Kun toimeentulotukiasiakkaat aina valittavat että ovat tiukimmilla niin tässä teille esimerkiksi meidän perheen tulot ja

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
Missähän kummassa sä oikein olet asunut jos olet saanut noin pirusti tt-tukea?? Meidän tulot on miehen työttömyyspäiväraha n.600e+opintotuki 250e (+as.tuki jota en laske koska olen vähentänyt sen vuokrasta). Me saadaan sossusta vuokran omavastuu osuus (250e) + sähkö ja 50e muuta rahaa. Eli meillä on käytössä ENNEN laskuja 900e ja meillä on 3 lasta... Tästä 900e maksetaan auton vakuutukset+verot ja kännykät, netti ym. laskut ja ostetaan vaatteet ja ruoat joten revippä siitä onko meillä paljon rahaa vai ei!!
Etkö sinä itse saa mitään mistään, miksi?

"kerrotokilisää"
[QUOTE="eee";22981369]Koska 470 euroa kuussa on minulle henkilökohtaisesti liian vähän, kun siitä pitää maksaa vuokra, vesi, sähkö, netti, puhelin, ruoka ja hygienia :)[/QUOTE]

Ja asut ihan itseksesi vai,rahaa ei tule mistään muualta?
Mitä teet, opiskeletko vai mitä?
Kiinnostuneena kuulen minkälaisella ihmisellä on tilanne,jossa rahaa tulee tuon verran ja siitä täytyy maksaa ihan kaikki koska silloin tuo 470 e on vähän.

"Anne"
[QUOTE="vieras";22981326]
[QUOTE="vieras";22981281]Onnittelen. Elämänhallintasi on parempaa kuin alkoholistien, mielenterveyspotilaiden, pitkäaikaistyöttömien, pitkäaikaissairaiden ja muiden vaikeissa olosuhteissa elävien. Tällä tiedolla sinä ilmeisesti tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi.[/QUOTE]

Niin, ja laiskojen ja työtävieroksuvien. Hurraa![/QUOTE]

Myös alle 3-vuotiasta lasta kotona hoitava yh voi saada tttukea, tiedä sitten, mihin yllä olevista se sitten lajitellaan.

Missähän kummassa sä oikein olet asunut jos olet saanut noin pirusti tt-tukea?? Meidän tulot on miehen työttömyyspäiväraha n.600e+opintotuki 250e (+as.tuki jota en laske koska olen vähentänyt sen vuokrasta). Me saadaan sossusta vuokran omavastuu osuus (250e) + sähkö ja 50e muuta rahaa. Eli meillä on käytössä ENNEN laskuja 900e ja meillä on 3 lasta... Tästä 900e maksetaan auton vakuutukset+verot ja kännykät, netti ym. laskut ja ostetaan vaatteet ja ruoat joten revippä siitä onko meillä paljon rahaa vai ei!!
Pakkohan teillä on olla, koska tehän saatte toimeentulotukea (sitä kuulemma jaetaan niin paljon kuin jaksaa pankista ulos kantaa :D)

"eee"
[QUOTE="kerrotokilisää";22981422]Ja asut ihan itseksesi vai,rahaa ei tule mistään muualta?
Mitä teet, opiskeletko vai mitä?
Kiinnostuneena kuulen minkälaisella ihmisellä on tilanne,jossa rahaa tulee tuon verran ja siitä täytyy maksaa ihan kaikki koska silloin tuo 470 e on vähän.[/QUOTE]

Ihan yksin asun juu. Rahaa ei tule muualta, paitsi kesäisin käyn töissä, jos vaan töitä saan. Opiskelen siis, ja tämä täysin sama rahatilanne on kaikilla opiskelijoilla - 470 euroa on maksimituki, jonka saamme "ilmaiseksi", sossusta ei saa mitään. Minusta ei ihan reilua (kun tätäkin ketjua lukee).

[QUOTE="eee";22981369]Koska 470 euroa kuussa on minulle henkilökohtaisesti liian vähän, kun siitä pitää maksaa vuokra, vesi, sähkö, netti, puhelin, ruoka ja hygienia :)[/QUOTE]

Sä et nyt kerro kaikkia. Onko sulla puoliso? Koska jos ei ole niin kyllä saisit toimeentulotukia koska eihän tuo sun saama summa riitä pakosta edes vuokraan.

"ttt"
En jaksa lukea koko ketjua, mutta päätin silti kommentoida. Ensinnäkin ap. Toimeentulotukeen lasketaan menoiksi asuntolainan korot ja yhtiövastike, sähkö, vesi ja jopa kotivakuutuskin, terveydenhoitokulut. Joten teillä saattaisi olla hyvinkin mahdollisuus saada toimeentulotukea, kun kehuskelet että teidän kokoiselle perheelle pitäisi jäädä yli 1000e kuussa elämiseen. Työmatkakustannuksetkin muistaakseni lasketaan menoiksi. Joten ei muuta kuin lappua täyttelemään ystäväiseni ;) Eipä tarvitse tulla tänne huutelemaan kuinka urhoollinen olet, kun et muka ole oikeutettu toimeentulotukeen ja pärjäät silti. Mielestäni onkin hienoa, että käytte molemmat töissä jne. Mutta jos kerta on mahikset saada hiukan paremmin tukia, niin miksi ette sitä mahdollisuutta käyttäisi?
Minulla on aikanaan maksettu jopa opintolainan korot sossusta. Joten kannattaa kokeilla :)

sääliks käy
Ajatuksena jo se, että elää muiden (veronmaksajien) rahoilla olisi kaltaiselleni itselliselle ihmiselle kova kolaus ja häpeä. Jostain syystä osa näistä Kelan ja sossun rahoilla olijoista oikein ylpeilee sillä kuinka paljon saavat tekemättä mitään? Tälläisiä tyyppejä olen useitakin tavannut, eivät kuulu ystäväpiiriini kuitenkaan. Silloin kyllä ap:n tavalla tulee miettineeksi että meneekö se järjen köyhyys samalla mitalla. Ei sillä, että tarvitsisi piilotella ja hävetä asiaa, mutta en sillä kerskumista ymmärrä.

"joo"
no mä sain toimeentulotukea ennen 29e/kk + lääkekulut yms..

nyt saan kaikenkaikkiaan 900e ja siitä 200e vuokraan,sähkö 50e/kk,puhelinlasku,netti ja rattaat osamaksulla yht. 80e/kk ja se ylijäävä rahasumma riittää mun ja 2 lapsen(+1 koira) ruokaan ja muihin menoihin ihan hyvin joten..

Alkuperäinen kirjoittaja sääliks käy;22981590:
Ajatuksena jo se, että elää muiden (veronmaksajien) rahoilla olisi kaltaiselleni itselliselle ihmiselle kova kolaus ja häpeä. Jostain syystä osa näistä Kelan ja sossun rahoilla olijoista oikein ylpeilee sillä kuinka paljon saavat tekemättä mitään?
Toivotaan ettei sinulle satu elämässä mitään sellaista että joutuisit olemaan sossun asiakas :)

"jep"
[QUOTE="eee";22981651]Ei ole puolisoa. Opiskelijat eivät saa toimeentulotukea. Ja juu, eihän se vuokraan riitäkään. Eipä voi mitään. Olkaa te iloisia, jotka toimeentulotukea saatte.[/QUOTE]

opiskelija saa toimeentulotukea vasta kun on ottanut opintolainaa,siitä sit lasketaan monelle kk:delle ois riittäny heiän laskureiden mukaan jne. ja sitten on mahd. hakea tukia..

[QUOTE="jep";22981740]opiskelija saa toimeentulotukea vasta kun on ottanut opintolainaa,siitä sit lasketaan monelle kk:delle ois riittäny heiän laskureiden mukaan jne. ja sitten on mahd. hakea tukia..[/QUOTE]

Tai sitten jos on menettänyt luottotiedot.

"eee"
[QUOTE="jep";22981740]opiskelija saa toimeentulotukea vasta kun on ottanut opintolainaa,siitä sit lasketaan monelle kk:delle ois riittäny heiän laskureiden mukaan jne. ja sitten on mahd. hakea tukia..[/QUOTE]

Niin, opiskelija on siis pakotettu ottamaan LAINAA jos haluaa saada toimeentulotukea. Mielestäni se on ihan järjetöntä, enkä todellakaan halua ruveta velkaantumaan tässä elämänvaiheessa, kun ei ole mitään takuita siitä, milloin pystyisin maksamaan velkani takaisin. Kituutan siis tuolla 470 eurolla. Kiitos vaan hyvinvointivaltiolle ja tsempit toimeentulotuen saajille. ;)

"eee"
Tai sitten jos on menettänyt luottotiedot.
Ai jaa, eli jos olis asiansa kunnolla sössinyt, niin rahaa kyllä saisi... Vaan jos on kunnollinen ihminen ja hoitaa raha-asiansa sikäli kunnialla, ettei tilaile osamaksulla, nostele pikavippejä tai muuten ostele sellaisia asioita, joihin rahat eivät riitä, niin saa pärjätä omillaan ja kituutella eteenpäin. Jos taas hoitaa asiansa huonosti, saa lisää rahaa. Kauhian kätevää :) No, olenpa silti ihan iloinen omasta elämäntilanteestani.

"a p"
[QUOTE="ttt";22981507]En jaksa lukea koko ketjua, mutta päätin silti kommentoida. Ensinnäkin ap. Toimeentulotukeen lasketaan menoiksi asuntolainan korot ja yhtiövastike, sähkö, vesi ja jopa kotivakuutuskin, terveydenhoitokulut. Joten teillä saattaisi olla hyvinkin mahdollisuus saada toimeentulotukea, kun kehuskelet että teidän kokoiselle perheelle pitäisi jäädä yli 1000e kuussa elämiseen. Työmatkakustannuksetkin muistaakseni lasketaan menoiksi. Joten ei muuta kuin lappua täyttelemään ystäväiseni ;) Eipä tarvitse tulla tänne huutelemaan kuinka urhoollinen olet, kun et muka ole oikeutettu toimeentulotukeen ja pärjäät silti. Mielestäni onkin hienoa, että käytte molemmat töissä jne. Mutta jos kerta on mahikset saada hiukan paremmin tukia, niin miksi ette sitä mahdollisuutta käyttäisi?
Minulla on aikanaan maksettu jopa opintolainan korot sossusta. Joten kannattaa kokeilla :)[/QUOTE]

Meillä on ( tietenkin) säästöjä ;)

Meille siis jäis yli 800 euroa käyttörahaa vuokran, sähkön jne jälkeen. Osa oli Kelan rahaa, osa sossun rahaa. Ja kyllä tuo raha oli HYVÄ. Nyt jää pakollisten laskujen jälkeen suunnilleen saman verran ja pärjätään nytkin vaikka on esim. bensat maksettavana ja yksi lapsi enemmän.

"awa"
[QUOTE="eee";22981775]Niin, opiskelija on siis pakotettu ottamaan LAINAA jos haluaa saada toimeentulotukea. Mielestäni se on ihan järjetöntä, enkä todellakaan halua ruveta velkaantumaan tässä elämänvaiheessa, kun ei ole mitään takuita siitä, milloin pystyisin maksamaan velkani takaisin. Kituutan siis tuolla 470 eurolla. Kiitos vaan hyvinvointivaltiolle ja tsempit toimeentulotuen saajille. ;)[/QUOTE]

Itse kitkuttelin aikani ja sitten nostin lainaa kaksi vuotta. Enkä kadu tippaakaan. Sen summan maksaa loppujen lopuksi nopeasti pois. Suosittelens siis nostamaan opintolainan.

aisii
En jaksa kaikkea lukea, mutta olen samaa mieltä kuin ap, että toimeentulotuki on iso raha suomessa.

Jostain syystä poliitikot koko ajan hehkuttavat miten toimeentulotukiasiakkaat muka köyhimpiä. Höpöhöpö. Ja että muka he eivät saa lapsilisää. Vaikka toimeentulotuki on ainoa tukimuoto, joka ottaa lapset mitenkään huomioon. Palkat eivät nouse yhtään, eikä tukirahat eikä harjoittelurahat eikä opintotuet vaikka miten olisi lapsia elätettävänä.

??????????
Eli teille maksetaan asuminen KOKONAAN. Otapa huomioon se, että monilla työssäkäyvillä jää kuule ihan tuo sama summa kun ovat ensin maksaneet omat asumiskulunsa ihan itse. Eli 900€ kuussa ruokaan ja laskuihin. Se on pirun paljon ilmasta rahaa teille ja sinuna olisin hyvinkin kiitollinen siitä. Ei teidän kuulu saada samaa elintasoa kuin työssäkäyvät, tietenkään.

niin joo
Eli teille maksetaan asuminen KOKONAAN. Otapa huomioon se, että monilla työssäkäyvillä jää kuule ihan tuo sama summa kun ovat ensin maksaneet omat asumiskulunsa ihan itse. Eli 900€ kuussa ruokaan ja laskuihin. Se on pirun paljon ilmasta rahaa teille ja sinuna olisin hyvinkin kiitollinen siitä. Ei teidän kuulu saada samaa elintasoa kuin työssäkäyvät, tietenkään.
peesi paitsi että saavathan he. ei suomessa jää käteen yhtään enempää, jos vaikka toinen on kotitäiti ja toinen töissä. tai toinen töissä ja toinen opiskelija.

??????
peesi paitsi että saavathan he. ei suomessa jää käteen yhtään enempää, jos vaikka toinen on kotitäiti ja toinen töissä. tai toinen töissä ja toinen opiskelija.
Niimpä. Tuntuu monella tukia nostavalla ihan oikeasti elämän realiteetit hämärtyä. Ei ilmeisesti tarvi ajatella rahan arvoa kun sitä ei itse tienaa tai jotain, en tiedä. Voi olla shokki mennä joku päivä töihin ja huomata mitä kaikkea sillä palkalla onkaan maksettava itse. Laskut, vaatteet, lääkkeet, vakuutukset jne. Ja ettei se elintaso välttämättä pääse paljon nousemaan.

niin joo
Nämä tt-asiakkaat yleisesti kauhistelevat rikkaita jos kuulevat että joku saa vaikka 3000 euroa palkkaa.
Ja itse sanovat omat tulonsa yleensä niin, että ensinnäkin verottomana ja asumiskulujen jlkeen.

Eli se, joka saa 3000 euroa palkkaa, maksaa ensin siitä tonnin veroa ja veroluonteisia maksuja.
sen jälkeen asumiseen taas kolmannes. Ja jää se tonni laskuihin ja kaikkeen muuhun.

Elintaso ei kyllä eroa kovin paljon siitä, että kukaan ei kävisi töissä. Mutta tt-asiakkaat yleensä kauhistelevat että joku saa vaikka 3000 ja heille jää 900!!!!! Sehän on vähän heidän mielestä. mutta helkkari kun he eivät ymmärrä että palkasta maksetaan verot ja asuminen ja KAIKKI ihan itse.

Yhteistyössä