Ostin tänään vauvalle kylpytuen kirpparilta, saa nähdä onko se onnistunut ostos, onko muilla kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Poitsu on ihan mahdoton potkimaan ja minulla on vaikeuksia pitää toisella kädellä kiinni ja toisella pestä, joten kun näin tuon kylpytuen kirpparilla ja se maksoi vaan 5 euroa, niin ajattelin, että kokeillaanpa tuota.

Mikäs se semmonen on??? kuulostaa houkuttelevalta. Meillä on 6,5kk poika ja mahdotonta on välillä kylvettäminen, kun niin kovasti riehuu:) Mistäs sellaisia saa ostaa ja paljonko maksaa uutena?:O

Meillä on sellainen, oli pienellä vauvalla toisaalta ihan kätevä, vauva sai rauhassa hengailla kylvyssä ja katella ympäriinsä. Käytettiin siis tietty sen ikäisellä vauvalla, joka ei vielä osaa itse nousta istumaan tms.

Toisaalta pesua tuki ehkä osittain hankaloitti, lähinnä siksi että täytti suurimman osan kylpyammeesta ja puoli-istuvassa asennossa olevan vauvan pyllyä ja selkäpuolta on hankala pestä :) Eikä märkä vauva tietenkään kylvyn lopetusvaiheessa kauheasti tykkää roikkua viileässä ilmassa ilman pyyhettä sen aikaa että beba saadaan pestyä.

Meillä se oli ihan ehdoton!! Varsinkin ku lapsilla ikäeroa vuosi niin molemmat kylvyssä niin vahdittavia (ja kyllä ne on pakko kylvettää samaan aikaan) se oli jo vastasyntyneesta ehdoton,kun vauvan pysty laittaan siihen hengaamaan esim ruokailun,äitin vessassa käynnin..... ajaksi

Kylpytuki laitetaan ammeeseen ja vauva laitetaan tuen päälle "löhöilemään". Helpottaa tosi paljon pienten vauvojen kylvetystä kun vauva pysyy paikallaan paremmin eikä pääse ainakaan luiskahtamaan mihinkään. Tietenkään vauvaa ei tukeenkaan missään nimessä voi jättää yksin.
Meillä on ollut käytössä sellainen ja tosi hyväksi havaittiin, tosin nyt kun saa jo istua (vauva 6,5kk) ei häntä enää kiinnosta makoilla tuen kanssa ammeessa vaan pitää saada itse "vapaasti" läiskyttää ja leikkiä kylpyleluilla. :) Me ostettiin ko. tuki Prismasta, mutta kyllä niitä luulisi olevan melkein missä kaupassa vaan missä myydän lastentarvikkeita.
Löysin vielä kuvan tuesta netistä:
http://www.baby1.fi/kylpytuki-p-94.html

Meillä se oli ihan ehdoton!! Varsinkin ku lapsilla ikäeroa vuosi niin molemmat kylvyssä niin vahdittavia (ja kyllä ne on pakko kylvettää samaan aikaan) se oli jo vastasyntyneesta ehdoton,kun vauvan pysty laittaan siihen hengaamaan esim ruokailun,äitin vessassa käynnin..... ajaksi

Ai laitat vauvan kylpytuelle ja painut lounaalle ja paskalle? :laugh: oumaigaad. "Kylve kulta siinä rauhassa vähän aikaa, äidillä on vähän hommia".

Meille se oli turha. Voi olla, että kaksoset olivat turhan pienikokoisia, koska en koskaan oikein saanut heitä siihen hyvin. Loppujen lopuksi luovuttiin koko kylvetyksestä.
Huomattiin, että kaksoset oli helpompi käyttää iltapesulla suihkun alla. Lattialle suihkumatto ja lapset siihen ryömimään. Nykyään konttaavat ja istuskelevat mielellään suihkussa. Huomattavasti helpompaa kolman lapsen kanssa, ei tarvi miettiä kuka hukuttaa kenet ;)

Kovasti olen kuitenkin kuullut kehuja tuesta. En vain itse koe sitä kovin käteväksi.

Korvaamaton apu pienen vauvan kanssa. Käytettiin ihan aktiivisesti 1kk iästä 5-6kk ikään saakka ja helpotti kummasti kylvetystä, koska meillä tehtiin öljykylpyjä kuivan ihon hoitoon ja arvatenkin öljyinen vauva on liukas niin sen avulla pysyi vauva paikoillaan ja pystyi vielä lisäksi käyttämään molempia käsiä pesuun.

Yhteistyössä