Joskus mie niin inhoan näitä päiviä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
kun pitäs laatia jotain kauppalapun tapaista että sieltä kaupasta tulis edes jotain järkevää mukaan.
Tilanne on, että pitäs illansuussa lähtee ostamaan ruokaa ensperjantaiksi asti... tai silleen, että sit vaan täydentää kirkonkylältä tarvittaessa jotain pientä.
No nyt mie oon taas lintsannut ruokalistan suunnittelussakin... pitäs siis ensin keksiä mitä syötäisiin ja sit laatia jonkunlainen lappu.
Plääh.
Jos käviskin vaan kirkolta vaikka keittoainekset huomiseksi ja ottais aikalisää sillä senverran, että sinne kauppaan meniskin varsinaisesti vasta huomenna.
Mutta sit se on edessä kuitenkin - ellei joku ilmoittaudu vapaaehtoisena käymään mulle kaupassa... tai edes laatimaan sen listan?

Käy kaivelemassa jonkin vieraan kunnan sivuilta koulun ruokalista, joka varmaan poikkeaa teidän kunnan ruokalistasta. Sen perusteella sitten kirjoittelet tarvittavat ainekset.

Mulla on samainen operaatio edessä..Tosin meinasin nakittaa ukon kaupalle, mikä tarkoittaa sitä et saan eritellä siihen lappuun suurinpiirtein valmistajatkin (vallankin kun muksun ruuista on kyse..), ei huvittais....

Nyt vaan istut alas kahvikupin kanssa ja rupeat hommiin. Ei sen siirtäminen huomiselle poista asian inhottavuutta vaan lisää sitä. Huomenna on perjantai ja kaupat jumittaa..

No niin.
Huomenna makaronilaatikko
la uunilohta ja muussia
su kanan fileepihvit ja uunijuureksia
ma jauhelihakastike ja spagetti
ti kalakeitto
ke kanakastike suikaleista ja pottua
to hernari ja pannari
pe ruokaisa halloumisalaatti ja karjalanpiirakoita

No ni, siitä lappua väsäämään. :)

No niin.
Huomenna makaronilaatikko
la uunilohta ja muussia
su kanan fileepihvit ja uunijuureksia
ma jauhelihakastike ja spagetti
ti kalakeitto
ke kanakastike suikaleista ja pottua
to hernari ja pannari
pe ruokaisa halloumisalaatti ja karjalanpiirakoita

No ni, siitä lappua väsäämään. :)

Hyvä, hyvä! Niin sitä pitää!!! Hyvältä kuulostaa tuo lista!
Sinusta ja perheestäsi oli muuten tosi kiva juttu Kaks plussassa! En kyllä muista missä lehdessä se oli, kun saan tänne Japaniin noita lehtiä kaverilta vähän jälkijunassa. Mutta jokatapauksessa jäi kivasti mieleen tuo juttu!!!

[QUOTE="Karenina";23002689]Hyvä, hyvä! Niin sitä pitää!!! Hyvältä kuulostaa tuo lista!
Sinusta ja perheestäsi oli muuten tosi kiva juttu Kaks plussassa! En kyllä muista missä lehdessä se oli, kun saan tänne Japaniin noita lehtiä kaverilta vähän jälkijunassa. Mutta jokatapauksessa jäi kivasti mieleen tuo juttu!!![/QUOTE]

Hypsis! Mun piti laitta toi viesti Aurinkokunnalle. Mä sekoilen ihan täysillä! Anteeksi.

En minä tee mitään listoja... Menen kauppaan, ja päätän siellä, että tän verran maitoa, suurin piirtein tän verran lihaa ja kanaa ja kalaa, sitten vaikka jonkun verran pastaa kaappiin ja perunoita ja riisiä, jotain vihanneksia ja hedelmiä, kermaa ja mausteita (jos ei jo ole kaapissa). Miksi se on niin vaikeaa? Ainahan voi pakastaa, jos jotain ei kerkeäkään syödä, eikä riisit sun muut mene huonoksi piiiiiiiitkään aikaan. Sitten vasta viikon aikana mitä tekisi mieli laitella ostamistasi pöperöistä. Ei se ole sen vaikeampaa.

Yhteistyössä