Kun toimeentulotukiasiakkaat aina valittavat että ovat tiukimmilla niin tässä teille esimerkiksi meidän perheen tulot ja

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";22981071]Ai niin kuin sinä? Ei, en luullut vaan keskustelua.

piina on asian ytimessä![/QUOTE]

Diipadaapa. Luuliks aivan oikiasti saavasi ihmiset sun puolelle tuolla sun hyökkäävällä tyylillä? Jos sulla ei ole kokemusta toimeentulotuella elämisestä, niin pidä pääsi kiinni.

Mun mielestä ap vaikuttaa melkoosen katkeralta tyypiltä ja tuskin olen ainoa joka on tuota mieltä.

Tai sit tää on semmoinen asia, jota ei saisi sanoa ääneen. Esim. mäkin sanon tään vasta kolmannen kerran. Edellinen kerta oli äidillen, joka sanoikin heti, että onhan teillä omaisuutta... Mutta jos joskus vituttaa, kun kuuntelee sossuasiakkaan valitusta rahojen riittämättömyydestä ja samaan syssyyn kertoo mitä kaikkea ovat ostaneet (joihin mulla ei ikinä ole ollut varaa), niin ei vain aina se oma omaisuus tule mieleen, kun todellakin on nyt vain rahat vähissä (toivoa parempaan onneksi mahdollisuudet). Nämä siis onneksi vain hetkellisiä vitutuksia ja 99% ajasta kuitenkin olen onnellinen elämääni.

Mutta siis, miksi en saisi sanoa ääneen sitä? Tekeekö se musta katkeran ihmisen, jos satunnaisesti joskus vituttaakin. Nii ja ap:hän ei ole edes sanonut, että häntä mikään vituttaisi edes koskaan tai että heillä olisi taloudellisesti tiukkaa.

Viimeksi muokattu:
"a p"
Diipadaapa. Luuliks aivan oikiasti saavasi ihmiset sun puolelle tuolla sun hyökkäävällä tyylillä? Jos sulla ei ole kokemusta toimeentulotuella elämisestä, niin pidä pääsi kiinni.
Diipadaapa vaan itsellesi, olenpa hyvinkin elänyt ;) 7 vuotta sitten ja me pärjättiin tuolloin loistavasti. Luehan koko ketju ja mieti sitten kuka hyökkäsi ja kenen kimppuun.

[QUOTE="a p";22981026]Koittakaa päättää jo :D Meidän tulot on isot, pienet, isot, pienet :D Tai siis toimeentulotukiasiakkaalle tuo on pieni summa mutta jos käykin töissä niin kyllä se raha sitten riittää hyvin. Tuo ON hyvä summa. Ei tarvitse asumistakaan enää tuosta maksaa. Ei vakuutusta, jopa sähkön voi laittaa vielä sossulle. Ihan mukava käyttöraha mutta ei tietenkään sossun "köyhille" eläteille riitä millään.[/QUOTE]

Kolmisensataa per naama. Josta maksetaan kaikki, puhelinlaskut, harrastukset, vaatteet, ruuat, matkaliput jnejnejne...

"a p"
Tai sit tää on semmoinen asia, jota ei saisi sanoa ääneen. Esim. mäkin sanon tään vasta kolmannen kerran. Edellinen kerta oli äidillen, joka sanoikin heti, että onhan teillä omaisuutta... Mutta jos joskus vituttaa, kun kuuntelee sossuasiakkaan valitusta rahojen riittämättömyydestä ja samaan syssyyn kertoo mitä kaikkea ovat ostaneet (joihin mulla ei ikinä ole ollut varaa), niin ei vain aina se oma omaisuus tule mieleen, kun todellakin on nyt vain rahat vähissä (toivoa parempaan onneksi mahdollisuudet). Nämä siis onneksi vain hetkellisiä vitutuksia ja 99% ajasta kuitenkin olen onnellinen elämääni.

Mutta siis, miksi en saisi sanoa ääneen sitä? Tekeekö se musta katkeran ihmisen, jos satunnaisesti joskus vituttaakin. Nii ja ap:hän ei ole edes sanonut, että häntä mikään vituttaisi edes koskaan tai että heillä olisi taloudellisesti tiukkaa.
Pointsit taas sulle! Tälläkin hetkellä mua vähän vituttaa porukka joka tulee vain kommentoimaan muttei huvita lukea koko ketjua. Ja sitten jankataan ja jankataan samoja asioita jotka löytyisi ketju lukemalla. Vituttaa eli saletisti katkera! :D

"a p"
Kolmisensataa per naama. Josta maksetaan kaikki, puhelinlaskut, harrastukset, vaatteet, ruuat, matkaliput jnejnejne...
Niin? Edelleen se on mun mielestä hyvä summa rahaa. Meillä jää asumisen jälkeen 1300 euroa eli suunnilleen saman verran kuin tt-asiakkaalle. Ja meillä on tuo remonttilaina ja ne autot ja silti rahat riittää ja säästetäänkin. Mutta jostain syystä tässä ketjussa MINÄ olenkin se katkera ja köyhä :D

"vieras"
pitäs riittää ihan hyvin vöitä kiristämällä. vaatteita saa eurolla kirppareilta, harrastaa voi edukkaampia lajeja ,ruoka voi olla alusta asti itse tehtyä,ei puolivalmiita tai eineksiä, matkaliput ( öö ? minne ? no,satunnaisesti joo voi matkustaa jos on pakko,mut muuten siitä pitää varmaan luopua ).
Ihmettelen ,että ilmeisesti sitä kuvitellaan, että toimeentulotuella pitäs pystyä elämään "normaalisti". Minusta sillon on tarkotuskin elää PIENELLÄ BUDJETILLA ja VÄLIAIKASESTI. mutta ilmeisesti mä olen missannut jotain tärkeetä kun se ei noin tunnu olevan.

vierass
No täällä osa-aikatyössä oleva yh (en halunnut lasten takia kokopäivätyötä eli oma valinta enkä valita). Nettotulot 1500 euroa kuussa sisältäen lapsilisät. Asumiskustannukset -700 euroa eli tässä vaiheessa jäädään alle toimeentulotuen, puhelin, netti, vakuutukset (autokin on) keskimäärin 150 kuussa, muita laskuja ei ole kuin satunnaisesti jotain. Elämiseen minulle ja kahdelle lapselle jää siis 650 euroa kuussa. Bensoihin menee noin sata euroa, ruokaan 200 eli kuussa jää "ylimääräiseen" n.350 euroa. Ostan vaatteet aina alesta/ulkomailta/kirppareilta. Joka ostoksen eteen teen paljon työtä selvittääkseni mistä saan halvimmalla. Säästän rahaa vähintään 100 euroa kuussa, jotta en koskaan joudu ostamaan mitään osamaksulla (se on yleensä kallista!). Ja tosiaan hyvin on pärjätty :)

[QUOTE="a p";22981162]Diipadaapa vaan itsellesi, olenpa hyvinkin elänyt ;) 7 vuotta sitten ja me pärjättiin tuolloin loistavasti. Luehan koko ketju ja mieti sitten kuka hyökkäsi ja kenen kimppuun.[/QUOTE]

Sä hyökkäsit tällä alootuksella eikä sun muutkaan viestit mitenkään asiallisia ole. Susta huomaa miten halveksut toimeentulotukea saavia ihmisiä. Mahdat olla ylpiä ittestäs.

"a p"
No täällä osa-aikatyössä oleva yh (en halunnut lasten takia kokopäivätyötä eli oma valinta enkä valita). Nettotulot 1500 euroa kuussa sisältäen lapsilisät. Asumiskustannukset -700 euroa eli tässä vaiheessa jäädään alle toimeentulotuen, puhelin, netti, vakuutukset (autokin on) keskimäärin 150 kuussa, muita laskuja ei ole kuin satunnaisesti jotain. Elämiseen minulle ja kahdelle lapselle jää siis 650 euroa kuussa. Bensoihin menee noin sata euroa, ruokaan 200 eli kuussa jää "ylimääräiseen" n.350 euroa. Ostan vaatteet aina alesta/ulkomailta/kirppareilta. Joka ostoksen eteen teen paljon työtä selvittääkseni mistä saan halvimmalla. Säästän rahaa vähintään 100 euroa kuussa, jotta en koskaan joudu ostamaan mitään osamaksulla (se on yleensä kallista!). Ja tosiaan hyvin on pärjätty :)
Hienoa! Voimme olla ylpeitä itsestämme, meillä on elämänhallinta kunnossa :) Ilmeisesti päivähoitomaksua sinulla ei ole? Ja tosi vähällä elätte kyllä :) Meillä menee päivässä jo kasviksiin ja hedelmiin monta euroa, varsinkin näin talvisaikaan vihannekset on törkyhintaisia. Ruoka onkin ainoa josta ei pihistellä.

"a p"
Sä hyökkäsit tällä alootuksella eikä sun muutkaan viestit mitenkään asiallisia ole. Susta huomaa miten halveksut toimeentulotukea saavia ihmisiä. Mahdat olla ylpiä ittestäs.
Minä halveksin sitä asennetta että ollaan muka köyhiä kun saadaan toimeentulotukena mukava summa rahaa. En niitä ihmisiä, sitä asennetta. Miten voit tietää minun viestini kun sinua ei huvita ketjua lukea? Koitat vaan provota ja haastaa riitaa minkä ehdit.

[QUOTE="vieras";22981184]pitäs riittää ihan hyvin vöitä kiristämällä. vaatteita saa eurolla kirppareilta, harrastaa voi edukkaampia lajeja ,ruoka voi olla alusta asti itse tehtyä,ei puolivalmiita tai eineksiä, matkaliput ( öö ? minne ? no,satunnaisesti joo voi matkustaa jos on pakko,mut muuten siitä pitää varmaan luopua ).
Ihmettelen ,että ilmeisesti sitä kuvitellaan, että toimeentulotuella pitäs pystyä elämään "normaalisti". Minusta sillon on tarkotuskin elää PIENELLÄ BUDJETILLA ja VÄLIAIKASESTI. mutta ilmeisesti mä olen missannut jotain tärkeetä kun se ei noin tunnu olevan.[/QUOTE]

Jos ei ole autoa, niin matkustamiseen, esim. bussilla tai metrolla tarvitsee rahaa. Ja kyllä, toimeentulotuella eletään pienellä budjetilla, mutta se tuntuu olevan kovin vaikeaa joidenkin käsittää. Joidenkin, joiden mielestä toimeentulotukea saavat elävät jotenkin erityisen leveästi.

[QUOTE="a p";22981218]Minä halveksin sitä asennetta että ollaan muka köyhiä kun saadaan toimeentulotukena mukava summa rahaa. En niitä ihmisiä, sitä asennetta. Miten voit tietää minun viestini kun sinua ei huvita ketjua lukea? Koitat vaan provota ja haastaa riitaa minkä ehdit.[/QUOTE]

Mukava summa rahaa. Joopa joo. Tuolla just paljastit, että et ole saanut ikinä toimeentulotukea.

"a p"
Jos ei ole autoa, niin matkustamiseen, esim. bussilla tai metrolla tarvitsee rahaa. Ja kyllä, toimeentulotuella eletään pienellä budjetilla, mutta se tuntuu olevan kovin vaikeaa joidenkin käsittää. Joidenkin, joiden mielestä toimeentulotukea saavat elävät jotenkin erityisen leveästi.
Minulle on vittuiltu kahden auton pitämisestä mutta kummasti ihmiset tuolloin unohti että ei julkisillakaan kulkeminen ilmaista ole. Pidettiin vaan noista autoista kiinni :D

"jep"
Hah, mulla ei jääkkään käteen mitään jos nyt aletaan kilpailemaan siitä kuka on köyhin. ;)
Saan opintotukea ja lapsilisää, menevät suoraan vuokraan.
Lainarahoilla sitten pitää ostaa ruuat yms. KAIKKI muu ja juu on kyllä ihan riittävästi se 300 e/kk, muttakun se on LAINArahaa joka pitää korkoineen maksaa joskus takaisin.
Tokihan minä voisin mennä opiskelujen ohella töihin,tosin en tiedä missä välissä siellä kävisin ja kuka lasta sitten hoitaisi..
Tosiaan,elämä on valintoja täynnä.

[QUOTE="a p";22981232]Minulle on vittuiltu kahden auton pitämisestä mutta kummasti ihmiset tuolloin unohti että ei julkisillakaan kulkeminen ilmaista ole. Pidettiin vaan noista autoista kiinni :D[/QUOTE]

No mä en ole maininnut sun autoista halaistua sanaa :D

"vieras"
[QUOTE="a p";22981251]Toisilla vaan on elämänhallinnassa suuria puutteita ja siksi raha ei riitä.[/QUOTE]
Onnittelen. Elämänhallintasi on parempaa kuin alkoholistien, mielenterveyspotilaiden, pitkäaikaistyöttömien, pitkäaikaissairaiden ja muiden vaikeissa olosuhteissa elävien. Tällä tiedolla sinä ilmeisesti tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi.

"a p"
[QUOTE="vieras";22981281]Onnittelen. Elämänhallintasi on parempaa kuin alkoholistien, mielenterveyspotilaiden, pitkäaikaistyöttömien, pitkäaikaissairaiden ja muiden vaikeissa olosuhteissa elävien. Tällä tiedolla sinä ilmeisesti tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi.[/QUOTE]

Kiitos :) Minä olen pitkäaikaissairas ja sen takia teenkin osa-aikatöitä. Menot on mitoitettu aina tulojen mukaan lukuun ottamatta tuota remonttilainaa joka otettu ennen sairastumista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22981281]Onnittelen. Elämänhallintasi on parempaa kuin alkoholistien, mielenterveyspotilaiden, pitkäaikaistyöttömien, pitkäaikaissairaiden ja muiden vaikeissa olosuhteissa elävien. Tällä tiedolla sinä ilmeisesti tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi.[/QUOTE]

Niin, ja laiskojen ja työtävieroksuvien. Hurraa!

"kerrotokilisää"
[QUOTE="eee";22981255]Mäkään en oo saanut ikinä toimeentulotukea, mutta kyllä se musta varsin mukavaa olisi! Vaikka saisin ihan viiskymppiä niin siitäkin olisin jo iloinen, kun tosiaan tällä hetkellä tulot sen 470 e/kk.[/QUOTE]

Siis mitä helvettiä oikeasti? Ja tuo 470 e ei riitä koska...?

Missähän kummassa sä oikein olet asunut jos olet saanut noin pirusti tt-tukea?? Meidän tulot on miehen työttömyyspäiväraha n.600e+opintotuki 250e (+as.tuki jota en laske koska olen vähentänyt sen vuokrasta). Me saadaan sossusta vuokran omavastuu osuus (250e) + sähkö ja 50e muuta rahaa. Eli meillä on käytössä ENNEN laskuja 900e ja meillä on 3 lasta... Tästä 900e maksetaan auton vakuutukset+verot ja kännykät, netti ym. laskut ja ostetaan vaatteet ja ruoat joten revippä siitä onko meillä paljon rahaa vai ei!!

"eee"
[QUOTE="kerrotokilisää";22981348]Siis mitä helvettiä oikeasti? Ja tuo 470 e ei riitä koska...?[/QUOTE]

Koska 470 euroa kuussa on minulle henkilökohtaisesti liian vähän, kun siitä pitää maksaa vuokra, vesi, sähkö, netti, puhelin, ruoka ja hygienia :)

Yhteistyössä