onnellinen saamastaan kunnon ruuasta, että söi yhden kyljyksen niin nopeasti ettei juurikaan ehtinyt pureskella. Hän oksensi sen kokonaisena takaisin lautaselleen, siinä näkyi vain pieniä hampaanjälkiä koska hän oli ahminut sen niin nopeasti. Mun isäpuoli sitten ihanana miehenä pakotti mun veljen syömään sen oksennetun kyljyksen uudestaan, ja sen jälkeen mulla on ollut kamalia ongelmia saada oikein mitään alas. En ole esim. tuon jälkeen syönyt kertaakaan kokonaista lihaa, ainoastaan jauhelihaa.

Aha.Minä tossa sanoin että voisin JOSKUS tuollaisen vääntääki kiireen helpottamiseks,mutta heti haukuttii kuinka kieroutunut käsitys on ruoan laitosta.

[QUOTE="sondersson";23003363]yhtä nopeasti valmistuu samainen, mutta terveellisempi ruoka jos et laita liemikuutiota, sipulikeittojauhetta ja marinoitua broiskua. Lisäät vain mausteita.[/QUOTE]

Tämä se on ilmeisesti vaikeaa tajuta, että ei se vie yhtään sen enempää aikaa.
Muistan yhden ketjun jossa yksi kokki oli hädissään kun ei tiennyt mitä tehdä kun kotoa oli jauhelihamauste loppu ja piti jauhelihaa maustaa. Taitaa olla ruuan maustaminen perusmausteilla monille katoavaa kansanperinnettä.

Kaapista ei taida taida löytyä kuin erittäin suolaisia valmissekoituksia ja liemikuutioita ja kaikki ostetaan valmiiksi marinoituna. Niissä vaan on se vika, että kaikki maistuu täsmälleen samalta.

ihanainen, jopas oli hurja juttu. aika vaikeelta kuulostaa, mutta tuon kokemuksen jàlkeen ymmàrràn kyllà. minà kyllà sinuna menisin juttelemaan jollekin, jospa tuosakin vois jollain keinolla pààsàt irti. ruokailu ja ruonalaitto voi olla kivaa :)

Vaikka tykkäänkin tehdä ruuan alusta alkaen itse ja pyrin välttämään kotiruuassa lisäaineita, niin puolivalmisteiden käyttö on mun mielestä ihan perusteltua, jos ei ehdi tai jaksa alkaa laittamaan ruokaa itse. Mikä mua ap:n ruuassa hieman hämmästytti on se, mahtoiko siinä maistua kasvikset ja kana enää ollenkaan. Tarkoitan, että valmismarinadissa on mausteet, sipulikeitossa on mausteet ja liemikuutiossa on mausteet, joten...miltähän ruoka itse asiassa maistui?

Mikäs siinä jos asiallisesti ilmoittaa, musta se, että haukutaan paskaksi ja moskaksi ei ole asiallista. Valitettavan normaalia palstakäytöstä kylläkin.

Itse en juuri koskaan käytä sanaa p*ska ja moskalla tarkoitan ihan yleisesti esimerkiksi jämistä tehtyä kanasilppua hunajamarinadissa (jota myös kanasuikaleiksi kutsutaan). En viitannut sillä mitenkään ap:n ruokaan, totesin vaan että siinä on minun makuuni liikaa lisäaineita.

Ja sinä se jaksat edelleen vaan huutaa :hug:

En huuda vaan KIRJOITAN ISOLLA,JOTTA SINÄKIN YMMÄRTÄISIT NIIN ON PAKKO VAHVISTAA.

Ei muttta oikeesti,ärsyttää tollanen,että vääristellään toisen sanomisia.
E missään vaiheessa sanonut että tuo ruoka onkin niiiiin terveellistä ja teenpä joka pvä tai että meillä syödään hamppareita ym. (ei syödä IKINÄ).
Edelleenkin olen sitä mieltä,että saattaisin hätäpäissäni tuollaisen vääntää,vaikka tiedän kyllä mitä siinä on,ei niiiin terveellistä.Äitini ja siskoni ovat kokkeja,joten kyllä mullakin hallussa se "oikeen" ruoan tekeminen on.

Yhteistyössä